• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
پارس وی دی اس
2

مردم، قهرمانان میدان سیاست

  • کد خبر : 10081
  • ۰۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
مردم، قهرمانان میدان سیاست
صدای خاوران-در نظام جمهوری‌اسلامی ایران، قدرت و اقتدار از آن مردم است و سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان با مشارکت و خواست آنان شکل می‌گیرد. مسئولان نظام نیز خود را خادم مردم می‌دانند و در راستای تأمین منافع ملی و اعتلای کشور تلاش می‌کنند. بایستی به این نکته توجه داشت که نقش مردم در نظام جمهوری‌اسلامی ایران، فراتر از یک حضور تشریفاتی است. جمهوریت این نظام، ریشه در اراده و خواست مردم دارد و بدون حضور و مشارکت فعال آن‌ها، «جمهوریت» معنا و مفهومی نخواهد داشت. انتخابات، یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی است که مردم می‌توانند نقش تعیین‌کننده خود را در تعیین سرنوشت کشور ایفا کنند. حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات، به مثابه تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و نظام است و مشروعیت نظام را از پشتوانه‌ای قوی و مردمی برخوردار می‌کند.

مردم، قهرمانان میدان سیاست

به قلم

عباس محمدیان

در گذر تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی، همواره این مردم بوده‌اند که در بزنگاه‌های حساس، نقش‌آفرینی کرده و تاریخ را به نفع خود رقم زده‌اند. از نهضت ملی شدن صنعت نفت تا انقلاب شکوهمنداسلامی، حضور آگاهانه و فعال مردم در عرصه‌های سیاسی، رمز پیروزی و تداوم این نظام الهی بوده است.

در نظام مردم‌سالار دینی ایران، ولایت مردم و حاکمیت ملی، اساس حکومت است و به همین دلیل مقام معظم رهبری همواره بر این امر مهم تأکید داشته‌اند که مردم، سرچشمه قدرت و اقتدار نظام هستند.

مشارکت گسترده و حضور پرشور مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، انتخابات سرنوشت‌ساز، راهپیمایی‌های حماسی، و ابراز وفاداری به آرمان‌های انقلاب‌اسلامی، گواه آن است که ملت ایران، قهرمان واقعی صحنه سیاست کشور است.

در نظام جمهوری‌اسلامی ایران، قدرت و اقتدار از آن مردم است و سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان با مشارکت و خواست آنان شکل می‌گیرد. مسئولان نظام نیز خود را خادم مردم می‌دانند و در راستای تأمین منافع ملی و اعتلای کشور تلاش می‌کنند.

بایستی به این نکته توجه داشت که نقش مردم در نظام جمهوری‌اسلامی ایران، فراتر از یک حضور تشریفاتی است. جمهوریت این نظام، ریشه در اراده و خواست مردم دارد و بدون حضور و مشارکت فعال آن‌ها، «جمهوریت» معنا و مفهومی نخواهد داشت.

انتخابات، یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی است که مردم می‌توانند نقش تعیین‌کننده خود را در تعیین سرنوشت کشور ایفا کنند. حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات، به مثابه تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و نظام است و مشروعیت نظام را از پشتوانه‌ای قوی و مردمی برخوردار می‌کند.

اما نقش مردم به حضور در انتخابات محدود نمی‌شود. مطالبه‌گری به‌حق و نقد سازنده، از دیگر وظایف مهمی است که بر عهده مردم است. مردم با آگاهی از حقوق و تکالیف خود، می‌توانند در مسیر پیشرفت و توسعه کشور گام بردارند.

در سالی که گذشت، شاهد نمونه‌های بارزی از نقش‌آفرینی مردم در عرصه‌های مختلف بودیم. از حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای‌اسلامی و خبرگان رهبری تا راهپیمایی‌های باشکوه یوم‌الله ۲۲ بهمن، همگی نشان‌دهنده‌ی پایبندی مردم به نظام و انقلاب‌اسلامی بود.

در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی نیز، مردم با اتکا به روحیه‌ی جهادی و خودباوری، در حل مشکلات کشور مشارکت فعال داشتند. سیل‌های ویرانگر و فشارهای اقتصادی، نمونه‌هایی از این چالش‌ها بودند که مردم با همدلی و یاری یکدیگر، از آن‌ها عبور کردند.

باور قلبی اینجانب به عنوان عضوی از ملت بزرگ ایران این است که حفظ و تقویت انسجام و وحدت ملی، رمز عبور از تمامی چالش‌ها و مشکلات است. بی‌شک، با اتکا به قدرت ایمان و عزم راسخ مردم، ایران اسلامی به قله‌های رفیع پیشرفت و اقتدار دست خواهد یافت، از این رو در آستانه‌ی سال جدید، امید آن داریم که با اتکا به همدلی و همزبانی ملت و دولت، شاهد گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور باشیم.

در پایان، یادآور می‌شوم که ایران اسلامی، متکی بر اراده مردمی است که انقلاب را به ثمر رساندند و نظام را با جان و دل پاسداری می‌کنند. ملت بزرگ ایران با درایت و آگاهی، همچنان قهرمان اصلی میدان سیاست در کشور خواهند بود.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10081
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.