• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
4

صرفه جویی ۲۸۵ مگاوات برق در خراسان رضوی

  • کد خبر : 7760
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
صرفه جویی ۲۸۵ مگاوات برق در خراسان رضوی
پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران - به نقل از ایرنا - معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به عبور موفقیت آمیز شرکت از اوج مصرف تابستان سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته و انعقاد تفاهمنامه با تعدادی از مشترکان، تابستان امسال روزانه ۲۸۵ مگاوات در مصرف برق استان صرفه جویی شد.

مهدی دهقان افزود: در این راستا ۱۸ هزار و ۵۳۱ تفاهمنامه با مشترکان خراسان رضوی برای همکاری در مدیریت اوج مصرف تابستان منعقد شد در حالی که هدفگذاری استان انعقاد ۱۶ هزار و ۵۰۰ تفاهمنامه بود که این مهم نشان از رشد ۱۱۲ درصدی در این حوزه دارد.

وی ادامه داد: در جریان عمل به تفاهمنامه های مزبور، کاهش مصرف روزانه ۱۵ مگاوات برق از محل همکاری هزار مشترک بخش کشاورزی با قابلیت قطع از راه دور، کاهش مصرف روزانه ۱۴.۶ مگاوات برق از محل همکاری صنایع خارج از شهرک های صنعتی، کاهش مصرف روزانه ۲۱.۱ مگاوات برق از محل همکاری شهرکهای صنعتی در جهت کاهش بار به صورت هفته ای یک روز، کاهش مصرف روزانه ۴۳.۳ مگاوات برق از محل مشترکپان فولادی در خراسان رضوی محقق شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به همکاری ادارات و نهادهای عمومی در راستای عمل به مصوبه هیات وزیران مبنی بر کاهش مصرف ۳۰ درصدی برق در ساعات اداری و کاهش مصرف ۶۰ درصدی برق در ساعات غیراداری گفت: تعداد فرامین قطع برق برای مشترکان مزبور در خراسان رضوی که مصرف برق خود را در ساعات اداری و غیراداری کاهش ندادند در بازه زمانی ۲۱ خرداد تا سوم شهریور ماه، چهار هزار و ۳۵۶ مورد بود.

دهقان افزود: اوج مصرف شرکت در تابستان امسال مربوط به دوم مرداد ماه است که مصرف به میزان ۲۸۵ مگاوات رسید در حالی که اگر برنامه های مدیریت مصرف اعمال نشده بود در همان تاریخ این رقم  به عدد هزار و ۶۶۹ مگاوات می رسید.

وی به عملکرد معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در حوزه کاهش تلفات اشاره و اضافه کرد: شاخص محقق شده در کاهش تلفات در سال ۱۴۰۰ برای شرکت ۹.۶۲ درصد بوده در حالی که ۹.۷۵ درصد هدفگذاری شده بود و در این راستا امسال اقداماتی از جمله قرار دادن شاخص تلفات فشار ضعیف در ارزیابی عملکرد شهرستان، تعریف شاخصهای جدید ارزیابی، ساماندهی کنتورهای تبادلی، استفاده از داده کاوی در شناسایی مصارف خارج از کشور و مکانیزه شدن قرائت حضوری انجام گرفت.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: برنامه این معاونت برای کاهش تلفات در نیمه دوم امسال شامل اصلاح نرم افزار (اپلیکیشن) قرائت پردازش تصویری مبتنی بر کیوآر.کد کنتور، تفکیک تقاضاهای مردمی و گزارش های ماموران منجر به تقاضای بازرسی و برنامه ریزی به منظور صفر شدن معوقات سال های گذشته، نصب کنتور مرجع در خروجی پست های توزیع دارای بالاترین آمار سرقت انرژی و همچنین کنتور قرائت نشده بیش از سه دوره به علت در بسته می شود.

دهقان افزود: در راستای عمل به بند “د” تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، ۶ هزار و ۴۰۰ کنتور سه فاز هوشمند برای مشترکان خراسان رضوی نصب شده است اما در اجرای این طرح با توجه به عدم همکاری برخی از مشترکان نسبت به برنامه در نظر گرفته عقب هستیم.

وی ضمن اشاره به عملکرد قابل توجه کارگزاری های خدمات مشترکان در حوزه های مختلف به ویژه حوزه نصب انشعاب افزود : میانگین زمان نصب یک کنتور در استان به حدود چهار روز رسیده است که نسبت به سال های قبل تحولی ساختاری و اساسی محسوب می شود و بایستی که این موفقیت ارزنده با همت تمام ارکان ادامه یابد که نتایج نظرسنجی از مشترکان استان خود مبین این مهم است.

تعداد مشترکان برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7760
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.