• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
4

یک جای کار می‌لنگد!

  • کد خبر : 7637
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۵۷
یک جای کار می‌لنگد!
صدای خاوران-بی ‏شک اتفاق اخیر واکنش‌های داخلی و خارجی زیادی را به دنبال خواهد داشت و امید است لایه‌های قدرت درون حاکمیت به این نتیجه برسند که با هر انگیزه‌ای گشت ارشاد را راه انداخته‌اند یک جای کارشان می‌لنگد. این‌که مأمور مرد و جلو چشم مردم و دوربین‌های فضای مجازی جرأت می‌کند نوامیس مردم را لمس نموده و بغل کند تا به‌زور سوار ماشین نماید شاید دستوری فراتر از شرع مقدس دارد! این‌که زورگیران و قمه‏کشان در خیابان‌ها جولان دهند و سارقان امنیت مردم را به خطر انداخته باشند ولی زنان بی‌دفاع به خاطر پوشش نامناسب مورد ضرب وشتم قرار گیرند نیز به دور از مردانگی و غیرت ایرانی است.

یک جای کار می‌لنگد!

شیخا هر آنچه گوئی هستم/ آیا تو چنان‌که می‌نمایی هستی؟

مهسا دختر سقزی که با خانواده به تهران سفر کرده بود توسط گشت ارشاد بازداشت می‌شود. قرار است او را برای یک ساعت کلاس توجیهی و آموزشی به پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا ببرند، اما دو ساعت بعد بدن بی‌جان او در اثر مرگ مغزی به بیمارستان منتقل می‌شود و اکنون زیر خروارها خاک آرام گرفته است. فارغ از این‌که چه اتفاقی افتاده و چرا و چگونه مرده یا کشته شده از وقوع چنین رخدادی عمیقاً متأثر هستیم و چنین رفتارهایی را محکوم کرده و آن را در شأن نظام جمهوری‌اسلامی نمی‌دانیم. و بر این باوریم که گشت ارشاد حربه‌ای برای منحرف کردن افکارعمومی در ناتوانی دولت در کاستی‌های واقعی جامعه است. دولتی که با حذف ارز ترجیهی فقط می‌خواست چهار قلم کالا را گران کند حالا عنان بازار از دستش در رفته و توان کنترل آن را ندارد. او که با وعده بهبود معیشت مردم به دنبال رأی دهک‌های پایین جامعه بود علی‏رغم افزایش یارانه آن‌ها اکنون مستأصل و درمانده می‌نماید. کسانی که مدعی برنامه اقتصادی هفت‌هزار صفحه‌ای و به خط کردن اقتصاددانان برتر کشور بودند تاکنون هیچ سند راهبردی را منتشر نکرده‌اند تا لااقل توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد. مدعیانی که می‌خواستند پانزده ‌روزه بورس را سر و سامان دهند حالا با ریزش همراه با خروج هزاران میلیاردی پول از آن مواجه‌اند و دریغ از یک راه‌کار امیدبخش! هم‏چنین عوام‌فریبانی که فکر می‌کردند با تزریق چند صد میلیون دلار می‌توانند قیمت آن را تا پانزده هزار تومان کاهش دهند اکنون با دلار حدود 32 هزار تومان مواجه هستند. تورم میانگین بیش از پنجاه‌درصدی و گرانی چندصد درصدی کالاهای اساسی و مسکن در مقابل افزایش ده‌درصدی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، عصبانیت وصف‌ناپذیری را به جامعه تزریق کرده که حتماً بر رفتار و تاب و تحمل مأموران اجبار شده گشت ارشاد هم اثر گذاشته است. این بی‌سروسامانی در حوزه تأمین‌اجتماعی نیز کاملاً مشهود است که ورود به آن حال خوانندگان را بد می‌کند. به‌راستی چه کسی می‌تواند ادعا کند در دولت جدید اوضاع اجتماعی و اقتصادی مردم حتی یک‌هزارم درصد بهبود یافته است؟

بی ‏شک اتفاق اخیر واکنش‌های داخلی و خارجی زیادی را به دنبال خواهد داشت و امید است لایه‌های قدرت درون حاکمیت به این نتیجه برسند که با هر انگیزه‌ای گشت ارشاد را راه انداخته‌اند یک جای کارشان می‌لنگد. این‌که مأمور مرد و جلو چشم مردم و دوربین‌های فضای مجازی جرأت می‌کند نوامیس مردم را لمس نموده و بغل کند تا به‌زور سوار ماشین نماید شاید دستوری فراتر از شرع مقدس دارد! این‌که زورگیران و قمه‏کشان در خیابان‌ها جولان دهند و سارقان امنیت مردم را به خطر انداخته باشند ولی زنان بی‌دفاع به خاطر پوشش نامناسب مورد ضرب وشتم قرار گیرند نیز به دور از مردانگی و غیرت ایرانی است.

