• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
پارس وی دی اس
3
سلیمانی از ناگفته‌ها، سخن می‌گوید!

سلیمانی از ناگفته‌ها، سخن می‌گوید!

  • کد خبر : 9820
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۰۹
سلیمانی از ناگفته‌ها، سخن می‌گوید!
صدای خاوران-رقابتی بودن انتخابات مستلزم وجود همه دیدگاه‌ها در عرصه رقابت و توجه به دیدگاه‌ها، علایق، تشخیص‌ها و خواسته‌های مردم است. بنده کاندیدای صرفاً یک جریان خاص نیستم و هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان میانه‌رو در کمک به شکل‌گیری و رشد اجتماعی بنده نقش تعیین‌کننده داشته‌اند. در سال ۹۲ بنده با رأی صددرصدی هر دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرای کاشمر به‌عنوان شهردار انتخاب شدم و ملاک عزیزان در انتخاب بنده، کار برای مردم و تخصص و تجربه بوده که الحمدالله بالاترین دستاوردها رقم خورده است. و یا در انتخابات سال ۸۲ بنده با رأی هر دو جریان سیاسی در بردسکن وارد شورا شدم و شروع فعالیت‌های اجتماعی بنده با اعتماد بسیار بالای هر دو جریان شکل گرفت.

عده‌ای برای رسیدن به اهداف‌شان، تخریب را در پیش گرفته‌اند

ردصلاحیت گسترده در شوراهای‌شهر و سرخوردگی کاشمری‌ها گویای آسیب‌ها نیست؟

گزارشاتی که علیه بنده قرائت می‌کنند، در سربرگ‌های شهرداری است.

*به‌عنوان اولین سوال چرا شهرداری‌ها و عملکرد شهردارها در زمان انتخابات مهم می‌شود و حتی گاهی به ‌عنوان پاشنه آشیل مطرح است؟

شهرداری‌ها نهادهای اجتماعی و مردم‌نهاد و با تنوّع وظایف مواجه هستند، بنابراین در صورتی‌که عملکرد مدیریت شهری تحول‌گرا و صادقانه باشد، ظرفیت لازم را برای ایجاد رضایت‌مندی مردم و امیدواری آنان به آینده را دارند، اما در کاشمر با توجه به آن‌که شورا و مدیریت شهرداری، پس از ردصلاحیت گسترده کاندیداها و نیز عدم مشارکت مردم در انتخابات، در اختیار افرادی از یک منطقه قرار گرفته است، اغلب همان نگاه منطقه‌ای و قومی را دنبال کرده و حتی در جریان انتخابات مجلس نیز به صورت غیرمستقیم همین دیدگاه را دنبال می‌کنند و با توجه به این‌که مردم کاشمر به خوبی این فعالیت‌ها را رصد می‌نمایند، عملکرد اعضای شورا و به ویژه شهرداری می‌تواند پاشنه آشیل مطرح شود به ویژه آن‌که از این جایگاه، اقدام به پرونده‌سازی علیه برخی دیگر از کاندیداها می‌شود تا راه برای سایرین هموار گردد.

 

*بر اساس ارزیابی‌ها و اعلام نظر سازمان‌های نظارتی، جنابعالی پرونده قابل دفاعی از خود دارید، با این حال چرا تخریب‌‎ها توسط عده‌ای انگشت‌شمار و معدود بر علیه شما هم‏چنان ادامه دارد؟

همچنان‌که اصحاب رسانه و بسیاری از مردم کاشمر اطلاع دارند، بیشترین بازرسی‌های تاریخ شهرداری کاشمر در اثر گزارشات متعدد در دوره کاری اینجانب صورت گرفته است، وزارت کشور و کمیسیون اصل ۹۰ و بازرسی کل کشور و سایر نهادها، بارها از شهرداری بازرسی انجام داده و طی این بازرسی‌ها هیچ‌گونه تخلفی درباره عملکرد بنده اثبات نشده است و علی‌رغم این‌که همواره سیل اتهامات نادرست را به بنده نسبت دادند، اما هیچ‌یک از اتهامات وارد دانسته نشد و آرای تبرئه زیادی در مقابل این اتهامات به نفع بنده صادر گردیده است.

 

*حضور شما در شهرداری چه اتفاقات مثبتی را رقم‌زده که عده‌ای از بودنِ جنابعالی در عرصه انتخابات ترس و واهمه دارند؟

حضور بنده در شهرداری با این رویکرد که برای شهروندان و در خدمت همه مردم و همه ادارات و نهادها باشم و با همکاری و تلاش، همه ظرفیت‌ها را بکار بگیرم، باعث شد طی هشت‌سال تلاش مدیریت شهری یعنی شورا و شهرداری، کار و تلاش فراوان و کم‌نظیری انجام شود. در طول مدت خدمت، احترام همه نگه داشته شد و سعی کردیم شهرداری از سیاست‌زدگی پرهیز کند و با همه جریان‌های سیاسی هم‌افزایی انجام داده که محصول عملکرد ما در مصاحبه عضو روحانی شورای‌شهر خلاصه شد که در همین رسانه اعلام نمودند “به عملکرد شهردار نمره ۱۹ از ۲۰ می‌دهیم”.

