• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
پارس وی دی اس
3

دختران والیبالیست و دیوار بلند بی‌توجهی مسئولان

  • کد خبر : 7464
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۴۲
دختران والیبالیست و دیوار بلند بی‌توجهی مسئولان
صدای خاوران-این مربی باسابقه کاشمری گفت: اگر اعتراضی هم به عملکرد آقایان صورت بگیرد آن‌ها برخورد می‌کنند، به‌عنوان مثال وقتی اعتراض به عدم برگزاری مسابقات والیبال داشتیم، اعلام می‌شود؛ برای ورودی مسابقات بانوان هر تیم هزینه دو میلیون تومانی پرداخت کند در صورتی‌که بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارند.

 

سال‌هاست؛ در شهری چون کاشمر هم‌وغم متولیان حوزه ورزش توجه به ورزش آقایان است و توجه کمتری به ورزش بانوان می‌شود.

این روزها در حالی خبر مسرت‌بخش راهیابی چهارنفر از دختران والیبالیست شهرستان به تیم استان را می‌شنویم، که از کوچک‌ترین حمایت مادی و معنوی از سوی متولیان امر برخوردار نیستند و تنها به نصب یک بنر آن ‌هم در کورترین نقطه شهر خلاصه ‌شده است.

جالب این‌که حتی برای پیوند صنعت با ورزش هم در شهرمان تلاش‌هایی شد، اما همان معدود واحدهای صنعتی که تلاش دارند مسئولیت اجتماعی خود را به نحو احسن انجام دهند وقتی صحبت از حمایت ورزش بانوان می‌شود قدری پا پس ‌کشیده و محتاطانه عمل می‌کنند.

در همین خصوص یکی از مربیان والیبال کاشمر که سال‌هاست در این عرصه فعالیت دارد؛ بی‌مهری‌ها به ورزش بانوان شهرستان را پرشمار دانست.

او که خواست نامش محرمانه بماند، گفت: گفت: ورزش والیبال بانوان در شهرستان حرف برای گفتن دارد، اما هیئت والیبال شهرستان هیچ کمکی نمی‌کند.

وی افزود: اگر مسابقاتی برای بانوان در دیگر شهرها برگزار می‌شود و قصد حضور داشته باشیم؛ باید هزینه ایاب و ذهاب را از ورزشکاران بگیریم چون اداره ورزش و جوانان و یا هیئت والیبال هیچ امکاناتی را حتی به‌صورت نیم‌بها در اختیارمان نمی‌گذارد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی متولیان ورزش به حوزه والیبال بانوان اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان حتی یک سالن برای بانوان ندارد و فقط یک شیفت سالن چمران در اختیار آنهاست.

این مربی باسابقه کاشمری گفت: اگر اعتراضی هم به عملکرد آقایان صورت بگیرد آن‌ها برخورد می‌کنند، به‌عنوان مثال وقتی اعتراض به عدم برگزاری مسابقات والیبال داشتیم، اعلام می‌شود؛ برای ورودی مسابقات بانوان هر تیم هزینه دو میلیون تومانی پرداخت کند در صورتی‌که بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارند.

وی با اشاره به این‌که اگر دختران کاشمری مقامی در میادین مختلف می‌آورند همه در سایه تلاش‌ها و زحمات خودشان است و متولیان ورزش هیچ کمک و حمایتی از آن‌ها تاکنون نداشته‌اند، ابراز امیدواری کرد؛ هیئت والیبال کاشمر در حمایت از بانوان قوی‌تر عمل کند.

اگرچه بانوان ورزشکار کاشمری با مشکلات جدی مواجه‌اند اما تا به امروز در مسابقات مختلف افتخارآفرینی کرده‌اند، لذا مطمئنا مسئولان با تأمین امکانات مورد نیاز و حمایت‌ از مربیان و ورزشکاران در رده بانوان، افتخارات‌شان بیشتر از آقایان بر سر زبان‌ها افتاده و مدال‌های رنگینی کسب خواهند کرد.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7464
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.