• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
6

کلاهبرداران در کمین کاشمری‌ها

  • کد خبر : 3751
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کلاهبرداران در کمین کاشمری‌ها
به گزارش صدای خاوران-فرمانده انتظامي شهرستان كاشمر از شناسايي متهم به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسين احمدی با بیان اینکه این متهم اقدام به برداشت غیرمجاز اینترنتی 55 ميليون ريالي از حساب بانکی يكي از شهروندان در این شهرستان کرده بود، افزود: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر برداشت 55 ميليون ريال از حساب وي به صورت اينترنتي توسط فردی ناشناس، پی گیری موضوع به صورت ويژه در دستور كار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

اين مقام انتظامي افزود: شاكي در اظهارات خود عنوان کرد از طريق يكي از کانال‌های تبليغاتي در فضاي مجازي قصد خريد بسته اينترنتي داشتم كه پس از وارد شدن به درگاه بانكي و وارد نمودن اطلاعات كارت بانكي و رمز پويا مبلغ 55 ميليون ريال توسط شخص ناشناسي از حسابم كسر شد.

وی بیان کرد: با اقدامات فني و سايبري صورت گرفته توسط کارشناسان پليس فتا مشخص شد اين نوع كلاهبرداري به صورت فيشينگ انجام شده و درگاهي كه شاكي از آن استفاده كرده درگاه جعلي بوده است كه كلاهبردار سريعاً اطلاعات بانكي شاكي و رمز پويا وي را سرقت و سريعاً در درگاه اصلي وارد و مبلغ مذكور را به يكي از حساب‌های خود منتقل كرده است.

فرمانده انتظامي شهرستان كاشمر اظهار کرد: علاوه بر مبلغ 55 ميليون ريال مسدودي اين پرونده تعداد 5 فقره سرقت اينترنتي كه توسط اين كلاهبردار از ديگر شهرهاي كشور انجام شده بود توسط كارشناسان پليس فتا شناسايي كه با دستور مقام قضايي حساب متهم سريعاً مسدود و پرونده جهت سير مراحل قانوني به صورت نيابتي به شهرستان محل سكونت متهم جهت دستگیری ارسال شد.

وی در پایان از شهروندان خواست؛ خريدهاي خود را از سایت‌ها و درگاه‌های معتبر انجام دهند و در بازه زماني كه فرصت استفاده از رمز پويا 120 ثانيه است در لحظات اوليه رمز خود را وارد نكنند بلكه در ثانیه‌های آخر اين كار را انجام دهند تا چنانچه كلاهبردار شما را به درگاه جعلي هدايت كرده باشد فرصت استفاده از رمز پويا در درگاه‌های اصلي را نداشته و موفق به خالي كردن و سرقت مبالغ حسابتان نگردد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3751
  • نویسنده : جواد افتخاری
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.