 

*تخریب‌های چهره‌های خدوم، موجب ضربه به سرمایه‌اجتماعی است، چرا تا الان برخورد مناسبی با این عده نشده است؟

شخصیت‌سوزی و حذف سرمایه‌های اجتماعی بدعتی است که برخی برای اثبات خودشان با حذف دیگران هدف‌گذاری می‌کنند و چون توانایی و هنر کار و تلاش صادقانه ندارند، سعی می‌کنند با ایجاد دروغ و شایعه برای خودشان اعتبار کاذب کسب کنند که البته با گذشت زمان مشخص می‌شود. هرچند بررسی عملکرد شهرداری‌ها در ادوار مختلف، ملاکی برای ارزیابی است. اما باید از مقامات مسئول پرسید که چرا کسانی با اسامی جعلی و گروه‌های فیک که از سوی برخی از کاندیداها حمایت می‌شوند و در حال تخریب دیگران و تبلیغ برای کاندیدای موردنظر خود هستند؛ با آنها برخورد نمی‌شود؟ مضافاً این‌که تخریب‌ها توسط برخی اجیرشدگان به وسیله  اطلاعات نادرستی است که در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

 

*گمان می‌رود عده‌ای تمایل دارند انتخابات را از طریق تخریب کاندیداهای رقیب مهندسی و جهت‌دهی ‌کنند، این روند چه تبعاتی برای منطقه خواهد داشت؟

واقع مطلب این است که بعضی از کاندیدای فعلی کمترین تجربه مدیریتی و اجرایی ندارند و با کار مردمی بیگانه هستند و درکی از نهادهای مردم محور ندارند. مجلس که وجه نظارتی و قانون‌گذاری دارد، چطور ممکن است کسی که هیچ‌گاه در مقام اجرایی و نظارتی نبوده و هیچ‌گونه سابقه اجتماعی ندارد در این نهاد موفق باشد. بدون شک، داشتن ظرفیت اجتماعی و تسلط بر امور و تخصص مرتبط با مشکلات مردم، از امّهات ویژگی‌های نماینده مجلس است که کاندیداها باید هرچه بیشتر از آن برخوردار باشند و در غیر این‌صورت، منطقه متضرر خواهد شد.

 

*بر اساس آمار و نظرسنجی‌ها، حضور شما در انتخابات مشارکت را به‌طور چشم‌گیر بالابرده بود، عدم مشارکت مردم در انتخابات چه مشکلاتی برای منطقه و کشور خواهد داشت؟

اکثر مردم شریف خطه ترشیز به بنده لطف دارند و بنده اعتبار و سرمایه اجتماعی خود را در طی بیست‌سال خدمت به این مردم کسب کرده‌ام اما اگر سیاست‌زدگی باعث کنار زدن افرادی مانند بنده شود، بدون تردید اعتماد مردم آسیب می‌بیند و در صورت بی‌اعتمادی مردم، همه بازنده هستند. واقع مطلب این است که بنده بر اساس نظر مثبت مردم و با علم به این‌که در مراجع نظارتی هیچ نقطه ضعفی ندارم و حضورم تأثر مثبتی بر مشارکت مردم دارد، وارد صحنه انتخابات شدم و این موضوع در نظرسنجی‌ها نیز مشخص است. از این‌که برخورد سیاسی ناشی از فضاسازی برخی رقبا با بنده، موجب سرخوردگی اجتماعی شده است از صمیم قلب از مردم عذرخواهی می‌کنم.

 

*نوع عملکرد فعالیت‌تان در طول دو دهه مشخصاً شما را به یک نیروی ارزشی مدافع آرمان‌های جمهوری‌اسلامی که باعث افزایش امید مردم می‌گردد معرفی کرده به‌ویژه در مسائل فرهنگی و مذهبی فعالیت‌های شما زبان زد بوده و هست، مختصری از این فعالیت‌ها را توضیح دهید؟

وارد ریز و جزئیات فعالیت‌ها نمی‌شوم. فقط می‌گویم بنده در دولت‌های مختلف کار کردم و همیشه بیشترین ظرفیت و انرژی را در عرصه کار و اقدام به اجرا گذاشته‌ام و در حالی‌که در بردسکن مقارن با دولت آقای احمدی‌نژاد کار کردم، بهترین خاطرات و سوابق و آثار عمرانی و فرهنگی در شهر بردسکن مربوط به دوره کاری بنده است. در دولت آقای روحانی نیز در کاشمر کار کردم که بیشترین اقدامات و آثار و فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی در حوزه شهر مربوط به دوره کاری بنده است. بنابراین چیزی که برای مردم مهم است، کار و ‌گره‌گشایی از کار آنان و نه شعار و ظاهرسازی و فریب افکارعمومی است.

