• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
9

۳۰ شهرستان خراسان رضوی از نظر کرونا وضعیت زرد دارند

  • کد خبر : 4030
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
۳۰ شهرستان خراسان رضوی از نظر کرونا وضعیت زرد دارند
به گزارش صدای خاوران به نقل از ایرنا- تعداد شهرستانهای دارای وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی به ۳۰ شهرستان افزایش یافته و فقط سه شهرستان این استان وضعیت نارنجی دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون شهرستانهای مشهد، بینالود و گناباد از نظر شیوع کرونا وضعیت نارنجی دارند و بقیه شهرستانهای خراسان رضوی در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

دکتر مهدی قلیان اول با اشاره به روند کاهشی تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خراسان رضوی افزود: در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان ناشی از کرونا در این استان به ۱۲۵ نفر در روز کاهش یافته است که این میزان در اوج موج سوم کرونا، طی اواخر آبان‌ ماه تا اوایل آذر ماه امسال به بیش از ۴۰۰ نفر در روز رسیده بود.

وی ادامه داد: طی این مدت تعداد کل بستری‌شدگان کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی  از ۲ هزار و ۳۸۰ نفر به ۶۳۳ نفر کاهش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون ۲۱۶ بیمار بدحال کرونایی در بخشهای مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که این میزان در اوج بیماری افزون بر ۴۰۰ نفر بود.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان سرپایی کرونا در خراسان رضوی نیز افت قابل توجهی یافته است افزود: روز گذشته از هزار و ۸۶ آزمایش انجام شده در مراکز جامع خدمات سلامت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نتیجه ۲۲ درصد آنها مثبت شده در حالی که نتیجه آزمایشات سرپایی بین ۴۵ تا ۵۰ درصد مثبت می‌باشد.

دکتر قلیان اول ادامه داد: مردم باید توجه داشته باشند که وضعیت کرونا بویژه در شهرستانهای دارای وضعیت زرد شکننده است و اگر رفتارهای اجتماعی رعایت نشود، شاهد افزایش تعداد مبتلایان خواهیم بود.

وی گفت: محدودیت‌ و ممنوعیت رفت و آمد و فعالیت مشاغل تا اطلاع بعدی در تمامی شهرها همچنان برقرار است و هم‌اکنون تنها فرق شهرستانهای نارنجی و زرد در اعمال محدودیت‌های کرونایی این است که در وضعیت زرد، رده‌های شغلی یک، ۲ و سه اجازه فعالیت دارند اما در وضعیت نارنجی فقط رسته‌های شغلی یک و دو می‌توانند فعالیت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نباید احساس کنیم که محدودیت‌ها تمام شده و ویروس از بین رفته است زیرا به محض اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیریم شاهد اوج دوباره بیماری بویژه با توجه به شیوع موج جدید آن در اروپا خواهیم بود.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4030
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.