• امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
پارس وی دی اس
3
شهردار عنوان کرد:

کاشمر به کارگاه بزرگ عمرانی و خدماتی تبدیل‌شده است

  • کد خبر : 8997
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
کاشمر به کارگاه بزرگ عمرانی و خدماتی تبدیل‌شده است
صدای خاوران-شهردار کاشمر رشد 100 درصدی ناوگان حمل و نقل درون شهری و تجهیزات و ماشین‌آلات عمرانی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: در این راستا 4 دستگاه اتوبوس درون شهری و دو دستگاه ون، دو دستگاه کامیون بنز، دو دستگاه صندوق شور، یک دستگاه مینی لودر و یک دستگاه تراکتور به بخش ماشین‌آلات شهرداری افزوده شده است. کوهسرخی ادامه داد: با تلاش‌ واحد حقوقی و املاک شهرداری در سال گذشته بالغ ‌بر 7 هزار و 512 مترمربع و در سه ماهه اول امسال سه هزار و 996 مترمربع زمین به تملک شهرداری در آمده که در طول سالیان گذشته سابقه نداشته است. همچنین در راستای تثبیت مالکیت اراضی شهرداری و رفع دعوای ملکی و ایجاد ارزش افزوده و... از سال گذشته تاکنون 187جلد سند مالکیت به نام شهرداری صادر شده است.

اشاره: در دوره اخير فعاليت شوراي‌شهر و مديريت جدید شهري فعاليت زیادی انجام شده است، گواه اين ادعا را ميتوان در اجراي فعالیت‌های متعدد از جمله احداث چندین پارک شهري، خرید 12 دستگاه خودرو سنگین، آسفالت220هزار مترمربع معابر، کاشت 12 هزار اصل نهال و… را نام برد. شهردار کاشمر با تشريح بخشي از فعاليت‌هاي انجام شده مديريت شهري اعلام کرد در چند ماه اخير تلاش شده تا با تأمين امکانات مورد نياز در راستاي ايجاد رفاه شهروندان، زيرساختهاي مناسب در تمامي نقاط شهر فراهم شود. در ادامه اين مطلب گپ‌و گفت‌هايي با شهردار کاشمر مي‌آيد که با هم ميخوانيم؛

 شهردار کاشمر گفت: همراه با مجموعه خدوم شهرداری به صورت شبانه‌روزی تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا آنچه لایق مردم عزیز کاشمر است را  رقم بزنیم.

«مهندس اصغر کوهسرخی» با تأکید بر این‌که اعتقاد راسخ داریم کاشمر و کاشمری‌ها لایق بهترین‌ها هستند، افزود: مفتخریم خداوند متعال توفیق خدمت‌گذاری به بهترین مردم را برای ما فراهم کرده است.

 ارتقای محیط‌زیست، مهمترین هدف

وی با تقدیر از مسئولین شهرستان، استان و کشور به خصوص دولت مردمی و انقلابی دکتر رئیسی که تاکنون کمک‌های شایانی در تخصیص اعتبارات عمرانی به مجموعه شهرداری‌ها داشته‌اند؛ اظهار کرد: طی یک‌سال گذشته اقدامات مختلفی در سطح شهر توسط خدمت‌گذاران مردم در شهرداری و شورای‌اسلامی شهر انجام ‌گرفته است.

شهردار کاشمر یکی از مهم‌ترین اهداف شهرداری را انجام فعالیت‌های عمرانی در ارتقای محیط‌زیست شهروندان برشمرد و گفت: هم‌اکنون در40 نقطه شهر فعالیت‌های عمرانی در حال انجام است.

وی با بیان این‌که با تلاش نیروهای شهرداری، کاشمر از شمال به جنوب و شرق به غرب تبدیل به یک کارگاه عمرانی بزرگ شده است؛ تصریح کرد: طی یک‌سال گذشته کمک‌های خوبی از طرف دولت برای جذب قیر انجام‌ شده است.