در ده‌سال قبل رهبری (19/7/1391) در یک سخنرانی مطلبی را بیان نمودند که این امید را به جامعه می‌داد که حتماً رفتارهای زننده یا به‌اصطلاح خانم‌های بدحجاب اصلاح خواهد شد اما زهی خیال باطل!! به مطالب آن روز دقت کنید:

«ممکن است ظاهر زننده‌ای داشته باشد؛ (خب) داشته باشد. بعضی از همین‏هایی که در استقبالِ امروز بودند خانم‌هایی بودند که در عرف معمولی به آن‌ها می‏گویند خانم بدحجاب؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه‌کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ی به این اهداف و آرمان‌هاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌های این حقیر باطن است»؛ نمی‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئی هستم/آیا تو چنان‌که می‌نمایی هستی؟»

سؤال این است آیا برای مدعیان و دلواپسان به‌جز رهنمودهای عمومی رهبری دستورات شرعی دیگری صادرشده است که چنین بی‌مهابا با رفتارشان تیشه بر ریشه اسلام و انقلاب می‌زنند؟ کدام امربه‌معروف و نهی از منکر را انجام می‌دهید که نتیجه‌اش شده ضدیت و زاویه‌سازی فرزندان‌مان با دین و مذهب! چرا چشمان‌تان را بر روی حقایق بسته‌اید؟ چرا نمی‌خواهید بفهمید که عشق و علاقه مردم به اهل‌بیت و رعایت اصول و فروع دین آن‌ها نتیجه عملکرد شما نیست ولی لطمه به آن بی‌شک نتیجه رفتارهای متناقض و عملکرد برخی مسئولان بی‌کفایت طی چهل‌سال گذشته بوده است. جماعتی که به قول شیخ بهایی:

از برون چون گور کافر پر حلل

وز درون قهر خدا عزّ و جل

از برون طعنه زند بر بایزید

وز درون‌شان ننگ می‌دارد یزید

چنین به نظر می‌رسد که برخی در جامعه اسلامی رسالتی فراتر از پیامبر اسلام(ص) برای خود تعریف کرده‌اند وگرنه خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به پیامبرش فرموده: «خدا هر که را خواهد گمراه سازد و هرکه را خواهد هدایت فرماید پس تو ای رسول خدا (فلا تذهب نفسک علیهم حسرات) نفس شریفت را به خاطر آن‌ها به غم و اندوه مینداز که خدا به هر چه انجام دهند کاملاً آگاه است.» (فاطر 8)

هم‏چنین در آیه 18 همان سوره می‌فرماید: «هیچ‌کس بار گناه دیگری را به دوش نگیرد… تو ای رسول خدا تنها آنان را که در خلوت و پنهانی از خدا می‌ترسند و نماز به پا می‌دارند می‌توانی خداترس و پرهیزکار گردانی…»

و یا در آیه 23 سوره فاطر، پیامبر اکرم(ص) را خطاب قرار داده و می‌فرماید: «ان انت الا نذیر» تو جز آن‌که خلق را بترسانی به کاری مأمور نیستی.

و در ابتدای آیه بعدی می‌فرماید: «انا ارسلناک بالحق بشیرا و نذیرا» یعنی ما به‌راستی تو را به‌سوی خلق فرستادیم تا آنان را بشارت دهی و بترسانی.

و یا در سوره یاسین آیات 12 تا 17 خداوند از پیامبر ما می‌خواهد تا رسولان پیشین را مثال زند هنگامی‌که رسول پیاپی برای هدایت قومی و آن‌ها هم خطاب به مردم می‌گفتند: «و ما علینا الا البلاغ المبین» یعنی بر ما جز آن‏که واضح ابلاغ رسالت کنیم هیچ تکلیفی نیست. (17 یس)

بنابراین آیا اگر حاکمیت به وظیفه خود در ریشه‌کن کردن فقر که باب اصلی کفر است عمل نماید و به دنبال آن فقر فرهنگی را که خطرناک‌تر از فقر مادی است را برطرف نماید و به معضلاتی مانند کاهش اعتیاد، دزدی و خیانت، مبارزه با فسادهای اقتصادی و اخلاقی، تفرقه،  فاصله طبقاتی، کینه و حسد، و رذایل اخلاقی به پردازد و از طرف دیگر مروج اخلاق اسلام ناب محمدی(ص)، کرامت انسانی، عدالت اجتماعی، تأمین امنیت و سلامت مردم باشد خود به ‌خود درهای  بهشت در دنیا و آخرت بر روی مردم گشوده خواهد شد و نیازی به گشت ارشاد نیست مگر هدف فراتر از ارشاد باشد!

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7637
  • نویسنده : نجاتیان
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.