• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
6

تخریب هدفمند اصلاح‌طلبان از سوی کیهانی‌ها!

  • کد خبر : 1059
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
تخریب هدفمند اصلاح‌طلبان از سوی کیهانی‌ها!
دلواپسان بارها و در مقاطع گوناگون، اصلاح‌طلبان را مورد هجمه و اهانت قرار داده‌اند و هیچ‌وقت از این اقدامات رویگردان نبوده‌اند. لذا دلواپسان و رسانه‌های خاص آنها درصدد تخریب چهره و شخصیت رئیس دولت اصلاحات بر آمده‌اند و در این میان، بسیاری از اتهامات و افتراها به رئیس دولت اصلاحات وارد کرده‌اند، اما وی شخصیتی نبوده که این‌گونه تعابیر و اتهامات به او بچسبد.

در این راستا طی روزهای گذشته یک رسانه خاص در ادبیاتی سخیف، رئیس دولت اصلاحات را شیر بی‌یال و کوپالی خوانده که روزهای خوشی را سپری نمی‌کند. این در حالی است که اگر هم اکنون نیز در جامعه نظرسنجی برگزار شود، بی‌شک ایشان از بالاترین سطح مقبولیت و محبوبیت در میان مردم برخوردار است، چرا که همواره به جز تامین مطالبات و رفاه مردم به چیزی تأکید نداشته است. از این جهت به‌نظر می‌رسد برخی رسانه‌ها از هم‌اکنون به دلیل ترس از تأثیر سخن وی بر مردم در انتخابات پیشِ‌رو، به تخریب هدفمند ایشان پرداخته‌اند.

تخریب هدفمند

شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی جامعه و نارضایتی‌ مردم از روند موجود موجب شده تا برخی جریانات سیاسی مخالف و دلواپس، تلاش نمایند از این وضعیت بهره‌برداری سیاسی کرده و این فضا را به نفع خود تغییر دهند. بدین نحو که ناکامی‌های دولت را به پای جریان حامی دولت یعنی اصلاح‌طلبان بنویسند و آنها را مسبب شرایط موجود کشور بخوانند. پُر واضح است اگر به فرض، بارها شرایط کشور در سال 96 با همان سازوکار و ساختار تکرار ‌شود، باز هم اصلاح‌طلبان و مردم به حسن روحانی گرایش خواهند داشت، اما در تمام این دوسال برخی رسانه‌های خاص همواره در مقاطع مختلف درصدد بوده و هستند که به واسطه شرایط موجود در جامعه، به مردم چنین القا کنند اگر شخص دیگری را به ریاست‌جمهوری بر می‌گزیدند یا به جریان دیگری جز اصلاحات اقبال نشان می‌دادند، اکنون بهشت برین در انتظارشان بود. اما این جریان‌ها باید بدانند؛ اگر آنها حافظه تاریخی خوبی ندارند یا منافع‌شان اجازه نمی‌دهد برخی اتفاقات رخ داده را به یاد بیاورند، اما مردم خوب می‌دانند بسیاری از مشکلات فعلی کشور یادگار 8 سال زمامداری جریان‌های دلواپس آن دوران است. پس بهتر است این جریان‌ها با تخریب اصلاح‌طلبان درصدد تطهیر چهره و عملکرد خود برنیایند چرا که حتی با وجود شرایط فعلی و نارضایتی‌های گسترده، بازهم اصلاح‌طلبان اندک آبرویی در میان مردم دارند و جامعه کسانی را که شعار آزادی، قانون‌گرایی و مطالبات مردم می‌داده و سابقه درخشانی در 8 سال دولت اصلاحات به لحاظ اقتصادی و اجتماعی و سیاسی داشته‌اند، به جریان تمامیت‌خواه ترجیح می‌دهند. حال این‌که رسانه‌‌ای خاص، رئیس دولت اصلاحات را «شیر بی‌یال و کوپال» می‌خوانَد که روزهای ناخوشی را سپری می‌کند، نشان دهنده واهمه آنها از تأثیر مجدد وی در جامعه است. هر چند مردم به شرایط موجود معترضند، اما نیک می‌دانند اصلاح‌طلبان و شخص رئیس ‌دولت اصلاحات کمترین تقصیر را در به ‌وجود آمدن شرایط فعلی داشته‌اند. از این‌رو با ایجاد تغییراتی مثبت می‌توان بازهم سرمایه اجتماعی را به حمایت از اصلاح‌طلبان در انتخابات پیشِ‌رو ترغیب کرد.

