• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
7
فرماندار کاشمر:

اخبار انتخابات را فقط از منابع معتبر پیگیری کنید

  • کد خبر : 5298
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
اخبار انتخابات را فقط از منابع معتبر پیگیری کنید
صدای خاوران-اگرچه در مهلت قانونی یک‌هفته‌ای 82 داوطلب برای انتخابات شوراهای‌اسلامی شهر کاشمر ثبت‌نام کردند، اما پس از بررسی صلاحیت داوطلبین و کسانی که انصراف دادند در نهایت 52 نفر واجد شرایط شناخته‌شده و به‌عنوان نامزد انتخابات شورا در شهر معرفی شدند.

اگرچه در مهلت قانونی یک‌هفته‌ای 82 داوطلب برای انتخابات شوراهای‌اسلامی شهر کاشمر ثبت‌نام کردند، اما پس از بررسی صلاحیت داوطلبین و کسانی که انصراف دادند در نهایت 52 نفر واجد شرایط شناخته‌شده و به‌عنوان نامزد انتخابات شورا در شهر معرفی شدند.

فرماندار کاشمر با اعلام این خبر، یکی از رویکردهای مهم در 28 خرداد سال 1400  را برگزاری انتخابات دانست و افزود: امنیت در برگزاری انتخابات، سلامت انتخابات و مشارکت مردم از جمله رویکردهای وزارت کشور به‌عنوان مجری قانون انتخابات است.

مسلم ساقی با بیان این‏که در سطح شهرستان اطلس امنیتی با مشورت تمامی اعضای شورای تأمین به تصویب رسیده و در سطح استان نیز مورد تائید قرار گرفته است، اظهار کرد: هر بحران امنیتی از ابتدا امنیتی نبوده و حتماً زمینه‌ای غیر از حوزه امنیتی داشته است که اگر تدابیر لازم از همان ابتدا اتخاذ نگردد به موضوع سیاسی تبدیل شده و در ادامه باید در حوزه امنیتی پیگیری گردد.

وی با تأکید بر این‏که تمامی نامزدهای انتخابات باید خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی را رعایت کنند، عنوان کرد: در حوزه اجرا، تمامی تمهیدات و تدابیر لازم را با خرد جمعی برای برگزاری انتخابات سالم اتخاذ کرده‌ایم.

فرماندار کاشمر مطرح کرد: در حوزه مشارکت مردم، تمامی ارکان و دستگاه‌های حاکمیتی دخیل هستند و هر امکانی که در حوزه تحقق مشارکت حداکثری لازم باشد را اتخاذ نموده‌ایم و به کار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اجرای دقیق قانون به‌خصوص در اجرای انتخابات تصریح کرد: آنچه در برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر انتخابات مدنظر خواهد بود، مُرّ قانون است.

وی حق‌الناس بودن آرای مردم را یکی از تأکیدات مهم رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: رأی‌ هر شهروند حق‌الناس است و باید از آن صیانت شود. صیانت و پاسداری از رأی مردم وظیفه اصلی هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات کاشمر مجریان و ناظران، انتخاب شوندگان و انتخاب‌کنندگان را از اضلاع برگزاری انتخابات اعلام کرد و گفت: در این دوره از انتخابات تعداد شعبات اخذ رأی از 71 شعبه در سال 96 به 82 شعبه در سطح شهرستان افزایش یافت که 48 شعبه مربوط به شهر کاشمر است.

وی با بیان این‏که شهروندان اخبار انتخابات را فقط از منابع معتبر پیگیری کنند و مراقب اخبار جعلی باشند، افزود: آسیب جدی این است که آگاهانه یا ناآگاهانه برای رسیدن به اهداف خود فضای انتخابات را با دادن اطلاعات غلط و اشتباه به نامزدها به هم بریزند.

ساقی با اعلام این‏که تا اعلام نتیجه رسمی انتخابات نامزدها و طرفدارانشان نباید اعلام نتیجه صورت گیرد، اظهار کرد: همه باید برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری در روز 28 خرداد تلاش کنیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5298
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.