• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
12
فرماندار کاشمر گفت:

کرونا در کاشمر، همچنان وضعیت نگران کننده

  • کد خبر : 4069
  • ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۹:۰۱
کرونا در کاشمر، همچنان وضعیت نگران کننده
فرماندار کاشمر گفت: نگرانی‌های ما در حوزه کرونا بجا است، نباید شرایط عادی انگاری شود.

فرماندار کاشمر گفت: نگرانی‌های ما در حوزه کرونا بجا است، نباید شرایط عادی انگاری شود محدودیت‌ در هر شهر بر اساس رنگ‌هایی اعمال می‌شود که وزارت بهداشت هر هفته اطلاع رسانی می‌کند و براساس آن اقدام خواهد شد.

مسلم ساقی تاکید کرد: اگرچه هیچ محدودیت جدیدی اضافه یا کم نخواهد شد مگر اینکه اصلاحیه صورت پذیرد اما شرایط کلی و ساختارها تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: درگیر کردن دانش‌آموزان در حوزه کرونا و اقدامات پیشگیرانه قطعاً به فرهنگ‌سازی در بین خانواده‌ها کمک می‌کند.

 وی با بیان این‌که همچنان باید اقدامات پیشگیرانه را انجام داد؛ بیان کرد: در تعداد بستری‌ها و تعداد مرگ و میرها از سطح متوسط کشور و استان پایین‌تر هستیم که جای تقدیر دارد و این اتفاق نمی‌افتاد مگر با نگاه حساس به مسئله پیشگیری که با همکاری و همراهی مردم و اصناف و زحماتی که در حوزه کادر درمان متحمل ‌شد، صورت گرفت.

 ساقی تصریح کرد: نگرانی‌های ما در حوزه کرونا بجا است، نباید شرایط عادی انگاری شود لازم است از اعضاء ستاد و جامعه نخبگان با اطلاع‌رسانی از طریق شبکه بهداشت در قالب یک فراخوان خواسته شود تا اعلام کنند چه پیشنهاداتی دارند که علاوه بر اعمال محدودیت، بتوانیم فضای روانی جامعه را حساس نگه داریم و هر شخص به عنوان یک آمر به معروف و یک سفیر در حوزه سلامت عمل کند و هر خانه یک پایگاه سلامت باشد.

ساقی خاطر نشان کرد: شرایط شهرستان به لحاظ شیوع کرونا شکننده است بگونه‌ای که در یک نمونه‌گیری سریع از 34 نمونه 4 نمونه مثبت بود و در 24 ساعت بعد از 29 نمونه 15 نمونه مثبت شد، متاسفانه این آمار هم به لحاظ تعداد فراوانی، زیاد بوده و هم بیشتر از 50 درصد نمونه‌ها مثبت شدند که این شکنندگی نگران کننده است و باید اقدامات بیشتری در حوزه پیشگیری صورت پذیرد.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4069
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.