• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
پارس وی دی اس
6
استاندار خراسان‌رضوی:

مردم باید در جریان تمامی مسائل قرار گیرند

  • کد خبر : 1503
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۵:۵۵
مردم باید در جریان تمامی مسائل قرار گیرند
استاندار خراسان‌رضوی با بیان این‌که مردم محرم نظام جمهوری‌اسلامی ایران هستند، گفت: اگر بخواهیم اقتصاد مردمی باشد باید مردم در جریان تمامی مسائل قرار گیرند.

علی‌رضا رزم‌حسینی در صد و بیست و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در شهرستان کاشمر برگزار شد، با بیان این‌که شاه کلید سیاست‎های اقتصاد مقاومتی ابلاغیه رهبر معظم انقلاب مردمی بودن اقتصاد است، از تمرکز گرایی به عنوان اولین عیوب ساختاری نام می‌برد و اظهار کرد: نظام تمرکزگرانه نه تنها امکان پویایی را در بدنه استان‌ها ایجاد نمی‎کند، بلکه آن را از دست می‎دهد.

استاندار خراسان‌رضوی بروکراسی اداری را از دیگر معضلات دانست و اظهار کرد: بروکراسی اداری ایران دو محصول فساد ادارای و نارضایتی مردم را در پی دارد.

وی با بیان این‌که این ساختار پوسیده نحس اداری صدساله ایران بوده که روز به روز بر این بروکراسی افزوده شده و موجب نارضایتی مردم و ایجاد فساد در کشور شده است، عنوان کرد: نزاع‎ها و جناح بندی‎های سیاسی نه تنها موجب تعالی و پیشرفت نگردید بلکه موجب فاصله در بین مردم شد و بدون این‌که راهبرد درستی داشته باشیم، آنها را تقسیم بندی کردیم.

رزم‌حسینی با اشاره به این‌که به اسم دمکراسی و احزاب باندهایی در کشور به وجود آمده و هنوز هم هستند که موجب عقب افتادگی کشور گردیدند، بیان کرد: دولت دیوان سالار دارد کشور را گران اداره می‎کند.

وی از وجود 5 میلیون کارمند و 4 میلیون بازنشسته در کشور خبر می‎دهد و می‎گوید: تمام سرمایه‎هایی که کشور از محل فروش نفت و درآمدهای مالیاتی و دیگر مسائل دارد صرف هزینه‎های جاری دولت می‎شود.

استاندار خراسان رضوی عدم فرهنگ اقتصادی را از دیگر مشکلات می‎داند و افزود: موفق نشده‎ایم و نخواستیم فرهنگ اقتصادی را گسترش دهیم.

وی بیان کرد: متاسفانه قوه قضائیه، دستگاههای اجرایی و مجلس هر کدام به یک راه می‎روند و متمرکز بر توسعه و پیشرفت کشور نیستند.

رزم‎حسینی با تاکید براینکه مردم محرم نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، بیان کرد: وابسته به قدرت جهانی نیستیم که فکر کنیم به مردم نیازی نداریم.

استاندار خراسان در ادامه فضای کسب و کار را زیبنده خراسان‌رضوی ندانست و گفت: رتبه هجدهم فضای کسب و کار خراسان‌رضوی نشان می‎دهد ایراداتی در کار وجود دارد.

وی با بیان این‌که نسبت تسهیلاتی که شبکه بانکی کشور به سرمایه‎گذار، کارآفرین و مردم می‎دهد در کشور 80 درصد بوده اما این آمار در خراسان‌رضوی 56 درصد است، بیان می‎کند: متاسفانه 44 تا 46 درصد منابع استانی به خارج از استان می‎رود.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه این آمارها نشان می‎دهد فضای استان برای جذب سرمایه‎گذار و تکریم مجاهدان اقتصادی مناسب نبوده است، عنوان کرد: در چارچوب مقررات اگر کسی ثروتمند شد باید مورد تکریم قرار گیرد و ثروتش را برای اشتغال، تولید و توانمندسازی مردم هدایت کنیم.

وی اظهار کرد: تلاش می‎کنم تاحدی مسیر ساختارهایی که مانع پیشرفت استان شده را هموار کنیم که در این راستا مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را تشکیل دادیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه حق نداریم مالیاتی که از مردم می‎گیریم را به غیر از آبادانی در جای دیگری خرج کنیم، افزود: طرح مثلث توسعه اقتصادی که طی 6 ماه گذشته در استان خراسان‌رضوی انجام شد در استان کرمان 2 سال زمان برد تا موفق شدم همه را برای توسعه استان دور هم جمع کنم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه با این اقدام می‎خواهیم دولت دیوان سالار را دور بزنیم، عنوان کرد: نباید در این مسیر هراسی داشت باید تمامی دستگاهها کمک کنند.

وی با اظهار تاسف از این‌که هرچند تمامی خدمات زیربنایی را به روستاها برده‎ایم و بعد از انقلاب این اقدامات کم نظیر بوده اما همچنان شاهد فروش دام‎ها و مهاجرت به شهرهای بزرگ هستیم، بیان کرد: اکنون جمعیت جامعه روستایی تولیدی از 74 درصد به 26 درصد کاهش یافته است.

رزم حسینی با اشاره به این‌که روستاها را رها کردیم و صاحب ندارند، گفت: هرچند خدمات زیربنایی بسیاری به روستاها برده شده اما باید کسانی باشند که این‎ها را تبدیل به پول و خدمت کند و این کار توسط معین‌های اقتصاد مقاومتی انجام خواهد شد.

وی در ادامه رتبه‌های آسیب‎های اجتماعی از جمله سرقت را در استان خراسان‌رضوی بسیار بالا دانست و عنوان کرد: اکنون 81 درصد زندانیان خراسان رضوی به دلیل مواد مخدر، سرقت و نزاع‎های خیابانی هستند که ریشه تمامی این جرائم در بیکاری است.

رزم حسینی با بیان این‌که 55 درصد این زندانیان را بانوان تشکیل می‎دهند، ادامه داد: فایده‎ای ندارد که در منطقه‎ای کلنگ احداث فرودگاهی را به زمین بزنیم اما سرمایه‎گذار ورود نکند و پروازی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه منابع کشور در شرایط فعلی باید اولویت بندی شود، اظهار می‎کند: اکنون 3800 پروژه نیمه تمام در خراسان‌رضوی داریم که متوسط طول عمر آنها 25 سال است.

وی با اعلام اینکه برای اتمام این پروژه‌ها بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: خرد جمعی به ما اجازه نمی‎دهد که منابع ملی را صرف پروژه‌هایی کنیم که چندین سال بهره‌برداری آن به طول خواهد انجامید.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1503
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.