 

*خالص‌سازی مجلس و حذف کاندیداها چه تبعاتی به همراه خواهد داشت؟

خالص‌سازی و خودی و غیرخودی کردن کشور و ملت به نظر بنده تبعات جبران‌ناپذیری دارد. این‌که عده‌ای خاص، خودشان را صاحب انقلاب و مملکت و نظام بدانند، و دیگران را غیرخودی تلقی کنند، امری خطرناک است. به ویژه آن‌که در این ماجرا‌ برای خودشان سهمی هم قائل شوند. معیار خودی و غیرخودی، براساس میزان خدمت به کشور و مردم روشن می‌شود. بنابراین اگر کسی خود را از دیگران انقلابی‌تر می‌داند، پسندیده است که در عمل نشان دهد اما کسی که شعار بدهد و خلاف آن را عمل کند و هیچ دردی از مردم دوا نکند، هم بر انقلاب و هم بر مردم ظلم روا داشته و منافق است. معیار سنجش صحت یا عدم صحت همه شعارهای قشنگ، کار برای مردم، گره‌گشایی از کار مردم، آبرو کسب کردن برای نظام و شهداست و صرفاً از طریق گره‌گشایی و کار و خدمت برای مردم حاصل می‌شود.

 

*پس از اعلام نتیجه تأیید صلاحیت‌ها، عملاً عرصه انتخابات حوزه ترشیز در اختیار اکثریت کاندیداهای یک منطقه خاص افتاده است. آیا این وضعیت را در راستای فرمایشات رهبری مبنی بر انتخابات با مشارکت حداکثری و رقابتی می‌بینید؟

در آرایش فعلی کاندیداها، بیشترین ظلم در خطه ترشیز نسبت به بردسکن و  کاشمر روا داشته شده است که به نسبت کوهسرخ کمترین کاندیدای شاخص و دارای اقبال را دارند. این وضعیت در حالی رقم خورده که بیشترین جمعیت خطه ترشیز را این دو شهرستان دارند. واقعاً کسانی که وظیفه دارند که مشارکت در انتخابات بالا رود و اعتماد مردم حفظ شود، نسبت به این آرایش چگونه فکر می‌کنند؟ آیا قضایای ردصلاحیت گسترده در شوراهای‌شهر و سرخوردگی کاشمری‌ها که در کشور حرف برای گفتن داشته و دارند، و نیز تجارب و عملکردهای فعلی گویای آسیب‌ها نیست؟ اگر همه در عمل به فرمایشات مقام معظم‌رهبری توجه کنیم وضعیت مردم و جامعه و دیدگاه مردم به‌نظام خیلی بهتر از این باید باشد. رهبری معظم صحبت از تنوع سلایق و افکار و تأکید بر حضور پُرشور دارند اما گویی برخی دیگر به خاطر منافع‏ فردی و یا جناحی، قضایا را طور دیگری دنبال می‌کنند که باید جلوی این انحصارطلبی‌ها گرفته شود تا مردم احساس اختیار و انتخاب داشته باشند.

 

*جنابعالی در مراجع پنج‌گانه تأیید شدید و این به معنای این است که پرونده قضایی،  و مشکل مالی، مذهبی، اجرایی، امنیتی و… ندارید و از سلامت کامل برخوردار هستید. با این حال چرا عده‌ای همچنان دنبال مشکل تراشی و پرونده‌سازی برای شما هستند؟

در پاسخ به این سؤال، جا دارد خاطره‌ای از هیئت اجرایی نقل کنم. بنده برای ارائه توضیحاتی به هیئت اجرایی دعوت شدم. پرونده قطوری زیردست یکی از اعضا دیدم که مواردی را علیه بنده قرائت می‌کردند تا درباره آنها توضیح دهم. به نامه‌های زیردست ایشان که دقت کردم، متوجه شدم همه گزارشاتی که علیه بنده قرائت می‌کنند، در سربرگ‌های شهرداری کاشمر است. سؤال کردم چرا شما استعلام مراجع نظارتی را نادیده می‌گیرید و مکاتبات شهرداری را قرائت می‌کنید؟ گفتند ما هیئت تحقیق فرستاده‌ایم و متوجه شدم یکی از اعضای شورا که حامی یکی از کاندیداها هستند را به‌عنوان محقق تعیین کرده‌اند. با این حال دفاعیات و توضیحاتی که ارائه کردم، همه ادعاها رد و چهار رأی تبرئه در پاسخ به مکاتبات هدفمند تخریبی و نادرست ارائه نمودم. جالب آن‌که پس از آن جلسه، باز هم همان گزارشات، هر روز در فضای مجازی و در یک پیج خاص انتشار می‌یابد، ولی از رأی‌های صادره و نتایج بازرسی‌ها چیزی نمی‌گویند تا جامعه را فریب داده و گمراه کنند.

