• امروز : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 28 October - 2024
پارس وی دی اس
0
هشت روز هفته

از پرواز دلار تا سخن گفتن تندروها از جانب خدا!

  • کد خبر : 11065
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
از پرواز دلار تا سخن گفتن تندروها از جانب خدا!
صدای خاوران-در این گیر و دار که خیلی‌ها مسئله وفاق ملی دولت چهاردهم را چماق کرده و دوست دارند آن را بر سر حامیان آن بکوبند، معاون راهبردی ریاست‌جمهوری آب پاکی را روی دست آقایان ریخت و گفت: ما باید بپذیریم بخشی از مردم کشور از کارنامه ما راضی نیستند و باید رضایت آنها را حاصل کنیم. باید بپذیریم حدود ۵۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند و وظیفه ما این است که وفاق بین حاکمیت و مردم را ایجاد کنیم. به گفته او وفاق تنها میان حاکمان نیست، حدود۲۰ درصد مردم به نامزد مخالف و حدود ۳۰ درصد نیز به رئیس‌جمهور رأی دادند، اما ۵۰ درصد رأی ندادند و ما باید تلاش کنیم اکثریتی که در انتخابات شرکت نکردند را با خود همراه کنیم.

در این هشت‌روز هفته که خلق‌ا… درگیر حساب و کتاب دخل و خرج‌شان و ناهم‌خوانی این دو در سایه گرانی‌ها و پرواز دلار و رشد قیمت طلا بودیم؛ نه کسی برای کلاف سر درگمِ همسان‌سازی بازنشستگان کارگری کاری کرد و نه خبری از روسیه و چین برای حمایت از ایران در برابر تنش‌هایش با اسرائیل بود. در داخل هم تا دلتان بخواهد این روزها به دور از وحدت، خیلی‌ها به دنبال ضربه‌زدن به اصل وفاق ملی مورد توجه دولت چهاردهم بودند که به‌قدر مجال این ستون به خبرهای ریز و درشت می‌پردازیم.

 برخی جلوتر از رهبری!!

در این گیرودار که تنش‌های روزافزون ایران و اسرائیل را شاهد بودیم؛ کارشناسان سیاسی مدعی شدند تحرکات چند روز اخیر طرفین درگیر‌، سیگنال گسترش مناقشات را به بازار مخابره کرد و قیمت سکه طلا طرح جدید به 50 میلیون تومان رسید و دلار آزاد نیز تا نیمه کانال 63 هزار تومانی رشد کرد. اما محمدمهدی میرباقری، یکی از شاگردان محمدتقی مصباح‌یزدی و پدر معنوی جبهه پایداری، بی‌خیال این رشد قیمت‌ها و بدون نگرانی از وضعیت معیشت خلق‌ا…، غافل از این‌که برخی حرف‌وحدیث‌ها می‌تواند ما را ناخواسته به دامن جنگ بیندازد؛ با اشاره به کشته شدن 42هزار نفر در جنگ فلسطین و اسرائیل تأکید کرد: «برای رسیدن به مقصد قرب‌الهی، حتی اگر نصف مردم جهان کشته شوند، می‌ارزد؛ به‌ویژه آن‌که کسانی که کشته شوند، نمی‌میرند؛ بلکه زنده‌اند» در همین راستا یک استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به اندیشه و تفکر افرادی که جنگ را تئوریزه می‌کنند، گفت: جنگ کردن، اصل و قاعده اولیه اسلام نیست و وظیفه اولیه حکمرانی اولیه اسلامی، برقراری صلح و آرامش و امنیت در میان همه انسان‌هاست، اما متأسفانه برخی جلوتر از رهبری مسائل را تئوریزه می‌کنند تا یک فضاسازی اجتماعی بین طرفداران خودشان ایجاد کنند. این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اظهارات میرباقری، درباره خالص‌سازی میان کافران و مؤمنان؛ گفت: از جانب خداوند سخن گفتن کار آقای میرباقری و امثال ایشان نیست، این‌که ایشان بخواهد بگوید آنچه من فکر می‌کنم و می‌اندیشم، افکار خداوند یا قرآن است، درست نیست و این تفکرات سلیقه‌ی شخصی، گروهی و جناحی است که از پوشش آیات قرآن هم استفاده می‌کنند. 

در این میان، با تشدید وضعیت بحرانی معاش بازنشستگان کارگری، با کلاف سردرگمِ همسان‌سازی برای بازنشستگان مواجهیم زیرا بخش بزرگی از این بازنشستگان زیر ۱۱ میلیون تومان مستمری می‌گیرند و از مزایای مناسب محروم‌اند؛ این در حالی است که مطالبات اصلی این بازنشستگان، برآورده نشده است.

 

50درصدِ مردم ناراضی از عملکردها

در این گیر و دار که خیلی‌ها مسئله وفاق ملی دولت چهاردهم را چماق کرده و دوست دارند آن را بر سر حامیان آن بکوبند، معاون راهبردی ریاست‌جمهوری آب پاکی را روی دست آقایان ریخت و گفت: ما باید بپذیریم بخشی از مردم کشور از کارنامه ما راضی نیستند و باید رضایت آنها را حاصل کنیم. باید بپذیریم حدود ۵۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند و وظیفه ما این است که وفاق بین حاکمیت و مردم را ایجاد کنیم. به گفته او وفاق تنها میان حاکمان نیست، حدود۲۰ درصد مردم به نامزد مخالف و حدود ۳۰ درصد نیز به رئیس‌جمهور رأی دادند، اما ۵۰ درصد رأی ندادند و ما باید تلاش کنیم اکثریتی که در انتخابات شرکت نکردند را با خود همراه کنیم.

در این اوضاع‌واحوال، شاهد جابه‌جایی مرزهای کشورمان از سوی سران اتحادیه اروپا بودیم به‌طوری‌که آنان ایران را اشغالگر جزایر سه‌گانه خواندند. جالب این‌که تا پیش از این، کشور‌های دیگر حتی چین و روسیه زمانی که می‌خواستند درباره این مسئله از موضع امارات حمایت کنند، به ابزار «حل مسئله از طریق سازوکار‌های بین‌المللی یا مذاکره» روی می‌آوردند. اما موضع اتحادیه اروپا که ایران را اشغالگر بخشی از سرزمین خود خطاب کرده بود، مرز‌ها را تا حدی جابجا کرد. البته این موضوع بی‌ربط با این نیست که  روابط میان ایران و اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین و اتهاماتی که آنان به تهران مبنی بر فروش پهپاد و موشک به روسیه می‌زنند، تیره شده است. خدا کند عزمی در بین مسئولان برای حل مشکلات از این دست و تلاشی برای مقابله با فیلترینگ و حجاب اجباری و خروج از سیاهه FATF و خارج شدن از زیر سایه جنگ با تدابیر درست و  ده‌ها مشکل ریز و درشت دیگر باشد.

تا هشت روز بعدی خدانگه‌دار

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=11065
  • نویسنده : لیلا قرایی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.