• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
پارس وی دی اس
18
فرماندار کاشمر:

نگرانی از موج دوم کرونا در کاشمر به دلیل بازگشت مسافران

  • کد خبر : 2774
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
نگرانی از موج دوم کرونا در کاشمر به دلیل بازگشت مسافران
فرماندار کاشمر گفت: اگرچه چند روز از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا می‌گذرد، اما هنوز به خاطر بازگشت مسافرانی که توصیه‌ها را جدی نگرفتند، حداقل دو هفته دیگر دوره کمون این ویروس یعنی تا پایان فروردین‌ماه زمان می‌برد که علائم آن عیان شود.

مسلم ساقی با بیان این‏که نباید با شتاب‌زدگی تصمیماتی اتخاذ کنیم که آثار و اهداف طرح مهم فاصله‌گذاری مخدوش شود، تصریح کرد:  اگرچه همه اقشار مردم و خانواده‌ها به‌ویژه اصناف، کارگران زحمت‌کش و قشر کم‌درآمد شرایط سختی را سپری می‌کنند اما به دلیل ضرورت و اهمیت «در خانه ماندن» باید هم‏چنان در خانه بمانند تا زمان فائق شدن به این ویروس مخرب به فضل خداوند، عنایت ائمه اطهار و تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده و تلاش شبانه‌روزی همه محققان و پژوهشگران و زحمات کادر درمانی ایثارگر در آینده نزدیک اتفاق بیافتد.

وی تصریح کرد: اگرچه در چند روز اخیر تعداد بستری بیماران با علائم کرونا در بیمارستان شهید مدرس افزایش پیدا کرده اما چنانچه مردم فهیم در ایام تعطیلات نوروز و به‌ویژه روز طبیعت همکاری لازم را نداشتند وضعیت بحرانی می‌شد.

فرماندار کاشمر عنوان کرد: معتقدم همه تدابیر، تمهیدات و اقدامات که بعضاً سخت‏گیرانه است تنها ۲۰ درصد تأثیرگذار بوده و در خانه ماندن مردم ۸۰ درصد در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تأثیرگذار است.

وی مطرح کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی حداقل تا بیستم فروردین ادامه خواهد داشت و تصمیمات بعدی از طریق رسانه‌های گروهی اعلام خواهد شد.

ساقی از مردم فهیم و شریف مردم شهرستان خاضعانه خواست ضمن در خانه ماندن خود، همه مردم را تشویق و ترغیب کنند تا بیش از پیش این مهم محقق شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2774
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.