• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
پارس وی دی اس
21
واقعیت یک استعفا!

شش عضو شورای‌شهر خواستار «برکناری اعمی» بودند

  • کد خبر : 2587
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
شش عضو شورای‌شهر خواستار «برکناری اعمی» بودند
در پایان آخرین جلسه شورای‌اسلامی شهر کاشمر، متن استعفای "حسن اعمی بندقرائی" از ریاست شورای شهر منتشر گردید که ضمن داشتن چند غلط املایی واضح، بخش‌هایی از آن حاوی عباراتی نامناسب و توهین و افتراهایی بود که غیرمستقیم متوجه سایر اعضای شورا و نیز شهردار گردیده است.

در پایان آخرین جلسه شورای‌اسلامی شهر کاشمر، متن استعفای “حسن اعمی بندقرائی” از ریاست شورای شهر منتشر گردید که ضمن داشتن چند غلط املایی واضح، بخش‌هایی از آن حاوی عباراتی نامناسب و توهین و افتراهایی بود که غیرمستقیم متوجه سایر اعضای شورا و نیز شهردار گردیده است.

در بخشی از این استعفا آمده است: «امروز شاهد مسائلی همچون دروغ، پنهان‌کاری، مسئولیت‌ناپذیری، تهدید، تطمیع و مسامحه و معامله هستیم و با ساز و کار موجود هیچ امیدی به اصلاح آن نیست… کارشکنی‌ها، لجبازی‌های کودکانه، ترک جلسات متعدد و… باعث شده است که اینجانب را به این تصمیم برساند که بیش از این فرصت‌سوزی نکرده و در جایگاهی که نمی‌شود و نمی‌گذارند مثمرثمر باشم و ضمناً افق روشنی نیز برای بهبود اوضاع نمی‌بینم که بتوانم در مقام ریاست‌شورا خدمات شایسته و در شأن و جایگاه مردم عزیز ارائه نمایم در کمال صداقت استعفای خود را از ریاست شورای‌شهر اعلام نمایم. هرچند استعفا در شرایط فعلی جامعه در بحبوهه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای‌اسلامی است به صلاح نمی‌دانم ولی به اصرار همکارانم در شورای پنجم چاره‌ای جز استعفا ندارم.»

این ادبیات نادرست سبب واکنش‌هایی از سوی برخی شهروندان، اعضای‌شورا و نیز شهردار کاشمر گردید.

شهردار کاشمر در این خصوص گفت: آقای اعمی بر اساس میل خویش استعفا ندادند، بلکه تا آنجا که من اطلاع دارم شش عضو شورای‌شهر در نامه‌ای کتبی خواستار برکناری ایشان‌ بودند و پس از آن‌که اصرارهای ایشان برای ماندن در این جایگاه سودی نبخشید، آقای اعمی نامه را در جیب گذاشته و به جای آن استعفای خود را ارائه کرد.

جعفر سلیمانی اظهار کرد: اگرچه مدیریت شورا بحثی داخلی و مربوط به اعضای محترم شوراست، اما بر اساس شعار شفافیت، باید اطلاعات را صحیح و درست به مردم منعکس کرد و اعتماد عمومی به شورا و مدیریت شهری را بازسازی نمود.

وی عنوان کرد: بسیاری از شهروندان فهیم به خوبی آگاه هستند که در نتیجه اعمال مدیریت پرتنش و اتهام‌زنی و ادبیات ناصحیح ایشان که نمونه‌ای از آن در متن استعفا نیز آمده است، نه تنها شورا در حاشیه قرار گرفته بود، بلکه موجب شد خدمات گسترده شهرداری نیز تحت تاثیر حواشی قرار گیرد.

وی افزود: این حاشیه‌سازی‌ها از سوی آقای اعمی موجب شد حجم خسارت‌های وارده مبتنی بر بدبین‌سازی افکارعمومی و انتشار اطلاعات نادرست، ناکارآمدی شورا را به حدی بالا ببرد که بالاترین مراجع تصمیم‌گیری و نظارتی استان در خصوص امکان انحلال شورا تذکر بدهند.

شهردار کاشمر گفت: تداوم این اقدامات موجب گردید؛ شش عضو شورای‌شهر به منظور خارج کردن شورا از این شرایط، تصمیم به برکناری ایشان بگیرند بنابراین موضوع استعفا همچنان‌که خودشان اعلام کرده‌اند با اصرار سایر اعضا و از روی اجبار صورت گرفته است.

وی در خصوص علت اظهارنظرش در این خصوص گفت: این توضیحات به دلیل ادبیات نامناسب و نادرست به کار رفته در متن منتشر شده و مردود بودن تکرار ادعاهای نادرست وی داده شده است.

مهندس سلیمانی گفت:  آقای اعمی این بار هم در نامه خود واقعیت ماجرا را پنهان نمودند.

وی افزود: امیدوارم همه ما و بنده حقیر بتوانیم با آرامش و در فضایی سالم، با امانتداری و حفظ سرمایه‌های مدیریت شهری، خدمات شایسته‌تری ارائه نماییم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2587
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.