• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
10
دکتر زهرا نهبندانی:

۷۵ درصد از مبتلایان به کرونا بدون علامت و یا علائم خفیف هستند

  • کد خبر : 3036
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
۷۵ درصد از مبتلایان به کرونا بدون علامت و یا علائم خفیف هستند
رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۷۵ درصد از مبتلایان به کووید ۱۹ بدون علامت و یا علائم خفیف هستند.

دکتر زهرا نهبندانی افزود: در برخورد با این بیماران کووید 19 و نمونه‌گیری از آن‌ها عوامل محافظتی از اهمیت به سزایی برخوردار است به همین منظور کانکس ویژه نمونه‌گیری از بیماران سرپایی مشکوک به کرونا با هدف پیشگیری از انتشار ویروس در کاشمر راه‌اندازی شد.

وی اظهار کرد: این کانکس‌ها توسط همکاران مرکز بهداشت و درمان شهرستان کاشمر با هزینه ۱۰۰ میلیون ریال طراحی و ساخته شده است و اکنون در مراکز خدمات جامع سلامت مشهد، کاشمر و سرخس نصب شده است.

وی تصریح کرد: این کانکس‌های نمونه‌گیری به‌تدریج در تمامی مراکز جامع خدمات سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویژه پیگیری و درمان بیماران سرپایی مشکوک به کرونا  نصب می‌شود.

وی اضافه کرد: سرایت ویروس کرونا در محیط در حین نمونه‌گیری مخاطراتی برای کارشناسان بهداشتی و بیمار در بردارد که یکی از چالش‌ها در  مراکز نمونه‌گیری سرپایی کرونا بوده است.

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کانکس‌های نمونه‌گیری مزبور دارای دو اتاقک مجزا یکی برای کارشناس نمونه‌گیر و دیگری برای بیمار با امکانات محافظتی مجزاست که خطر انتقال و انتشار ویروس کرونا از این طریق را از بین می‌برد.

نهبندانی افزود: بیش از ۷۵ درصد از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزارنفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و دیگر ساکنین استان خراسان رضوی توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3036
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.