• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
6

کارگر؛ شکوه استقامت و ایمان

  • کد خبر : 734
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کارگر؛ شکوه استقامت و ایمان
"کارگر" واژه‌ایست که به هر دلیل مترادف آن در فرهنگ ما زحمت است و تلاش. واژه‌ای که از آن روزی حلال و فرزندان پاک قدم به عرصه جامعه می‌گذارند.

یازدهم اردیبهشت‌ماه روز جهانی کار و کارگر فرصت مناسبی است که از کارگران زحمت‌کش، پر توان و تلاش‌گر که با همت والای خود چرخ صنعت و تولید را به گردش در می‌آورند و کار را عبادت و تلاش خود را در سرنوشت ملت و کشور موثر می‌دانند، تجلیل و قدردانی گردد.

بی‌تردید رمز پیشرفت و توسعه پایدار یک کشور و یک تمدن در تجلی استعدادها و سرمایه انسانی تلاش‌گر و کارآمد، قوت و قدرت جسم، شور و نشاط و امید، اندیشه خلاق و نبوغ سرشار است و کارگر به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقش برجسته و ویژه‌‏ای در این عرصه دارد.

کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند و بی‌شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی است و در هر جامعه‌ای که از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود توسعه، پیشرفت و رونقی دو چندان دارد.

کارگران در همه عرصه‌های انقلاب و در هشت‌سال دفاع مقدس از خود رشادت‌های زیادی نشان داده‌اند، لذا اختصاص یک روز به کارگران شاید به لحاظ تشریفات و تعظیم باشد وگرنه هر روز روز کارگری است، زیرا پیشرفت بشری مدیون تلاش شبانه‌روزی این جامعه شریف است.

برای حمایت از این قشر لازم است همه ما که به نوعی با این جامعه بزرگ سر و کار داریم زبان گویا و گوش شنوای آنان باشیم تا بتوانیم با کمک هم و در کنار یکدیگر برای برون رفت از مشکلات این عزیزان اقدام‌های مؤثری را انجام دهیم.

به همین منظور و هم‏زمان با این روز، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان کاشمر با حضور در کارگاه‌ها و کارخانجات این شهرستان، ضمن گفتگو با کارگران این شرکت‌ها، با اهدا گل و تبریک روز جهانی کارگر از زحمات آنان تقدیر نمودند.

نقش کارفرمایان در تکریم از مقام کارگران را نیز نباید نادیده گرفت؛ در همین راستا و به همت کارفرمایان عزیز در هفته کار و کارگر، کارگاه‌های متعددی در سطح شهرستان مراسمی به جهت تکریم مقام کارگر برگزار گردید که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی از کارگران نمونه واحدها تجلیل به عمل آمد.

با توجه به توصیه‌های دینی جهت پرداختن به امر ورزش و تأثیر مستقیم آن بر سلامتی جسم و روان و افزایش بهره‌وری در میان جامعه کار و تولید، می‌باید همواره در جهت سالم‌سازی محیط‌های کاری به وسیله اشاعه ورزش گام برداشت، لذا به جهت گرامی‌داشت این روز برنامه‌های ورزشی و فرهنگی از جمله پیاده‌روی همگانی با حضور جامعه شریف کارگری و اقشار مردم شهرستان، با همکاری شهرداری و اداره ورزش و جوانان کاشمر در مسیر جاده سلامت به سمت بقعه متبرکه امامزاده سیدمرتضی(ع) برگزار شد.

نشست انجمن‌های صنفی و نمایندگان کارگری با مسئولین شهرستان و دیدار با خانواده شهید کارگری و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های این هفته بود.

امیدواریم برگزاری چنین برنامه‌های ورزشی نقش مهم و اثرگذاری در ایجاد نشاط و شادابی در میان این قشر خدوم داشته باشد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=734
  • نویسنده : اباذر میری
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.