• امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
پارس وی دی اس
1
رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشمر:

فعالیت سینما ایران کاشمر بر اساس تقویم کاری مصوب است

  • کد خبر : 10714
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
فعالیت سینما ایران کاشمر بر اساس تقویم کاری مصوب است
صدای خاوران-رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشمر گفت: پس از ثبت قرارداد حداکثر تا 48 ساعت فیلم جدید برای اکران به ما تحویل داده می‌شود و از همان زمان بدهی ما در قبال حق‏السهم از فروش فیلم محاسبه و فقط روزهایی که در تقویم اکران سینما تعطیل اعلام شده، برای ما بدهی ثبت نمی‌شود. هاشمی عنوان کرد: اگر در این بازه زمانی 48 ساعته فیلم جدید به ما تحویل نگردد، مسئولیتی از بابت عدم نمایش فیلم در موعد مقرر به عهده ما نخواهد بود که تاکنون چنین مسئله‌ای نداشته‌ایم و در وقت مقرر فیلم تحویل و ملزم به اکران بوده‌ایم.

رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشمر اظهار کرد: فعالیت سینما ایران بر اساس تقویم کاری مصوب شده از سوی سازمان سینمایی انجام می‌گیرد.

سیدمهدی هاشمی با اشاره به این‌که در این تقویم کاری، تمامی مناسبت‌های رسمی کشور دیده شده است و خارج از این تقویم نمی‌توانیم فعالیت داشته باشیم، گفت: با توجه به این‌که فروش بلیط در سینما اینترنتی است ابتدای هرسال تقویم کاری برای سینماهای کل کشور یک‌نواخت تنظیم می‌شود و در تعطیلات مناسبتی هیچ‌گونه فروش بلیط و حتی اکران فیلم خارج از برنامه امکان‌پذیر نیست.

وی عنوان کرد: اگر در پاییز سال گذشته سینما ایران کاشمر جز سینماهای برتر در فروش میلیاردی در کشور اعلام شد، بر اساس رصد لحظه به لحظه و همیشگی این سینما نسبت به فروش و اکران فیلم‌ها بوده است.

هاشمی گفت: تمامی فعالیت‌های سینماهای کشور به‌صورت آنلاین رصد می‌شود و از سویی فروش بلیط نیز فقط از طریق سامانه‌های معتبر بلیط فروشی اینترنتی و گیشه‌های حضوری سینما متصل به سامانه‌ی مدیریت فروش و اکران انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که تمامی فیلم‌هایی که در کشور اکران دارند هم‌زمان در سینما ایران کاشمر نیز اکران می‌شود، تصریح کرد: قرارداد پخش ما با تولیدکننده فیلم، وفق ماده 10 قانون مدنی و قواعد و عرف‌های حاکم بر سینمای ایران با توافق طرفین منعقد می‌گردد و طرفین تعهد و پایبندی خود را به مفاد آن اعلام می‌دارند.

وی با اشاره به این‌که تاکنون تمامی فعالیت‌های اکران فیلم در این سینما طبق برنامه انجام شده است، گفت: قراردادها همگی در سامانه‌ی مدیریت فروش و اکران ثبت می‌شود که تولیدکننده و پخش‌کننده فیلم در قبال تمامی مواد این قرارداد متعهد به اجرا می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشمر گفت: پس از ثبت قرارداد حداکثر تا 48 ساعت فیلم جدید برای اکران به ما تحویل داده می‌شود و از همان زمان بدهی ما در قبال حق‏السهم از فروش فیلم محاسبه و فقط روزهایی که در تقویم اکران سینما تعطیل اعلام شده، برای ما بدهی ثبت نمی‌شود.

هاشمی عنوان کرد: اگر در این بازه زمانی 48 ساعته فیلم جدید به ما تحویل نگردد، مسئولیتی از بابت عدم نمایش فیلم در موعد مقرر به عهده ما نخواهد بود که تاکنون چنین مسئله‌ای نداشته‌ایم و در وقت مقرر فیلم تحویل و ملزم به اکران بوده‌ایم.

وی گفت: در صورتی اکران فیلم نخواهیم داشت که قرارداد تعهد پخش با سامانه‌ی مدیریت فروش و اکران نداشته باشیم، همچنین نظارت تولیدکننده از روز اول بر نحوه نمایش، تبلیغات و فروش بلیط طبق مقررات موجود را برای اکران فیلم داریم و باید حداقل به مدت 2 هفته به‌صورت “چرخشی اکران نماییم.  

وی با اشاره به این‌که هر روز در سینما ایران کاشمر با ظرفیت 170 نفر تماشاگر، طبق تقویم کاری 5 سانس فعال با فیلم‌های مختلف برای مخاطبین اکران می‌شود، تصریح کرد: یکی دیگر از تعهداتی که در قبال تولیدکننده داریم هر روز با توجه به فروش بلیط ملزم به تسویه‌حساب هستیم.

وی افزود: همچنین پس از دو هفته باید هارد و کلیه متعلقات دریافتی از تولیدکننده را سالم تحویل دهیم و در صورت ایراد و خسارت به هارد و مواد متعلقه فیلم، بر اساس نظریه کارشناسان اداره کل نظارت و ارزشیابی باید خسارت آن را پرداخت کنیم.

هاشمی گفت: در صورت هرگونه تصمیم شورای صنفی نمایش مبنی بر نوع محاسبه هفته‌های نمایش به دلیل بروز اتفاقات و مسائل پیش‌بینی‌نشده، مطابق نظر شورا باید عمل نمائیم و در صورت هرگونه مغایرت با آیین‌نامه شورای صنفی نمایش، قرارداد جدید منعقد نخواهد شد و قادر به اکران فیلم نیز نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: تمام تلاش‌مان را بکار گرفته‌ایم که در تنها سینمای منطقه ترشیز بهترین خدمات و فیلم‌های بروز را به مردم منطقه ارائه نماییم.

وی در پایان تصریح کرد: تاکنون مردم دیار ترشیز به‌خوبی از فعالیت سینما حمایت کرده‌اند به‌گونه‌ای که در بعضی سانس‏ها گرچه فیلم‌ها نیم‌بها بوده کمتر استفاده کرده‌اند و همیشه با پرداخت کامل بلیط سینما به تماشای فیلم‌های اکران شده در سینما ایران کاشمر می‌نشینند و از این طریق سینما و تولیدکنندگان فیلم را حمایت کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10714
  • نویسنده : فاطمه مجیدی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.