• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
3
هشت روز هفته

بازهم غافلگیر شدیم!!؟

  • کد خبر : 7454
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۴۲
بازهم غافلگیر شدیم!!؟
صدای خاوران-در این گیر و دار سخنگوی دولت در ادامه تکرار ادعاهای قبلی درباره آمارهای اقتصادی در دولت قبل مدعی شد: دستاوردهایی در شروع رشد اقتصادی داریم که از میانگین صفر در دهه گذشته به ۴.۵ تا ۵ رسیده است. سخنگوی دولت پیشتر نیز در توئیتی مدعی شده بود: شاخص‌های رشد اقتصادی خیلی مثبت است و شاخص‌های تجارتی و وضعیت فروش هم علامت خوبی به مردم می‌دهد. هرچند این ادعای سخنگوی دولت درباره رشد اقتصادی بارها توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و برخی اعضای کابینه رئیسی هم مطرح شده، اما از سوی برخی مسئولان دولت قبل رد و چه بسا مردم بهتر از هر کسی می‌توانند قضاوت و نظر دهند که آیا وضعیت اقتصاد مملکت و معیشت مردم در شرایط مثبتی است یا خیر؟ اما در خصوص ادعای رشد اقتصادی صفر در دولت قبل، بررسی گزارش‌ شاخص‌های اقتصادی، واقعیت دیگری برخلاف اظهارات سخنگوی دولت رئیسی را نشان می‌دهد!

در این هشت‌روز هفته در حالی که خبرسازی وقوع سیلاب، فصل جدید سریال غافلگیری مسئولان به نمایش درآمد؛ وزیر امور خارجه کشورمان برای گرفتن حق آبه هیرمند هم برای طالبان خط و نشان کشید و تا حدودی  دوقطبی باحجاب ـ بی‌حجاب کم‌رنگ شد. اما موضوع ادعاهای تکراری دولت سیزدهم در خصوص وضعیت مثبت شاخص‌های اقتصادی که سخنگوی دولت مدعی آن شد، هم‌چنان بازارش داغ است که به قدر مجال این ستون به آنها می‌پردازیم؛

ناکامی رئیس دولت سیزدهم

در این هشت‌روز هفته، رگباری که می‌گویند بارش های موسمی هند است و همه ساله در جنوب شرقی ایران تجربه می‌شود، این بار راه خود را به مناطق مرکزی کشور هم باز کرد و سیلابی به راه انداخت و جان ده‌ها نفر را گرفت و ده‌ها پرسش به جای گذاشت که مهم‌ترین آن این است؛ آیا باز هم غافلگیر شدیم و فصل جدید سریال غافلگیری مسئولان رقم خورد؟ و این‌گونه است که در سایه مدیریت‌های غیرکارشناسی مسئولان مملکت گل و بلبل‌مان، وقتی باران نیاید یک مشکل داریم و چون بیاید هم مشکل دیگری! البته طرفداران مسئولان انقلابی مدعی شدند؛ در سایه مدیریت جهادی آنان، این بار در میدان بوده و گواه آنها عکس‌های یادگاری است که با شلوارها و کفش‌های گِلی گرفتند.

در این گیر و دار، یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با توجه به فرارسیدن سالگرد تنفیذ حکم حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس دولت سیزدهم با در نظرگرفتن وعده‌های انتخاباتی ایشان مدعی شد؛ کارنامه او در بخش‌های مختلف ناکام بوده است. به طور مثال زمانی که آقای رئیسی به ساختمان بورس رفت در آنجا گفت؛ دولت باید دست خود را از جیب بورس بیرون کشیده و بورس را تقویت کند، اما متاسفانه در یک‌سال گذشته بیشترین دخالت دولتی در سازمان بورس اتفاق افتاد. یا درجایی گفت؛ باید تورم مهار شود، اما این اتفاق نیفتاد و شاهد افزایش افسار گسیخته‌ای هستیم. قول او درباره ساخت یک میلیون مسکن در سال هم تا به امروز عملیاتی نشده و در مسئله سیاست خارجی گفت؛ ما مسئله برجام را به معیشت مردم گره نمی‌زنیم، اما امروز برجام با تنفس مردم گره خورده و به حدی شرایط سخت شده که صدای برخی دولتی‌ها هم درآمده است.

تکرار یک ادعای دروغ

در این اوضاع و احوال پخش تصویری از چهره تکیده و رنجور سپیده رشنو، ۲۸ ساله، داستان‌نویس و ویراستار که پس از اعتراض به رایحه ربیعی، دختری که در اتوبوس درباره حجاب به او تذکر داده بود، روز ۲۵ خرداد بازداشت شد، بازتاب زیادی در بین فعالان رسانه‌ای داشت. اگرچه یک وکیل دادگستری و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: “مدیران صداوسیما بابت پخش چهره سپیده رشنو در برنامه «اعتراف اجباری» تلویزیون «قابل مجازات» هستند؛ وزیر سابق ارتباطات هم درباره این موضوع در کانال تلگرامی خود نوشت: مخرج مشترک پیدا کردن با دشمن گاهی آنجاست که با ندانم کاری ـ در بهترین حالت ـ در سیمای ملی، خوراک حمله به اسلام و حجاب و مومنین و محجبه‌ها را فراهم کنیم.

در این میان روزنامه جمهوری‌اسلامی بر لزوم نجات فریضه “امر به معروف و نهی از منکر” از اسارت سیاست‌بازی تاکید کرد و مدعی شد؛ در نظام جمهوری‌اسلامی بعد از ۴۲ سال هنوز بر سر تعریف امر به معروف و نهی از منکر و ابعاد، مراتب، مراحل، مصادیق و چگونگی انجام آن اختلاف نظر وجود دارد و حاکمان به نحوی و منتقدان آنان به نحو دیگری درباره آن نظر می‌دهند و عمل می‌کنند که این نشان دهنده بلاتکلیفی این فریضه الهی در فقه نیست، بلکه افشاگر برخورد‌های سیاسی و ابزاری با آن است و متأسفانه هیچ‌کدام حاضر نیستند دست از تفسیر‌های خودساخته بردارند و به سیره جامع امام‌حسین علیه‌السلام گردن بنهند.

در این گیر و دار سخنگوی دولت در ادامه تکرار ادعاهای قبلی درباره آمارهای اقتصادی در دولت قبل مدعی شد: دستاوردهایی در شروع رشد اقتصادی داریم که از میانگین صفر در دهه گذشته به ۴.۵ تا ۵ رسیده است. سخنگوی دولت پیشتر نیز در توئیتی مدعی شده بود: شاخص‌های رشد اقتصادی خیلی مثبت است و شاخص‌های تجارتی و وضعیت فروش هم علامت خوبی به مردم می‌دهد. هرچند این ادعای سخنگوی دولت درباره رشد اقتصادی بارها توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و برخی اعضای کابینه رئیسی هم مطرح شده، اما از سوی برخی مسئولان دولت قبل رد و چه بسا مردم بهتر از هر کسی می‌توانند قضاوت و نظر دهند که آیا وضعیت اقتصاد مملکت و معیشت مردم در شرایط مثبتی است یا خیر؟ اما در خصوص ادعای رشد اقتصادی صفر در دولت قبل، بررسی گزارش‌ شاخص‌های اقتصادی، واقعیت دیگری برخلاف اظهارات سخنگوی دولت رئیسی را نشان می‌دهد!

تا هشت روز هفته بعدی خدانگهدار

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7454
  • نویسنده : لیلا قرایی ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.