• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
پارس وی دی اس
7

موافقت وزیر بهداشت با ارتقاء دانشکده پرستاری کاشمر

  • کد خبر : 8145
  • ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
موافقت وزیر بهداشت با ارتقاء دانشکده پرستاری کاشمر
صدای خاوران-وزیر بهداشت همچنین در خصوص وضعیت مسکن کادر بهداشت و درمان گفت: در این رابطه مقرر شد از طریق وزارت راه و شهرسازی زمین مورد نیاز به افراد اختصاص یابد.

دکتر بهرام عین‌اللهی در پایان سفر یک روزه خود به کاشمر با حضور در جمع خبرنگاران به دستاوردهای این سفر اشاره کرد و افزود: ضمن اینکه دانشکده پرستاری کاشمر از امکانات خوبی برخوردار است مقرر شد برای ارتقاء آن چند رشته دیگر از جمله رادیولوژی، مامایی و “اچ آی تی” در مقطع کارشناسی به رشته‌های فعلی اضافه شود.

وی اظهار کرد: دانشکده پرستاری کاشمر استعداد ارتقاء را دارد، امیدوارم با تصویب رشته‌های کارشناسی در شورای گسترش شاهد ارتقاء دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی باشیم.

عین الهی گفت: شورای گسترش دانشگاه‌ها وظیفه این را دارد که در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد، به زودی کارشناسان مربوطه بازدیدی از دانشکده پرستاری و امکانات خواهند داشت، برخی رشته‌ها را کاشمر درخواست داده که امیدوارم به تائید اساتید ما هم برسد و فرایند ارتقاء انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشکده پرستاری کاشمر فقط دو رشته دارد در صورتی که طبق مصوبات شورای انقلاب فرهنگی باید چندین رشته کارشناسی برای ارتقاء به دانشکده داشته باشد، گفت: نظر من در خصوص ارتقاء دانشکده پرستاری کاشمر به دانشکده علوم پزشکی موافق است.

وی همچنین در خصوص وضعیت مسکن کادر بهداشت و درمان گفت: در این رابطه مقرر شد از طریق وزارت راه و شهرسازی زمین مورد نیاز به افراد اختصاص یابد.

عین الهی اظهار کرد: مقرر شد مرکز خون‌گیری انتقال خون کاشمر به پایگاه انتقال خون ارتقاء یابد، قطعاً با ارتقاء این مرکز کاشمر بخشی از نیازهای منطقه رفع خواهد شد.

وی همچنین به بازدید خود از بیمارستان‌های شهید مدرس و حضرت ابوالفضل(ع) اشاره کرد و گفت: برای تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز بیمارستان‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شد.

وزیر بهداشت در ادامه در خصوص رفع مشکلات ماندگاری پزشکان به دلیل نبود پانسیون و ارائه خدمات بیشتر به مردم در کاشمر گفت: در خصوص وضعیت مسکن کادر بهداشت و درمان مقرر شد وزارت راه و شهرسازی زمین مورد نیاز را اختصاص و سپس به افراد واگذار شود و شرایطی هم فراهم شود که افراد برای ساخت بتوانند از بانک تسهیلات بگیرند.

وی گفت: خانه‌هایی که به صورت اقامتگاه پزشکان در بیمارستان کاشمر باشد کار خوبی است و این موضوع توسط معاونت توسعه بررسی و اقدام خواهد شد.

بازدید از بزرگ‌ترین پالایشگاه گیاهان دارویی، بخش‌های مختلف ۲ بیمارستان و بلوک زایمانی و دانشکده پرستاری نیز از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر بهداشت به کاشمر است.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8145
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.