• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
پارس وی دی اس
1

مشارکت مردم، توسعه روستاهای بخش فرح‏دشت را محقق کرد

  • کد خبر : 10844
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۳۹
مشارکت مردم، توسعه روستاهای بخش فرح‏دشت را محقق کرد
صدای خاوران-بخشدار فرح‌دشت در ادامه از افتتاح و بهره‌برداری 20 پروژه در 7 سرفصل با اعتباری بالغ‌بر 58 میلیارد ریال هم‌زمان با هفته دولت خبرداد و گفت: افزایش اعتبارات دهیاری‌ها طی سال‌های اخیر موجب شتاب گرفتن فعالیت‌های عمرانی شده است. واعظ خاطر نشان کرد: در کمتر از یک‌سال گذشته و در سایه مشارکت مردم و خیرین، تکمیل فضای آموزشی دو روستا با شش‌میلیارد و۸۵۰ میلیون ریال، توسعه و تعویض شبکه آب شرب سه روستا با ۶۲۵ میلیون ریال، کمک به ساخت خانه بهداشت یک روستا با سه‌میلیارد ریال، انجام امور فرهنگی و ورزشی در سه روستا با ۱۸۰میلیون ریال، خرید امتیاز انشعاب آب آرامستان یک روستا با۵۰ میلیون ریال و بتن‌ریزی معابر یک روستا با ۲۵۰ میلیون ریال انجام شده است.

 

بخشدار بخش ‏فرح‌دشت کاشمر با بیان این‌که با مشارکت مردم توانستیم توسعه روستاهای این بخش را محقق کنیم، گفت: قطعاً بدون مشارکت جمعی هیچ فعالیتی پیش نخواهد رفت.

ولی‌الله واعظ‌طبسی در مراسم افتتاح پروژه‌های روستاهای این بخش که هم‌زمان با هفته دولت و با حضور نماینده مردم در مجلس شورای‌اسلامی، امام‌جمعه و فرماندار شهرستان به همراه جمعی مسئولین ادارات و نهادها در روستای رزق‌آباد برگزار شد، افزود: اثربخش بودن عملکرد دهیاری‌ها به مشارکت و همکاری روستاییان و همراهی مسئولان بستگی دارد.

وی محور کار دهیاری‌ها را بر پایه مشارکت مردم دانست و تصریح کرد: اگر در روستاها شاهد سرعت گرفتن فعالیت‌های عمرانی مختلفی هستیم با مشارکت مردم بوده است.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در روستاها برای ایجاد تشکل‌های مردمی و سازمان‌های غیردولتی مانند تعاونی‌ها همراه با مشارکت مردم، می‌تواند نقش ارزنده‌ای در ایجاد زمینه‌های اشتغال مولد داشته باشد.

بخشدار فرح‌دشت در ادامه از افتتاح و بهره‌برداری 20 پروژه در 7 سرفصل با اعتباری بالغ‌بر 58 میلیارد ریال هم‌زمان با هفته دولت خبرداد و گفت: افزایش اعتبارات دهیاری‌ها طی سال‌های اخیر موجب شتاب گرفتن فعالیت‌های عمرانی شده است.

واعظ خاطر نشان کرد: در کمتر از یک‌سال گذشته و در سایه مشارکت مردم و خیرین، تکمیل فضای آموزشی دو روستا با شش‌میلیارد و۸۵۰ میلیون ریال، توسعه و تعویض شبکه آب شرب سه روستا با ۶۲۵ میلیون ریال، کمک به ساخت خانه بهداشت یک روستا با سه‌میلیارد ریال، انجام امور فرهنگی و ورزشی در سه روستا با ۱۸۰میلیون ریال، خرید امتیاز انشعاب آب آرامستان یک روستا با۵۰ میلیون ریال و بتن‌ریزی معابر یک روستا با ۲۵۰ میلیون ریال انجام شده است.

وی انجام هفت‌هزار مترمربع بتن‌ریزی معابر، دو هزار و ۶۶۵ متر کانال دفع آب‌های سطحی، هزار مترمربع توسعه و بازگشایی معابر، لکه‌گیری و ترمیم معابر با ۱۰ تن آسفالت، نصب دوربین پایش تصویری در چهار روستا، هزار و ۶۰۰ مورد پلاک‌گذاری منازل و اماکن در دو روستا، اجرای هزار و۱۰۰مترمربع بهسازی معابر، چهار هزار متر طولی رنگ‌آمیزی جداول، ۵۰۰ متر اجرای پارک خطی روستایی، بهره‌برداری از چمن مصنوعی روستای رزق‌آباد، راه‌اندازی یک باب خانه ورزش روستایی و انجام امور فرهنگی و ورزشی از دیگر پروژه‌هایی بود که امسال افتتاح شده است.

بخشدار فرح‌دشت ضمن تقدیر و تشکر از تمام مسئولین و مردم متدین این بخش به‌ویژه، دکتر شریعتمداری فرماندار شهرستان، حجت‌الاسلام دکتر طاهری امام‌جمعه کاشمر، حجت‌الاسلام نیک‌بین نماینده شهرستان در مجلس شورای‌اسلامی، مسئولین بنیاد علوی، شورای اسلامی روستاها، دهیاران، روستائیان و روستازادگان، گفت: با افزایش سهم اعتبارات دهیاری‌ها طی یک‌سال گذشته شاهد تسریع و‌ شتابدهی در روند اجرای پروژه‌ها هستیم.

وی افزود: امیدواریم در سایه پشتکار دهیاران و مشارکت خیرین در کنار اعتبارات دولتی تا پایان سال بتوانیم نیازها، کمبودها و مشکلات روستاییان را به حداقل برسانیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10844
  • نویسنده : معصمومه تقوی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.