• امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
پارس وی دی اس
9
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر:

11 درصد مردم کاشمر مبتلا به دیابت هستند

  • کد خبر : 1650
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۵:۲۵
11 درصد مردم کاشمر مبتلا به دیابت هستند
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: پیش بینی می‎شود که 11 درصد مردم کاشمر مبتلا با دیابت باشند که خود این نیز عوارض بیشتری دارد و در کمپین بعدی کنترل فشار خون این افراد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران، محمد جواد یزدانی با بیان اینکه در این طرح 2500 نفر از افراد جدیدی که جزء مهمترین گروه‎های پرخطر هستند شناسایی شدند، افزود: برابر آمار پرونده الکترونیک سلامت در شهرستان 175 هزار و 60 نفر جمعیت شهرستان هستند که 91 هزار و 894 نفر جمعیت بالای 30 سال است.
وی اظهار کرد: طی اجرای طرح کنترل فشار خون 74 هزار و 893 در طرح غربالگری شرکت کردند که 71 هزار و 144 نفر ساکن شهرستان و باقی مسافر و زائر هستند.
وی با بیان اینکه هرچند براساس اهداف تعیین شده باید 50 درصد در این طرح مشارکت می‎کند اما با تلاش‎های صورت گرفته 77.5 درصد افراد بالای 30 سال تحت مراقبت قرار گرفته‎اند، گفت: در این مدت 2180 نفر از افرادی که پرونده نداشتند و مراقبت نمی‎شدند و 2532 نفر فشار خون جدید شناسایی شدند.
یزدانی عنوان کرد: هرچند زمانی مردم از واکسیناسیون ممانعت می‎کردند اما اکنون خودشان استقبال می‏کنند، در بیماریهای غیر واگیر هم باید این احساس نیاز در بین مردم احساس شود.
وی بیان کرد: در روستاها 99 درصد و در شهر 63.9 درصد جمعیت تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و درصد پوشش زیر 20 هزار نفر در منطقه ریوش 91.9 درصد افراد بالای 30 سال تحت مراقبت قرار گرفتند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر افزود: در طرح کنترل ملی فشار خون تمامی مادران تحت مراقبت قرار گرفتند و 1.1 دهم درصد از مراجعین سابقه سکته قلبی داشته و 6 دهم درصد سکته مغزی و 7 دهم درصد نارسایی کلیه و 7 درصد اظهار کردند که سابقه دیابت دارند.
وی بیان کرد: پیش بینی می‎شود که 11 درصد مردم مبتلا با دیابت باشند که خود این نیز عوارض بیشتری دارد و در کمپین بعدی این افراد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1650
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.