کوهسرخی افزود: طی قراردادی به مبلغ 50 میلیارد ریال کارخانه آسفالت کاشمر خریداری و از طرفی در همان زمان، کارخانه قدیمی به مبلغ 10 میلیارد ریال به شرکت مذکور واگذار ‌شد.

وی گفت: تا اوایل سال گذشته از مبلغ باقیمانده 15 میلیارد ریال پرداخت و بخش دیگر آن به مبلغ 25 میلیارد ریال در دوره جدید مدیریت شهری طی دو سال اخیر پرداخت و بخشی در حال انجام است.

وی با بیان این‌که با راه‌اندازی و شروع به کار این کارخانه، نهضت بزرگ آسفالت در شهر کاشمر آغاز شد؛ گفت: در سایت کارخانه آسفالت، بخش بچینگ، شن‌شویی، سنگ‌شکنی و تولیدات بتنی در زمینی به مساحت 5 هکتار مشغول به کار است.

کوهسرخی خاطر نشان کرد: با امکانات و تجهیزاتی که در مجموعه کارخانه آسفالت فراهم ‌شده، امکان عرضه بتن و آسفالت برای اجرای سایر پروژه‌ها از جمله آسفالت جاده‌های بین‌شهری و روستایی به وجود آمده است.

 بالغ‌بر 80 میلیارد تومان، هزینه نهضت آسفالت

وی اظهار کرد: در راستای عملیات نهضت بزرگ آسفالت معابر شهری، توانستیم سال گذشته با تلاش مجموعه شهرداری و اعضای شورای‌شهر بیش از220 هزار مترمربع معابر سطح شهر را آسفالت و بیش از 100 هزار مترمربع اجرای عملیات تایل فرش در سطح 68 معبر انجام بگیرد که بالغ‌بر80 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

شهردار کاشمر با تأکید بر این‌که اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت مجموعه مدیریت شهری کاشمر قرار دارد، بیان کرد: در همین راستا عملیات عمرانی بولوار سیدمرتضی به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک خطی شرق کشور به طول 4 کیلومتر که از 15 سال قبل شروع‌ شده بود، با اجرای فاز 4 به طور کامل به پایان رسید.

وی همچنین به ایجاد بستر مناسب جهت استفاده زائرین امام‌زاده سیدمرتضی(ع) اشاره کرد و گفت: در همین راستا شهرداری اقدام به تکمیل و تجهیز تعداد 24 واحد اقامتی واقع در ضلع غرب امام‌زاده سیدمرتضی و در طبقه فوقانی واحدهای تجاری نموده که هم‌اکنون پذیرای زائرین است.

 کاشت 12 هزار اصل نهال در جنگل سیدمرتضی

مهندس کوهسرخی ایجاد و توسعه زیرساخت‌های توریستی و گردشگری را از دیگر اهداف شهرداری اعلام کرد و افزود: بام کاشمر یکی از پروژه‌هایی است که باهدف ایجاد فضای توریستی، تفریحی و ورزشی، کمک به جذب گردشگر و افزایش بهره‌وری اقتصاد منطقه و به‌ویژه پاسخ به میل طبیعت‌دوستی مردم شریف کاشمر طراحی‌شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که یکی از مشکلات زائرین و مسافران محترم، نابسامانی جنگل سیدمرتضی و عدم فضای محیطی مناسب جهت زائرین بود که از روزهای اول کاری برای احیای آن تلاش شد.

شهردار کاشمر تأکید کرد: در کنار مجموعه بزرگ امام‌زاده سیدمرتضی متاسفانه بخش زیادی از پارک جنگلی خشک شده بود که با تلاش شبانه‌روزی همکاران توانستیم بیش از 12 هزار اصل نهال را غرس نمائیم.

وی از اقدامات شایسته‌ای که در این جنگل با پیگیری واحد تأسیسات انجام شد را اجرای 19 هزار متر شبکه آبیاری اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 80 درصد فضای سبز شهری از شبکه آب شرب جدا شده که از سال گذشته این پروژه‌ها شتاب گرفته است.