کمترین کاهش متوجه اصلاح‌طلبان

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با تخریب اصلاح‌طلبان از سوی جریانات مخالف و دلواپس اظهار داشت: این‌گونه مواضع که برخی از جریانات و رسانه‌های خاص، راجع به جریان اصلاحات یا رئیس دولت اصلاحات می‌گیرند، آدم را به یاد مواضع سردمداران آمریکا می‌اندازد که در طول این چهل سال بارها گفتند جمهوری‌اسلامی سقوط می‌کند و هربار نیز برای آن زمان گذاشتند و از نظر آنها ده‌ها بار نظام سقوط کرده است؛ از نظر برخی رسانه‌ها مثل کیهان نیز، در این 30 سال اصلاح‌طلبان و رهبر اصلاحات بارها سقوط کردند؛ اما هربار در این پیش‌بینی‌های متوهّمانه خود ناکام می‌شوند.

مرتضی مبلّغ درگفتگو با روزنامه آرمان می‌گوید: «امروز بحث پایگاه اجتماعی در میان نیست و سطح نارضایتی مردم به دلیل مشکلات و رنج‌هایی که دارند بالا رفته و از این‌که کارها و امور به درستی پیش نمی‌رود منفعل و سرخورده شده‌اند. لذا اُفت سرمایه اجتماعی تنها مربوط به اصلاح‌طلبان نیست.»

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات افزود: «بارها گفته شده که دلایل اصلی ناکامی در رسیدگی به مطالبات مردم به جریان‌هایی باز می‌گردد که رأی مردم را بر نمی‌تابند و به هر قیمتی درصدد انتقام‌گیری از مردم بر می‌آیند و با کارشکنی و موازی‌کاری اجازه نمی‌دهند منتخبان مردم در راستای مطالباتشان قدم بردارند.»

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: «اگر بخواهیم نسبت کاهش اعتماد مردم به جناح‌های سیاسی را بررسی کنیم، قطعاً کمترین کاهش متوجه اصلاح‌طلبان بوده و هست.»

ترس و نگرانی همیشگی

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب دیگر در ارتباط با هجمه‌های اخیر به اصلاح‌طلبان اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان از یک طرف مورد هجمه براندازان هستند که اصلاح‌طلبان را مزاحم خود می‌دانند و از طرف دیگر جریان‌های دلواپس که با تمامیت‌خواهی همه‌چیز را در انحصار خود می‌خواهند. چنین افرادی التزامی حقیقی به جمهوری اسلامی ندارند.»

محمود صادقی هم درگفتگو با آرمان می‌گوید: «از متن تعابیر هجمه‌گونه آنها پیداست که می‌بینند تفکر اصلاح‌طلبی در متن جامعه عمق و ریشه دارد. بنابراین فکر می‌کنم امثال تحلیل‌هایی که رسانه‌های خاص در ارتباط با اصلاح‌طلبان بیرون می‌دهند، نشانگر این است که احساس ضعف می‌کنند و با این رفتارها ترس خود را از جایگاه اصلاح‌طلبان بیان می‌دارند؛ ترسی که همیشگی است.» عضو فراکسیون امید مجلس بیان کرد: «اگر مجال درخوری به اصلاح‌طلبان داده شود، بار دیگر در صحنه عمل خواهیم دید آیا مردم به اصلاح‌طلبان اقبال دارند یا ندارند. این‌گونه تعابیر «کیهان» نشانگر ترس و واهمه آنها از اقبال مجدد مردم به اصلاح‌طلبان است.»

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1059
  • نویسنده : علی محمد خزائی
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.