 

*از قرار معلوم انتخابات این دوره برای برخی کاندیداها و حامیان آنها حیثیتی و مهم شده و حاضرند برای به دست آوردن کرسی مجلس تن به هر بی‌اخلاقی بدهند، دلیلش چیست؟

در همه انتخابات‌ها فرایندهای تخریب وجود داشته و شدت آن بستگی به میزان تقوای افراد دارد و مردم به‌خوبی درک می‌کنند که چه کسانی با تخریب و بی‌اخلاقی، شهر و خطه ترشیز را به عقب برده و می‌برند.

 

*منویات رهبر انقلاب، مشارکت بالا در انتخاباتی رقابتی است زمینه‌های چنین انتخاباتی چه هست؟

رقابتی بودن انتخابات مستلزم وجود همه دیدگاه‌ها در عرصه رقابت و توجه به دیدگاه‌ها، علایق، تشخیص‌ها و خواسته‌های مردم است. بنده کاندیدای صرفاً یک جریان خاص نیستم و هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان میانه‌رو در کمک به شکل‌گیری و رشد اجتماعی بنده نقش تعیین‌کننده داشته‌اند. در سال ۹۲ بنده با رأی صددرصدی هر دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرای کاشمر به‌عنوان شهردار انتخاب شدم و ملاک عزیزان در انتخاب بنده، کار برای مردم و تخصص و تجربه بوده که الحمدالله بالاترین دستاوردها رقم خورده است. و یا در انتخابات سال ۸۲ بنده با رأی هر دو جریان سیاسی در بردسکن وارد شورا شدم و شروع فعالیت‌های اجتماعی بنده با اعتماد بسیار بالای هر دو جریان شکل گرفت.

 

*علیرغم آن‌که برخی از رقبا تلاش نمودند یکی از کانال‌های فیک در فضای مجازی را که کارش تخریب سایرین است، به شما نسبت دهند اما بررسی‌ها نشان داده جنابعالی از این موضوع مبرّا هستید. چرا بعضی از طرفداران کاندیداها دست به چنین کارهایی می‌زنند؟

بنده در محضر خدا و مردم سوگند یاد می‌کنم که هیچ‌وقت به فکر تخریب دیگری نبوده‌ام ولی همواره به صورت مستند و با احترام و در قالب مصاحبه و گزارش، پاسخ اتهامات و شایعات را داده‌ام و در این دوره حتی سعی کردم که وارد جوابگویی به تخریب‌های پیج‏های ساختگی سایر کاندیدا یا طرفداران آنان هم نشوم. البته برخی رقبا خودشان مدتی پیج بی‌نام و ‌نشانی را ایجاد و منتسب به بنده کردند تا بتوانند در پاسخ به آن مرا تخریب کنند و اقدام‌شان موجه تشخیص داده شود که سربرگ‌های اداری استنادات آن پیج‌ها مبین این است که کار کیست؟!

 

*حضور جریان‌های مختلف سیاسی در انتخابات چه اثراتی دارد و محروم کردن مردم از این حضور چه خواهد بود؟

افتخار بنده این هست که با خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان و همه اقشار مردم با تنوع افکار مختلف، ارتباط کاری داشته و دارم و اعتمادعمومی را تا سر حد توان افزایش داده‌ام. از این‌که بنده را اصلاح‌طلبی معتقد به‌نظام و شهدا بدانند که نظر اصولگرایان معتدل را نیز در اثر کار و تلاش برای مردم جلب کرده‌ام، برای به بنده مایه افتخار است. و این‌که اصولگرایان عمل‌گرا که دلسوز نظام هستند نیز بنده را از خودشان می‌دانند به آن افتخار می‌کنم. خلاصه این‌که همه هدف بنده، کار برای مردم و گره‌گشایی از مشکلات‌شان است و در این صورت آبروی شهدا و نظام نیز نزد مردم گرامی‏تر خواهد بود. چنانچه مردم احساس کنند حضورشان در انتخابات منجر به اثر و اقدام مثبت می‌شود هیچ دریغی نمی‌ورزند. مردم از شعار خسته‌اند، خوب است همه کمک کنیم تا مشکلات مردم کم شود و تحقق این مهم، عزم جمعی طلب می‌نماید.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9820
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.