کوهسرخی با اشاره به این‌که از ابتدای پارسال تاکنون 30 هزار مترمربع فضای سبز ایجاد شده است، افزود: با احتساب پارک جنگلی سیدمرتضی سرانه فضای سبز شهری به 17 مترمربع به ازای هر نفر افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که در مجموعه جنگل سیدمرتضی 4 هزار اصله درخت شامل درختان زیتون خوراکی، انجیز، سرو شیراز، چنار، ارغوان، سرو بادبزنی و… کاشته شده است؛ گفت: در راستای تجهیز و تکمیل مبلمان پارکی و محوطه‌های بازی کودکان از ابتدای سال گذشته تاکنون بالغ‌ بر30 میلیارد ریال به این امور اختصاص یافته است.

 

پیشرفت70 درصدی پروژه بزرگ فرهنگسرا

کوهسرخی در ادامه از تکمیل واحدهای تجاری بلوار جانبازان خبر داد و گفت: با هدف ارائه خدمت به جامعه پویای فرهنگ و هنر و صاحبان فکر و اندیشه، پروژه فاخر و بزرگ فرهنگسرا و ساختمان اداری شهرداری به مساحت 12هزار مترمربع هم اکنون با پیشرفت قابل‌توجهی در حال اجراست.

وی خاطر نشان کرد: ساختمان اداری این پروژه که تا سال گذشته پیشرفت فیزیکی 30 درصدی را داشت، با صرف اعتبار 15 میلیارد تومان به پیشرفت 70 درصدی رسیده که هم اکنون نازک‌کاری و اجرای تأسیسات آن عملیاتی شده است.

شهردار کاشمر با بیان این‌که نمای این مجموعه بزرگ و فاخر با استفاده از ظرفیت کارشناسان و معماران جوان و خوش‌ذوق در دست تهیه است؛ افزود: تاکنون تأسیسات برقی و مکانیکی، سیستم اعلام و اطفا حریق، شبکه سرمایش و گرمایش، کانال هوای تازه، روشنایی مجموعه و موارد دیگر این مجموعه اجرا شده است.

وی همچنین از اجرای واحدهای تجاری بلوار شهیدمطهری و میدان غدیر خبر داد و گفت: احیای اموال بلااستفاده یکی از دغدغه‌های مهم این دوره مدیریت شهری بود که در گام اول با تلاش و پیگیری برای احیای دوباره تالار آریا تلاش شد.

شهردار کاشمر با اشاره به این‌که در گام نخست نسبت به برگزاری مزایده اقدام و این تالار به بالاترین پیشنهاد واگذار گردید؛ اذعان کرد: هم‌اکنون عملیات مقاوم‌سازی و بهسازی این پروژه در حال اجراست و به‌زودی مورد استفاده همشهریان عزیز قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرداری با نگاه متوازن و توزیع عادلانه خدمات و امکانات شهری و بهره‌مندی شهروندان نقاط کم‌برخوردار از امکانات خدمات رفاهی، بهسازی میدان بار قدیم را در دستور کار قرار داد که در همین راستا سال گذشته عملیات احداث یک مرکز خرید موادغذایی پروتئینی و میوه و تره‌بار به مساحت 600 مترمربع و  احداث 13غرفه 24 متری در دستور کار قرار گرفت که از پیشرفت50 درصدی برخوردار است.

وی با بیان این‌که تمام تلاش‌مان افزایش سرانه‌ی فضای سبز و بوستان‌های شهر است؛ گفت: احداث پارک دانش خدمتی دیگر از شهرداری برای توسعه سرانه فضای سبز و اماکن تفریحی است.

