• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
پارس وی دی اس
6

ورزشکاران بازی‌های بومی و محلی؛ محروم از سالن!

  • کد خبر : 9186
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
ورزشکاران بازی‌های بومی و محلی؛ محروم از سالن!
صدای خاوران-رئیس هیات ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان‌رضوی در ادامه به وضعیت حمایت اسپانسرها از این ورزش اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اخیراً تعدادی در شهرستان‌ها و مشهد به حمایت از بازی‌های بومی محلی پرداخته‌اند. وی با بیان این‌که تاکنون سابقه نداشته خیرین به عنوان اسپانسر از این رشته ورزشی حمایت کنند، بیان کرد: برخی هیات‌های شهرستان‌ها هم از تعدادی حامیان مالی برخوردارند.

 

رئیس هیات ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان‌رضوی گفت: متأسفانه شهرستان‌های خراسان‌رضوی از سالن اختصاصی برای بازی‌های بومی محلی برخوردار نیستند و از همان سالن‌های موجود در روستاها استفاده می‌کنند.

محمدرضا خوش‌باطن در حاشیه سفر به کاشمر در گفت و گویی مهم‌ترین مشکلات موجود بازی‌های بومی و محلی را مربوط به مسائل مالی دانست.

وی با بیان این‌که کاشمر، قوچان، تربت‌جام و تایباد قطب بازی‌های بومی محلی به خصوص در رشته هفت‌سنگ در خراسان‌رضوی هستند، عنوان کرد: تاکنون در استان 200 رشته بازی‌های بومی محلی را شناسایی نموده‌ایم که 17رشته معادل 34 درصد به صورت کشوری برگزار می‌شود.

رئیس هیات ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان‌رضوی در ادامه به وضعیت حمایت اسپانسرها از این ورزش اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اخیراً تعدادی در شهرستان‌ها و مشهد به حمایت از بازی‌های بومی محلی پرداخته‌اند.

وی با بیان این‌که تاکنون سابقه نداشته خیرین به عنوان اسپانسر از این رشته ورزشی حمایت کنند، بیان کرد: برخی هیات‌های شهرستان‌ها هم از تعدادی حامیان مالی برخوردارند.

خوش‌باطن همچنین به جایگاه ورزش‌های بومی محلی در مدارس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در مدارس و دانشگاه‌ها انجمن ورزش‌های بومی محلی تأسیس و راه‌اندازی و طی سال گذشته و امسال نیز مسابقات برگزار شده است.

وی با اعلام این‌که فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی فقط از مسابقاتی که به صورت کشوری برگزار می‌شود و اداره کل هم برای اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری حمایت‌هایی را دارد، بیان کرد: باقی نیازها با خودیاری مردم و تلاش‌های هیات‌ها تأمین می‌شود.

خوش‌باطن ادامه داد: متأسفانه شهرستان‌های استان از سالن اختصاصی برای بازی‌های بومی محلی برخوردار نیستند و از همان سالن‌های موجود در روستاها استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که در خراسان‌رضوی بیش از 12 هزار ورزشکار سازمان یافته در تمامی رشته‌های بومی محلی داریم، عنوان کرد: مهم‌ترین مشکلات موجود مربوط به مسائل مالی است.

رئیس هیات ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان‌رضوی اظهار کرد: اگر بتوانیم اسپانسرهای بیشتری را جذب کنیم قطعاً نتایج بهتری را خواهیم توانست کسب کنیم، متأسفانه برخی شهرستان‌های خراسان‌رضوی مانند خوشاب، باخرز و سرخس که دور افتاده‌اند از نظر بنیه مالی ضعیف هستند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9186
  • نویسنده : معصومه تقوی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.