• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
6

فاصله‌گذاری اجتماعی در هیچ‌کدام از مدارس کاشمر رعایت نمی‌شود

  • کد خبر : 7092
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
فاصله‌گذاری اجتماعی در هیچ‌کدام از مدارس کاشمر رعایت نمی‌شود
صدای خاوران-رئیس مرکز بهداشت کاشمر مطرح کرد: علی‏رغم این‏که بر اساس استانداردها به ازای هر دانش‌آموز در کلاس باید فضا در نظر گرفته شود اما اکنون در هیچ‌کدام از مدارس این استاندارد رعایت نمی‌شود.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر گفت: متأسفانه در هیچ‌کدام از مدارس کاشمر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام نمی‌شود.

مجتبی قائمی با اشاره به وضعیت بهداشت در مدارس با توجه به بازگشایی که از فروردین‌ماه داشته‌اند، افزود: هرچند در سال جدید تاکنون بیش از 50 درصد مدارس بازدید شدند و به‌زودی وضعیت تمامی مدارس مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اما متأسفانه در هیچ‌کدام از آن‌ها رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام نمی‌شود فقط بر داشتن تهویه مناسب، گندزدایی و استفاده از ماسک تأکید دارند.

قائمی بیان کرد: تاکنون حدود 87 درصد دانش‏آموزان 12 تا 18 سال و در گروه 5 تا 11 سال که از سه ماه قبل واکسیناسیون‏شان آغاز شده حدود 12 درصد واکسن زده‌اند.

وی با بیان این‏که در مدت دو هفته نتیجه تست حدود 15 دانش‏آموز مثبت شده است، گفت: برخلاف گذشته که اگر تست دو دانش‌آموز مثبت می‌شد کلاس را به مدت دو هفته باید تعطیل می‌کردند، اما اکنون فقط کسی که نتیجه تست وی مثبت باشد باید به مدت دو هفته در خانه بماند.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر مطرح کرد: علی‏رغم این‏که بر اساس استانداردها به ازای هر دانش‌آموز در کلاس باید فضا در نظر گرفته شود اما اکنون در هیچ‌کدام از مدارس این استاندارد رعایت نمی‌شود.

وی افزود: در گروه 5 تا 11 سال وضعیت اصلاً رضایت‌بخش نیست و از میانگین استان بسیار عقب هستیم.

وی اظهار کرد: علی‏رغم این‏که در پیک کرونا گاهی مواقع تا 2800 دوز واکسن در روز تزریق می‌شد، اما اکنون این آمار به کمتر از 100 دوز در روز رسیده و استقبال بسیار کاهش یافته است.

قائمی اظهار کرد: برای این‏که کمترین ضرر را از بیماری کرونا متحمل شویم باید یاد بگیریم که چگونه با آن زندگی کنیم، اگر عادی انگاری بخواهد در سطح اجتماع ادامه داشته باشد به این زودی شاهد از بین رفتن این بیماری نخواهیم بود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7092
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.