شهردار کاشمر با اعلام این‌که عملیات پارک دانش در محدوده خیابان دانش و گلستان و در مساحت 16 هزار و 600 مترمربع در حال احداث است؛ خاطر نشان کرد: باز طراحی مجدد این پروژه توسط مهندسان شهرداری انجام شده و اکنون از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار است.

وی گفت: در این پارک علاوه بر جانمایی‌های مناسب برای نشیمن خانواده‌ها، زمین‌های ورزشی چندمنظوره از جمله والیبال، فوتسال، اسکیت و مکانی برای بازی کودکان، کافی‌شاپ و… پیش‌بینی‌شده است.

 

احداث پارک جدید بانوان

کوهسرخی همچنین عنوان کرد: پارک جدید بانوان به مساحت 9 هزار و 900 مترمربع باهدف ایجاد زیرساخت‌های تفریحی ویژه بانوان در منطقه خیابان قائم در حال اجراست، این مجموعه می‌تواند در یک فضای آرام و دل‌نشین پذیرای بانوان این منطقه بوده و توزیع عادلانه‌ی خدمات شهری را در پهنه‌ی جنوبی شهر که از جمعیت بالایی نیز برخوردار است، نمایان سازد.

وی تصریح کرد: محله محوری و توجه به تأمین خدمات مورد نیاز محلات شهری به‌ ویژه مناطق کم برخوردار از دیگر اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری است که احداث چهار پارک محله در مناطق مختلف شهری از قبیل پارک محله شقایق، پارک محله شاهد10، پانزده‌خرداد 13، سلطانیه 8 و تکمیل پارک محله سلطانیه 7 و خرمشهر 10 و تقویت زیرساخت‌های خدماتی و تفریحی نتیجه اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

 

سینما ایران به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار کاشمر از اتمام اجرای عملیات بهسازی و نصب کامل تجهیزات تنها سینمای منطقه ترشیز بزرگ خبر داد و عنوان کرد: پس از آتش‌سوزی سینما ایران در خردادماه 1401 بلافاصله پیگیری‌های لازم با بیمه مرکزی انجام و اکنون با فضایی کاملاً متفاوت و استفاده از متریال استاندارد آماده بهره‌برداری است.

وی اظهار کرد: این مجموعه یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های فرهنگی شهر محسوب شده و در مناسبت‌های مختلف به‌صورت چند منظوره مورد استفاده رویدادهای مختلف قرار ‌می‌گیرد.

مهندس کوهسرخی در ادامه با اشاره به این‌که هرچند یکی از پروژه‌های محرک توسعه شهری، بهسازی مجموعه آرامستان بهشت بقیع بود که متأسفانه پس از گذشته سالیان طولانی توجه ویژه‌ای به این مجموعه نشده است، گفت: در این راستا با استفاده از ظرفیت معماران و هنرمندان منطقه اقدام به طراحی این مجموعه نمودیم و در آینده شاهد اجرای این پروژه در محل فعلی آرامستان خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد فضای اختصاصی برای مقبره خانوادگی، نمازخانه، فضای سبز و… از جمله بخش‌های مختلف در طراحی جدید مجموعه بهشت بقیع است.

شهردار کاشمر یکی از پروژه‌های طرح‌های بازآفرینی شهری را اجرای کامل دیوار سنگی طرفین مسیل منطقه حسین‌آباد تا نیازمند اعلام کرد و گفت: این پروژه از نیمه سال 1400 شروع و تاکنون به متراژ بیش از1250 متر طول دیوار سنگی از پیشرفت 70 درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که شهرداری در اقدامات خود توجه به ‌سلامت و بهداشت شهروندان را نیز مدنظر دارد، افزود: تاکنون در محل کشتارگاه صنعتی اقدامات مختلفی در جهت ارتقاء سلامت شهروندان انجام شده است.

