• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
6
«سرطانی» به نام پروژه دوبانده شدن جاده کاشمر به شادمهر!!

آقایان بهانه‌ای برای تخریب پیدا می‌کنند؟!

  • کد خبر : 2289
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۷:۵۵
آقایان بهانه‌ای برای تخریب پیدا می‌کنند؟!
از چهارمین دوره فعالیت شورای‌شهر کاشمر (دوره قبل) از باب میزان هم‌دلی و هم‌افزایی بین اعضای شورا و شهردار، می‌توان به عنوان سال‌هایی طلایی یاد کرد. گواه این ادعا، همراهی شورا با مدیریت‌شهری برای انجام برخی پروژه‌های بزرگ و تلاش برای محقق شدن برخی آرزوهای شهروندان کاشمری است.

از چهارمین دوره فعالیت شورای‌شهر کاشمر (دوره قبل) از باب میزان هم‌دلی و هم‌افزایی بین اعضای شورا و شهردار، می‌توان به عنوان سال‌هایی طلایی یاد کرد. گواه این ادعا، همراهی شورا با مدیریت‌شهری برای انجام برخی پروژه‌های بزرگ و تلاش برای محقق شدن برخی آرزوهای شهروندان کاشمری است. مگر نه این‌که در سال 95 در سایه همین تعامل شورا و شهرداری و با اخذ مجوزهای لازم قرار شد عملیات دوبانده شدن 14 کیلومتر ابتدای محور کاشمر به شادمهر را شهرداری در قالب دو قطعه آغاز کند؟ در این میان، شهرداری زیرسازی تا قبل از آسفالت قطعه اول، از میدان شهیدان عاصمی تا پلیس‌راه کاشمر را با سرعت بسیار خوب و رعایت استانداردهای لازم  انجام‌ داد. قطعه دوم آن هم بعد از پلیس‌راه نیز توسط پیمانکاری دیگر تکمیل و آماده بهره‌برداری شد. البته طی این مدت مخالفت‌های هیئت‌رئیسه شورای پنجم در خصوص اجرای این پروژه را بارها شاهد بودیم و با تمام سنگ‌اندازی‌ها و تخریب‌ها و انگ‌ها و اتفاقاتی که این دوسال در خصوص پروژه مزبور مطرح شد و حرف و حدیث‌هایی که در چندماهه اخیر با بالا گرفتن تب انتخابات مجلس یازدهم و سودای نمایندگی مجلس در سر عده‌ای از منتقدین شهردار و مخالفان نماینده شهرمان در مجلس شنیده شد، این پروژه به همت مهندس سلیمانی و با پیگیری‌های دکتر بنیادی نماینده مردم ترشیز در مجلس به ثمر نشست.

بدون شک، آقایان چه بخواهند و چه نخواهند، تاریخ گواهی خواهد داد که پس از آن‌که سالها این پروژه دستمایه شعار انتخاباتی کاندیداهای مجلس در این حوزه انتخابیه قرار گرفت بی‌آن‌که اقدام مثبتی انجام شود و برای آن ردیف بودجه ملی اخذ گردد؛ با تعامل شورای‌چهارم و مدیریت شهری و با همراهی نماینده مردم در مجلس شورای‌اسلامی، گام اول در اجرای پروژه دو بانده شدن محور کاشمر به شادمهر با همه اما و اگرها برداشته شد. البته پس از اجرای همین گام هم، آقایانی که همواره در پی بهانه‌گیری برای تخریب و انگ‌زدن بوده و هستند، به کار خود ادامه داده و حتی انجام شدن و نشدن وظایف برخی دستگاه‌های اجرایی دیگر را هم به زلف شهرداری و شخص شهردار گره زدند تا مگر در وانفسای نبودِ مقبولیت و محبوبیت خودشان، بتوانند به سبد رأی خویش در انتخابات آتی چیزی بیفزایند. هرچند باید دید، اینک برای بهانه جویان، بهانه دیگری برای تخریب یافت می‌شود یا نه؟! هرچه هست افتتاح این پروژه در همین گام نخست، فرصتی فراهم کرده تا نگاه مسئولین در سطح ملی به آن معطوف و ردیف بوجه ملی برای آن تعیین شود و چه بسا با ورود شهرداری به حوزه اجرای عملیات عمرانی آن، ثابت شد اگر پیگیری انجام گیرد، دوبانده شدن این محور شدنی است و باید با سرعت بیشتری اجرایی گردد.

بدیهی است؛ اینک که برای اجرای 20 کیلومتر دیگر جاده کاشمر به شادمهر نیز مناقصه برگزار و پیمانکار معرفی شده، مردم توقع دارند با سرعت عملیات اجرایی آن ادامه یابد زیرا اجرای 14کیلومتر اول این محور، به لحاظ مدت زمان اجرای پروژه، کیفیت و کمیت اجرا، مدلی را به ما عرضه کرده تا دست به مقایسه بزنیم و نقاط قوت و ضعف‌ها را بهتر درک کنیم. علاوه بر این، آنها که علاقمند به شفاف‌سازی در امور هستند بد نیست؛ زمینه‌ای فراهم کنند تا مردم همانند اجرای گام نخست که در جریان جزئیات اجرای پروژه و اعتبار تخصیصی و هزینه‌کرد و…  قرار گرفتند؛ بدانند مشخصات پیمانکار پروژه چیست؟ چه سابقه‌ای دارد؟ قرار است با چه مبلغی و با چه کیفیتی و ظرف چه مدت زمانی، پروژه را اجرا کند و… تا چنانچه به هر دلیلی خللی در مسیر اجرای این پروژه ایجاد شد، به جای دامن زدن به شایعات و انگ‌زدن‌ها، در پی علت کار برآیند و ببیند ناتوانی پیمانکار و نبودِ اعتبار و یا خدای نکرده حیف و میل بیت‌المال و ده‌ها دلیل متقن دیگر تاثیرگذار بوده است.

فقط باید این نکته را گوشزد کرد که دیگر آحاد جامعه از بکار بردن نام “جاده مرگ” برای محور کاشمر به شادمهر خسته‌اند و نمی‌پذیرند جان عزیزان‌شان دستمایه برخی سیاست‌زدگی‌ها و ناکارآمدی‌ها قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2289
  • نویسنده : علیرضا افتخاری ترشیزی
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.