• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
7

اضطراب کرونا و اختلالات وسواسی در کودکان

  • کد خبر : 2893
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
اضطراب کرونا و  اختلالات وسواسی در کودکان
یک روانشناس کودک اظهار داشت: افکار اضطراب برانگیز از کرونا موجب بروز اختلالات وسواسی در افراد به خصوص کودکان می‎شود.

احمد اکبری گفت: اگرچه این روزها بیماری کرونا ورد زبان مردم کوچه و بازار و پدر و مادرها شده است، اما از سویی کمک به حساس شدن مردم در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش سطح بهداشت فردی و اجتماعی موجب شده میزان اضطراب و ترس از بیماری به میزان قابل‌توجهی سلامت روانی را تحت تأثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: نباید گذاشت فضای مفرح و شاد کودکان به خاطر ویروس کرونا جای خود را به نگرانی‌های بیش‌ از حد و مقررات عجیب و غریب بدهد، مطالعه خواندن کتاب‌های مفید، تماشای تلویزیون و فیلم‌های بانشاط، بازی‌های سرگرم‌کننده، تفریحات سالم و هیجانات مثبت در این روزها به‌اندازه مصرف مواد غذایی می‌تواند کودکان را در برابر احتمال بیماری مقاوم‌تر سازد.

اکبری مطرح کرد: افکار اضطراب برانگیز موجب بروز اختلالات وسواسی در افراد بخصوص کودکان می‎شود، هرچه طول دوره شیوع بیماری، وسعت و همه‌گیری آن افزایش پیدا می‌کند و رسانه‌ها، افراد جامعه و خانواده‌ها اطلاعات تأیید نشده در این خصوص را در حضور کودکان به‌صورت هیجانی و احساسی به اشتراک می‌گذارند توجه بیش‌ازحد کودکان را به این فشار روحی و روانی برانگیخته و آن‌ها را از دنیای جذاب کودکانه دور می‎کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که جلوگیری از انتشار نگرانی در خصوص بیماری کرونا بیشتر از جلوگیری انتشار ویروس کرونا مؤثر است، باید کمتر با حضور بچه‌ها در این خصوص صحبت‌های غیرعلمی را تکرار کرد و سعی شود در حضور اعضای خانواده به‌خصوص کودکان با صدای بلند نگرانی‌هایمان را بیان نکنیم.

اکبری یادآور شد؛ والدین به‌جای دلهره و ترس بهتر است صبور باشند و فضای آرام و قابل‌اعتمادی را برای کودک فراهم کنند، مثلاً باهم فیلم تماشا کنند و کمتر از ناراحتی و نگرانی‌های خود در حضور کودکان صحبت کرده و بیشتر بر نکات مثبت تمرکز داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2893
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.