• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
پارس وی دی اس
1

چرخه فقر در کاشمر زیاد است

  • کد خبر : 8682
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۶:۰۹
چرخه فقر در کاشمر زیاد است
صدای خاوران-وی یکی از دلایلی که چرخه فقر بسته نمی‌شود را موازی کاری موسسات دانست و افزود: باید تکلیف مشخص ‌شود یک نفر از چند موسسه خدمات می‌گیرد. نیازمندی داشتیم که نسخه دکتر را پرینت رنگی می‌گرفت و از چند موسسه کمک‌هایی را دریافت می‌کرد. حسین‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر 10 درصد جمعیت شهرستان کاشمر تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: اکنون 6500 خانوار در قالب 14 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان کاشمر هستند که به آنها خدمت‌رسانی می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) شهرستان کاشمر با اشاره به این‌که چرخه فقر در کاشمر زیاد است، گفت: متأسفانه سطح توقع مددجویان در کاشمر بسیار بالاست و این ایراد باید با فرهنگ‌سازی اصلاح شود، برخی نیازمندانی که برای دریافت کمک مراجعه دارند از ادکلن چند میلیونی استفاده می‌کنند.

مجید حسین‌زاده ادامه داد: اگرچه شهروندان هرچه به صندوق‌های صدقات واریز کنند همان مبلغ برای نیازمندان هزینه می‌شود ولی بخشی از کمک‌های واریزی به مؤسسات خیریه برای هزینه‌های آن موسسه مصرف می‌شود. در این رابطه پیشنهاد طرحی را دادیم که یک مددجو از چند جا کمک نگیرد، ولی مؤسسات خیریه استقبال نکردند.

وی یکی از دلایلی که چرخه فقر بسته نمی‌شود را موازی کاری موسسات دانست و افزود: باید تکلیف مشخص ‌شود یک نفر از چند موسسه خدمات می‌گیرد. نیازمندی داشتیم که نسخه دکتر را پرینت رنگی می‌گرفت و از چند موسسه کمک‌هایی را دریافت می‌کرد.

حسین‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر 10 درصد جمعیت شهرستان کاشمر تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: اکنون 6500 خانوار در قالب 14 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان کاشمر هستند که به آنها خدمت‌رسانی می‌شود.

وی اظهار کرد: اکنون پشت نوبتی نداریم و وضعیت کسانی که درخواست تحت پوشش داشته باشند طی دو هفته تعیین تکلیف می‌شوند، ولی در حوزه تسهیلات پشت نوبتی بسیار داریم که 90 درصدشان غیر مددجو هستند.

حسین‌زاده خاطر نشان کرد: کمیته امداد نه تنها تولید کننده فقر نیست، بلکه فقر را جمع می‌کند، هر کس نیازمند باشد تحت حمایت قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8682
  • نویسنده : زینت تازه دل
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.