• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
پارس وی دی اس
0

ماهی‌های قرمز سالم این شکلی هستند

  • کد خبر : 10063
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۴۹
ماهی‌های قرمز سالم این شکلی هستند
صدای خاوران-رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر تاکید کرد: خریداران در هنگام خرید، از تماس مستقیم و بدون پوشش مناسب (دستکش) با ماهی و آب حمل خودداری کنند و حتی‌الامکان از ظروف یک بار مصرف جهت حمل و جابجایی ماهی استفاده نمایند. وی همچنین افزود: هنگام خرید دقت کنید که ماهی دچار ضایعات پوستی نباشد و از ظاهری سالم و معمول برخوردار باشد، چشم‌ها و آبشش ماهی بدون زخم خوردگی باشد. همچنین از خریداری ماهی‌ها با پولک‌های آسیب دیده خودداری کنید.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر از شهروندان این شهرستان خواست ماهی قرمز را فقط از مراکز مجاز تهیه کنند.

سعید خانزاده، با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و اقبال عمومی به خرید و نگهداری ماهی قرمز، اظهار کرد: ضروری است که ماهی قرمز از مراکز عرضه مجاز تهیه شود و از خرید ماهی از دست‌فروشان و دوره‌گردها اکیداً خودداری شود.

 وی عنوان کرد: مراکز عرضه مجاز شامل واحدهای صنفی عرضه ماهیان زینتی و اماکن تعیین شده توسط شهرداری‌ها با هماهنگی اداره دامپزشکی هستند.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر تاکید کرد: خریداران در هنگام خرید، از تماس مستقیم و بدون پوشش مناسب (دستکش) با ماهی و آب حمل خودداری کنند و حتی‌الامکان از ظروف یک بار مصرف جهت حمل و جابجایی ماهی استفاده نمایند.

وی همچنین افزود: هنگام خرید دقت کنید که ماهی دچار ضایعات پوستی نباشد و از ظاهری سالم و معمول برخوردار باشد، چشم‌ها و آبشش ماهی بدون زخم خوردگی باشد. همچنین از خریداری ماهی‌ها با پولک‌های آسیب دیده خودداری کنید.

خانزاده با بیان این‌که پس از انتقال به منزل، بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام کرده و ظروف حمل یک بار مصرف در کیسه زباله سربسته قرار گیرد، گفت: آب حمل و آب تعویضی ماهی مستقیماً در شبکه فاضلاب تخلیه شود و از ریختن آن در معابر عمومی خودداری گردد.

وی با بیان این‌که در پایان نوروز ماهی‌ها را در رودخانه‌ها و یا نهرها رها نکنید، تاکید کرد: با توجه به این‌که جانورانی نظیر خزندگان، دوزیستان، مارآبی، لاک پشت گوش قرمز، حلزون سیبی و… می‌توانند بعنوان ناقل یا واسط بالقوه انواع عوامل بیماری‌زا برای انسان باشند، عرضه هرگونه موجود زنده غیر از ماهی قرمز ممنوع است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10063
  • نویسنده : فاطمه مجیدی کسرینه
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.