• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
13

نوای لالایی مادران کاشمری در همایش شیرخوارگان حسینی

  • کد خبر : 2043
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۲۲
نوای لالایی مادران کاشمری در همایش شیرخوارگان حسینی
همزمان با سراسر کشور و در اولین جمعه از ماه محرم، همایش «شیرخوارگان حسینی» در کاشمر دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی آغاز و نوای لالایی طنین انداز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران، در این مراسم امسال نيز بقعه متبرکه سید حمزه(ع) و زیارتگاه شهید مدرس شاهد حضور شیرخوارگان حسینی بود که به عشق طفل شیرخوار دشت نینوا، با پوشاندن لباس‌های سبزرنگ و سربندهایی با عنوان «یا علی اصغر» و «یا سیدالشهدا»، مادران نيز همنوا با شيرخوارگان خود به یاد مظلومیت و غربت حضرت علی اصغر(ع) در حادثه عاشورا نوای لالایی رباب را سر دادند.
در این مراسم یکی از اساتید حوزه و دانشگاه مشهد با بیان اینکه اگر به مادر ام گفته می‎شود چون ریشه، پایه و اساس هر انسانی مادر فرد است، گفت: بیشترین نقش تربیتی بر روی انسان را مادر هر فرد دارد.
حجت الاسلام والمسلمین مجید نصیری، استاد حوزه و دانشگاه مشهد با اشاره به جمله پیامبر اسلام که فرمودند؛ بهشت زیرپای مادران است، افزود: هر کسی بهشتی شود از صدقه سر مادرش است.
وی با اعلام اینکه مردها در تربیت و خانواده بیشتر وظیفه پشتیبانی و تهیه امکانات را برعهده دارند آنکس که مستقیم به تربیت فرزند می‎پردازد و آینده وی را مدیریت می‎کند مادر است، اظهار کرد: هرچند برخی فکر می‎کنند تربیت فرزند از 10 سالگی به بعد آغاز می‏شود اما در واقع از آن لحظه‎ای که نطفه در رحم مادر قرار می‏گیرد و وجود اولیه فرزند شکل می‏گیرد تربیت آغاز شده است.
نصیری با بیان اینکه تمام حرکات و سکنات مادر و حتی غذایی که خورد می‏شود برروی فرزند اثر مستقیم دارد، گفت: مادران باید به شدت مراقب رفتارهای خود باشند.
وی با اشاره به اینکه جزئی‎ترین رفتارهای مادران در آینده فرزندان تاثیرگذار است، افزود: تحقیقات نشان داده از ماه پنجم گوش‎های نوزاد می‎شوند، چشم‎ها می‎بیند و صداهایی که مادر می‎شوند برروی بچه تاثیر مستقیم می‎گذارد.
این استاد حوزه و دانشگاه مشهد با اعلام اینکه اسکلت بندی اصلی شخصیت فرزندان تا شش سالگی شکل می‎گیرد، گفت: مادران باید از همان دوران بارداری تقوا و معرفت دینی را در خود تقویت کنند و جنینی را که در رحم دارند با این تقوا پرورش بدهند و این‌یک تربیت دینی و اهل‌بیتی است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2043
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.