کوهسرخی اظهار کرد: اصلاح و راه‌اندازی سیستم تأسیسات گرمایش و آبگرم، اجرای سرویس کامل سیستم سرمایش سالن کشتارگاه، اجرای کامل روشنایی سالن کشتارگاه، خرید دستگاه‌های سردخانه شامل کم پرسو و اپراتور، خرید تجهیزات برقی سردخانه هزار راسی، اصلاح و افزایش ظرفیت تحویل و نگهداری در سردخانه دام گزیده‌ای از اقدامات در این مجموعه بوده است.

وی در ادامه از نصب 54 عدد پایه چراغ در معابر و میادین شهری باهدف بهسازی روشنای معابر اصلی و مبلمان شهری در خیابان قائم و خرمشهر و دوربرگردان‌ها خبر داد و گفت: باهدف کاهش مصرف انرژی و زیباسازی پارک‌ها تاکنون 99 عدد پروژکتور led در پارک‌ها جایگزین شده است.

 انتقال افراد بی‌سرپناه به گرمخانه جدید

شهردار کاشمر تلاش برای ساماندهی مطلوب افراد بی‌پناه را از دیگر اقدامات این مجموعه عنوان کرد و گفت: به دلیل همجواری گرمخانه قدیم با منازل مسکونی، مکان جدید به مساحت 250 مترمربع و ظرفیت حدود 50 نفر راه‌اندازی و با همکاری شرکت‌های خدماتی آب، برق و گاز انشعابات نصب شد.

وی با بیان این‌که با بازسازی این مکان و انتقال افراد بی‌سرپناه به گرمخانه جدید، مشکل ساکنین خیابان قائم رفع شد؛ بیان کرد: شهرداری تلاش نمود با تهیه مکان مناسب شاهد حضور چنین افرادی در زیر پل‌ها و معابر شهری نباشیم، لذا هم اکنون این مکان فعال بوده و معتادین متهاجر به کمپ ماده 16 منتقل شده‌اند.

 

جمع‌آوری بیش از 550 قلاده سگ

مهندس کوهسرخی در ادامه به وضعیت سگ‌های ولگرد اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که سگ‌های ولگرد در سطح شهر برای شهروندان ایجاد کرده‌اند، واحد خدمات شهری با تشکیل گروهی به طور شبانه‌روزی اقدام به جمع‌آوری آنها از سطح شهر کرده و هم اکنون بیش از 550 قلاده سگ جمع‌آوری و در محل پناهگاه نگهداری می‌شود.

شهردار کاشمر همچنین از فعالیت گشت حریم شهرداری بر اساس ماده 99 قانون شهرداری‌ها به جهت پیشگیری از تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی زارعی و کشاورزی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز خبر داد و گفت: حفظ اراضی ملی و زراعی و باغی تنها بر عهده شهرداری نبوده و ادارات بسیاری مانند امور اراضی، آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی و منابع طبیعی، اوقاف و غیره وظایفی را برعهده دارند.

وی در ادامه گفت: علی‌رغم این که چرخه خرید ضایعات و پسماندهای مختلف از سال‌ها پیش در سراسر کشور رایج بوده اما امروزه روش‌های نوینی برای انجام این خدمات ارائه شده است که در همین راستا حوزه مدیریت پسماند شهرداری کاشمر با ارائه روش‌های جدید تلاش نموده تا با خرید بازیافت، ضمن بهبود فرایند جمع‌آوری و انتقال پسماندها آمار چرخه دریافت و بازیافت را افزایش دهد.

وی در همین خصوص به آغاز اجرای طرح اکو در کاشمر اشاره کرد و افزود: کاهش میزان دفن زباله در طبیعت، تفکیک پسماند قابل بازیافت از مبدأ، جلوگیری از هدر رفت سرمایه و کمک به اقتصاد خانواده و شهروندان از اهداف این طرح است.

 

خرید 12 دستگاه خودرو سنگین

شهردار کاشمر رشد 100 درصدی ناوگان حمل و نقل درون شهری و تجهیزات و ماشین‌آلات عمرانی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: در این راستا 4 دستگاه اتوبوس درون شهری و دو دستگاه ون، دو دستگاه کامیون بنز، دو دستگاه صندوق شور، یک دستگاه مینی لودر و یک دستگاه تراکتور به بخش ماشین‌آلات شهرداری افزوده شده است.

