• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
6

آموزش‌وپرورش بزرگترین بدهکار به اوقاف!

  • کد خبر : 7696
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
آموزش‌وپرورش بزرگترین بدهکار به اوقاف!
صدای خاوران-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان این‏که بدهی‌های ادار‌ات در قالب پذیره و اجاره است، بیان کرد: در قالب پذیره بزرگ‌ترین بدهکار به این اداره آموزش‌وپرورش است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر: اگر ناچار شویم راهی جز اقدام قضایی نخواهیم داشت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر، اسامی بدهکارترین ادارات کاشمر را به دلیل پرداخت نکردن حق و حقوقات موقوفات اعلام کرد.

حجت‌الاسلام حسین نیساری در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: هرچند اوقاف و امور خیریه دولتی است و وظیفه پیگیری امور موقوفه را دارد، اما عملاً وقف ارتباطی به دولت نداشته و نهاد مردمی محسوب می‌گردد.

وی با انتقاد از این‏که برخی مواقع به اموال موقوفات تحت عنوان اموال دولتی نگاه می‌شود، در خصوص بدهی ادارات مختلف به اوقاف گفت: ادارات دولتی همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترین بدهکاران موقوفات در شهرستان هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان این‏که بدهی‌های ادار‌ات در قالب پذیره و اجاره است، بیان کرد: در قالب پذیره بزرگ‌ترین بدهکار به این اداره آموزش‌وپرورش است.

وی بدهی این اداره را بالغ‌بر70 میلیارد تومان اعلام نمود و گفت: شهرداری، ورزش و جوانان، شبکه بهداشت و درمان در رده‌های بعدی قرار دارند.

نیساری با بیان این‏که در مجموع از محل پذیره و اجاره، ادارات کاشمر بالغ‌بر 200 میلیارد تومان بدهی دارند، از جهادکشاورزی، شرکت‌های آب و برق به‌عنوان ادارات خوش‌حساب در پرداخت اجاره نام برد.

وی خاطر نشان کرد: هرچند برای اقدام قضایی ملاحظاتی صورت گرفته اما ملاحظه بیش از حد هم به‌نوعی ظلم به موقوفات محسوب می‌شود، اگر ناچار شویم راهی جز اقدام قضایی نخواهیم داشت.

نیساری عنوان کرد: اگر مسئولان ادارات بعد از انقلاب تاکنون برای رفع نیازهای کاری‌شان به حوزه وقف ورود می‌کردند، شاید امروز شرایط بسیار بهتری را شاهد بودیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که بعضاً هنوز با آن مواجه هستیم و برخی افراد دلسوز مطرح کرده و از سویی افرادی از این مطالب سوءاستفاده می‌کنند در خصوص هزینه کردن درآمد موقوفات در خارج از شهرستان است.

نیساری گفت: سازمان اوقاف به‌عنوان یک مسئولیت شرعی و قانونی چنین اجازه‌ای ندارد که یک ریال از درآمد موقوفات را خارج از شهرستان هزینه کند، مگر این‏که واقفی، وقف خودش را برای خارج شهرستان ثبت کرده باشد.

وی با اشاره به این‏که حدود۳۰ درصد از اراضی شهرستان کاشمر موقوفه است، افزود: از ابتدا تاکنون حدود۱۴۰۰ وقف به ثبت رسیده که بخش عمده‌ای از آن‌ها باید در ماه محرم و صفر و بخش دیگر در مساجد، حوزه علمیه و اماکن متبرکه مانند امامزاده‌ها هزینه شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7696
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.