• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
10
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر:

کرونا فرصتی برای رفع نواقص حوزه گردشگری

  • کد خبر : 2974
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کرونا فرصتی برای رفع نواقص حوزه گردشگری
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر اظهار داشت: هرچند ویروس کرونا تأثیر منفی بر روی گردشگری داشته اما باید این وضعیت را فرصت دانست و از آن برای بررسی رفع نواقص استفاده کرد، به هر حال این مشکل رفع می‎شود و مجدد پویایی و حضور گردشگران را شاهد خواهیم بود.

رضا یوسفی، با بیان اینکه هرچند از ماه‌ها قبل برای نوروز 99 برنامه‎ریزی شده بود، اما به خاطر شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه‎ها کنسل شد؛ افزود: هرچند به خاطر کمتر شدن سفرهای خارجی و معرفی بهتر جاذبه‎های داخلی در بعد ملی پیش‌بینی می‎شد فروردین امسال در حوزه گردشگری وضعیت خوبی داشته باشیم، اما حضور گردشگران و مسافران در شهرستان را شاهد نبودیم.

وی تصریح کرد: به‌رغم این‏که از چند ماه قبل سال اقامتگاه‌های کاشمر برای نوروز 99 رزرو شده بود، اما مسافران اقدام به کنسل کردن نمودند. همچنین در حوزه گردشگری به‌خصوص در گردشگری روستایی شاهد اتفاقات رو به رشدی بودیم که به خاطر ویروس کرونا ضربه جدی به این بخش وارد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر مطرح کرد: با وجود اینکه 8 اقامتگاه بوم‌گردی و 5 آژانس مسافرتی در حال آماده کردن خود برای پذیرایی از مسافران نوروزی و تورهای خارجی و داخلی بودند و پیش‌بینی می‎شد شاهد حضور مسافران باشیم اما با وضعیتی کرونایی مشکلات جدی به وجود آمد.

وی مطرح کرد: با توجه به این‏که کارشناسان تأکید بر لغو سفرها کردند باید از هم‌اکنون برای بعد از رفع مشکل ویروس کرونا برنامه‎ریزی‎هایی داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که برای حوزه گردشگری به وجود آمده از بانک‎هایی که تسهیلاتی را به تأسیسات گردشگری داده‎اند، درخواست می‌شود مراعات کرده و معوقات را با جریمه دریافت نکنند، در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری به همدلی و همکاری نیاز داریم.

یوسفی افزود: بسیاری از صاحبان مشاغل نگاه‌شان به فرارسیدن نوروز بوده تا کسب‌وکارشان رونق بیشتری بگیرد، اما اکنون با مشکلات جدی مواجه شده‎اند، که می‎طلبد به آنها کمک شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2974
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.