کوهسرخی ادامه داد: با تلاش‌ واحد حقوقی و املاک شهرداری در سال گذشته بالغ ‌بر 7 هزار و 512 مترمربع و در سه ماهه اول امسال سه هزار و 996 مترمربع زمین به تملک شهرداری در آمده که در طول سالیان گذشته سابقه نداشته است. همچنین در راستای تثبیت مالکیت اراضی شهرداری و رفع دعوای ملکی و ایجاد ارزش افزوده و… از سال گذشته تاکنون 187جلد سند مالکیت به نام شهرداری صادر شده است.

وی عنوان کرد: شهرداری کاشمر باهدف ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش سرانه‌ ورزشی در محلات هدف و نقاط کم برخوردار شهری اقدام به تکمیل و تجهیز سالن‌‌های ورزشی در منطقه خیابان امام موسی‌صدر و سلطانیه نموده است.

شهردار کاشمر خاطر نشان کرد: اکنون با همکاری بخش خصوصی شاهد پویایی و رشد ورزش محلات در این دو منطقه هستیم، امید است با همکاری شهروندان و مشارکت‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد زیرساخت‌های ورزشی در کاشمر بیش از این باشیم.

 

تشکیل اتاق فکر در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی

کوهسرخی افزود: اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری با درک این مهم که انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و ارتقای فرهنگ شهروندی زیربنای اصلی توسعه شهری است که طی سال‌های اخیر برنامه‌های متنوعی انجام داده است.

کوهسرخی گفت: در این راستا با بهره گیری هرچه بیشتر از دیدگاه‌های افراد جامعه و شناخت از افکارعمومی ضمن تشکیل اتاق فکر و کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برای تدوین سند راهبردی فرهنگی تلاش نموده است.

وی برنامه‌های مختلفی هم‌چون دیدار مردمی در محلات و مساجد با حضور اعضای شورای‌شهر، اجرای حسینیه سیار برای اولین با در کشور در دهه فاطمیه، برگزاری همایش‌های مختلف با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، همایش پیاده‌روی و نورافشانی در مراسمات مختلف، استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان شهرستان و استان در تمامی برنامه‌ها و جشن‌ها، تجلیل از محافل قرانی با همکاری انجمن قاریان قران کریم، مشارکت حداکثری کارشناسان و هنرمندان در اجرای المان‌های سطح شهر، اجرای برنامه‌های ویژه با موضوع نوروز و ماه مبارک‌رمضان، برگزاری همایش‌های پیاده‌روی، حمایت از رویدادهای فرهنگی و هنری و مشارکت در این برنامه‌ها، حمایت از برگزاری همایش تعزیه‌خوانی با اجرای10 اثر توسط هنرمندان، تجلیل از پیرغلامان، برپایی یادواره شهدا و غبارروبی مزار شهدا، فراخوان اجرای المان‌های شهری و طراحی میادین و فضا آرایی سطح شهر و تبلیغات محیطی با موضوع حجاب، جوانی جمعیت و شهدا، توزیع بسته‌های مؤمنانه به خانواده‌های کم‌بضاعت بخشی از اقدامات این واحد است.

شهردار کاشمر در پایان با بیان این‌که اقدامات عمرانی، فضای سبز، خدماتی و فرهنگی توسط همکارانم در شهرداری بیش از این است، تاکید کرد: همه تلاش‌مان رضایت شهروندان از خدمات صورت گرفته است، گرچه هنوز به رضایت کامل نرسیده‌ایم ولی هر اقدامی که در سطح شهر توسط پرسنل شهرداری انجام می‌شود با همراهی و همکاری شهروندان محقق شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8997
  • نویسنده : غلامحسین دباغ یزدی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.