• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
4
رئيـس مجـلس شـوراياسـلامـي:

در بخش اقتصادي، کارنامه قابل دفاعي نداريم

  • کد خبر : 6083
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۵۸
در بخش اقتصادي، کارنامه قابل دفاعي نداريم
صدای خاوران- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: يکي از مهمترين مشکلات اين است که ما مردم را از صحنه کار، تلاش، فعاليت و ظرفيت که مهمترين شاخصه براي پيشرفت جامعه و منابع انساني است از دست داده ايم، ما فرصت را براي آنان فراهم نکرديم و با برخي قانونگذاريها، مانع حضورشان شده ايم و يا با اجراي بد قانون مانع از محروميت زدايي شدهايم و اين از اشکالات ماست.

محمدباقر قاليباف در آئين بزرگداشت هشتاد و چهارمين سالگرد شهادت شهيد آيتالله سيدحسن مدرس افزود: با صراحت اعلام ميکنم که اين ضعف و اشکال در نبود امکانات مادي نيست، زيرا با وجود ظرفيتهاي زياد، کشور فقير نيست.
وي با بيان اينکه امروز کشور نيازمند تصميمات شجاعانه براي اصلاح روندهاي غلط اقتصادي است، اظهار کرد: اينکار شجاعت ميخواهد و کساني بايد آن را به دست بگيرند که حاضرند از آبروي خود بگذارند.
رئيس مجلس شوراياسلامي با اشاره به اينکه دو سه اشکال جدي در کشور به مسئولان بر ميگردد، عنوان کرد: بخشي از اين مشکلات حتماً در مجلس شوراي اسلامي است، ما به عنوان نمايندگان مردم اگر مدعي انقلابي هستيم، وظيفهداريم در مسير حل مشکلات گام برداريم.
وي گفت: يکي از مهمترين مشکلات اين است که ما مردم را از صحنه کار، تلاش، فعاليت و ظرفيت که مهمترين شاخصه براي پيشرفت جامعه و منابع انساني است از دست داده ايم، ما فرصت را براي آنان فراهم نکرديم و با برخي قانونگذاريها، مانع حضورشان شدهايم و يا با اجراي بد قانون مانع از محروميت زدايي شدهايم و اين از اشکالات ماست.
قاليباف تصريح کرد: منطقه ترشيز پر از ثروت است و کارآفرينها و سرمايهگذاران بايد به ميدان بيايند و نبايد اجازه دهيم که فرصت کار از سرمايه گذار و کارآفرين گرفته شود.
وي افزود: وظيفه ما در مرکز اين است که فرصت فراهم کنيم و موانع را از سر راه برداريم و اجازه ندهيم کساني مانع کارآفريني و خلاقيت باشد و يا جواني که پايکار است، فرصت کار را از او بگيريم.
رئيس مجلس شوراياسلامي گفت: قانوني که در آيندهاي نزديک ابلاغ خواهد شد، در حوزه رفع موانع براي اشتغال است تا اين باب که مردم در دواير اداري و بروکراسي، رفتوآمد کنند، سرمايه و وقت بياورند و امضاهاي طلايي که مانع خلاقيت، کار، فعاليت و کارآفريني شود، بسته شود. در اين قانون مسير را عوض کردهايم و دواير دولتي بايد به سمت مردم بيايند نه اينکه مردم به دنبال آنان بدوند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6083
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.