• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
7
محمدرضا خباز، نماینده ادوار مجلس:

وقتی دولت از بهتر شدن اوضاع سخن می‌گوید، نمک به روی زخم مردم می‌پاشد

  • کد خبر : 6930
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۴۸
وقتی دولت از بهتر شدن اوضاع سخن می‌گوید، نمک به روی زخم مردم می‌پاشد
محمدرضا خباز با بیان این‌که آقایان فکر می‌کنند با حرف بی‌ربط زدن وضع کشور خوب و مردم امیدوار می‌شوند، افزود: آقای رئیس‌جمهور وقتی به استان‌ها می‌رود یکی دو مورد افتتاح انجام می‌دهد و بر می‌گردد، این‌که ارتباط با مردم نشد. اگر دولت می‌خواهد واقعاً ببیند که وضع بهتر شده و مردم امیدوارتر شده‌اند، کافی است پیامکی از مردم نظرخواهی کند.

 دولت سیزدهم با شعار‌های انقلابی روی کار آمد و وعده داد که ظرف مدت کوتاهی گرانی‌ها را مهار و ارزش پول ملی را تقویت کند، اما در عمل، واقعیت‌ها شکل دیگری رقم خورد. با وجود ثبات نسبی نرخ ارز، قیمت کالا‌ها و خدمات به طور غیرعادی در حال افزایش است و این مسئله نارضایتی مردم را در پی داشته است. با این حال ابراهیم رئیسی در دیدار با مداحان اعلام کرد «امید‌های بسیاری در دل مردم ایجاد شده است.»

محمدرضا خباز درباره تأثیر عملکرد دولت بر میزان امید و اعتماد مردم گفت: سخنان غیرکارشناسی و غیرعلمی این روز‌های مقامات رسمی دولت بیشتر مایه تأسف است، چون مردم این حرف‌ها را می‌شنوند و پیش خود می‌گویند «وقتی یک مقام مسئول چنین حرف‌های بی‌ربطی می‌زند، پس وای به دیگران.»

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور گفته «مردم امیدوارتر شده‌اند»، معیار این حرف چیست؟ در کجا دولت افکارسنجی کرده و به این نتیجه رسیده است؟ فقط دو نفر افراد چاپلوس که در اطراف آقایان هستند، حرفی را می‌زنند، آن‌ها هم بدون تحقیق این حرف را به بیرون منعکس می‌کنند. آن وقت آثار منفی چنین حرف‌هایی دامن جامعه را می‌گیرد.

این فعال سیاسی یادآور شد: آقایان می‌گویند «تورّم پایین آمده است»، به فرض که یک مرکز رسمی هم چنین حرفی را تأیید کند، اما مردم نمی‌پذیرند، چون کمرشان زیر بار تورّم خم شده و صدای خُرد شدن استخوان‌های‌شان به گوش فلک رسیده است، بنابراین می‌فهمند که این حرف‌ها هیچ بنیان عقلانی و منطقی ندارند و تنها با هدف گفتار درمانی بیان می‌شوند.

وی با بیان این‌که آقایان فکر می‌کنند با حرف بی‌ربط زدن وضع کشور خوب و مردم امیدوار می‌شوند، افزود: آقای رئیس‌جمهور وقتی به استان‌ها می‌رود یکی دو مورد افتتاح انجام می‌دهد و بر می‌گردد، این‌که ارتباط با مردم نشد. اگر دولت می‌خواهد واقعاً ببیند که وضع بهتر شده و مردم امیدوارتر شده‌اند، کافی است پیامکی از مردم نظرخواهی کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: سخن شفاهی آقای رئیس‌جمهور یا فلان وزیر که ملاک نیست. وزیر نفت می‌گوید «ما مثل قبل تحریم‌ها داریم نفت را به راحتی می‌فروشیم و درآمدش هم به داخل کشور می‌آید.» خوب همه می‌فهمند که این حرف بی‌اساسی است، چون به عنوان مثال دولت تا ۲۹ اسفند حقوق بازنشستگان را نداشت که بدهد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6930
  • نویسنده : -
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.