• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
8

دوتار همدم روزهایی کرونایی

  • کد خبر : 2785
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
دوتار همدم روزهایی کرونایی
یکی از پیشکسوتان موسیقی محلی کاشمر گفت: با توجه به این‏که ویروس کرونا موجب شده بسیاری از شهروندان در خانه بمانند به‌تبع من هم در ایام تعطیلات نوروز با دوتارم بیشتر این روزها انس گرفته و با آن روزهایم را سپری کردم.

حسن عابدینی افزود: اگرچه برای آموزش این هنر ارزشمند به جوانان، آموزشگاه موسیقی فولکلور را در منطقه راه‎اندازی کردم اما به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آموزشگاه تعطیل شده است.

خواننده موسیقی مشهور آهوی دشت و دوتار نوازان برجسته کاشمری اظهار کرد: فرزندانم نوازنده هستند، پنج فرزندم که ازدواج کرده و رفته‌اند و یک فرزند دیگری که در خانه دارم همه در حوزه موسیقی دستی بر ساز دارند، قبل از این اتفاقات در ایام هفته دور هم جمع می‌شدیم و ساز می‌زدیم و آواز می‌خواندیم اما در روزهای نوروز به خاطر ویروس کرونا بدون حضور فرزندانم و برای دل خودم و همسرم دوتار می‎زدم و می‎خواندم.

این پیشکسوت موسیقی محلی مطرح کرد: با توجه به خانه‌نشینی مردم، با یکی از هنرمندان سعی کردیم در فضای مجازی آهنگ‌های قدیمی و چاربیتی‏خوانی که در منطقه مرسوم است را پخش کنیم تا شهروندان بهره کافی ببرند.

عابدینی بیان کرد: اگرچه همه‌ساله این روزها خانواده‌ها به طبیعت می‌رفتند اما امسال به خاطر کرونا و قرنطینه همه از این فرصت محروم هستیم اما فرصت خوبی مهیا شده تا وقت بیشتری را با خانواده بگذرانیم.

وی در پاسخ به این سؤال که سهم شما از کرونا چیست؟ عنوان کرد: در این روزها تلاش کرده‎ام که آثار موسیقی را برای شهروندان در فضای مجازی منتشر کنم، فکر می‌کنم این اقدام در این روزها خود نوعی خدمت باشد.

این پیشکسوت موسیقی محلی کاشمر  یادآور شد؛ در حال حاضر بیش از 100 نفر هنرمند موسیقی محلی از جمله دوتار، دایره، خواننده، نی، دهل، کمانچه و… فعال هستند.

وی در پایان صحبت خود چند بیت از کفاش خراسانی را تقدیم شهروندان نمود؛

الهی، تا جهان باشد، به دولت در جهان باشی

الهی، از بلیات دو عالم، در امان باشی

الهی، درد بد، هرگز نبینی، در امان باشی

الهی، روز محشر، همدم پیغمبران باشی

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2785
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.