• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
پارس وی دی اس
7
خبر

مراجع نظارتی، انتصاب شهردار پیشنهادی را به مصلحت شهر و شهروندان ندانستند

  • کد خبر : 6231
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
مراجع نظارتی، انتصاب شهردار پیشنهادی را به مصلحت شهر و شهروندان ندانستند
آخرین گزینه شورای‌شهر برای پست شهردار هم نتوانست از مراجع نظارتی، استان مهر تایید بگیرد. این مراجع، عدم مصلحت شهر و شهروندان کاشمر در انتصاب چنین فردی را کتبا به شورا اعلام و تاکید نمودند هرچه سریع‌تر شهردار جدید و دارای شرایط قانونی را معرفی نمایند.

نیمه مردادماه امسال بود که اعضای ششمین دوره شورای‌شهر کاشمر کار خود را در ویلای خرمشهر آغاز نمودند. علیرغم این‌که یکی از وظایف آنها، انتخاب به موقع شهردار بود، اما شاهدیم بعد از گذشت ۵ ماه همچنان این شهر بدون شهردار روزهای خود را سپری می‌کند و آخرین گزینه شورای‌شهر برای پست شهردار هم نتوانست از مراجع نظارتی، استان مهر تایید بگیرد. این مراجع، عدم مصلحت شهر و شهروندان کاشمر در انتصاب چنین فردی را کتبا به شورا اعلام و تاکید نمودند هرچه سریع‌تر شهردار جدید و دارای شرایط قانونی را معرفی نمایند.

اعضای شورا سماجتی برای بودن فرد فعلی نداشته باشند

در همین خصوص نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی در گفت‌وگو با آوای‌کاشمر با بیان این‌که همچنان معتقدم شهردار قبلی آقای سلیمانی فردی با ذکاوت و باهوش است و همان ابتدا به شورای فعلی پیشنهاد استمرار کار ایشان را داده بودم، گفت: نه تنها هیچ‌گاه توصیه بر تعویض آقای سلیمانی نداشتم، بلکه حتی گفتم که ایشان بماند.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین افزود: هیچ‌گاه با اعضای شورای فعلی برای انتخاب شخصی خاص اصرار نداشته و ندارم اما مخالف انتخاب‌های قومی قبیله‌ای هستم و این را هم به صراحت بیان کرده‌ام، حتی اگر بتوانم به استانداری هم خواهم گفت.

وی تصریح کرد: هرچند آقای غزنوی توسط اعضای شورای‌شهر با شش رای انتخاب شده اما استانداری نصب ایشان را به مصلحت شهر ندانسته‌اند.

نیک‌بین از اعضای شورای‌شهر خواست؛ هرچه سریع‌تر گزینه جدید خود را معرفی کنند و سماجتی برای بودن این گزینه نداشته باشند.

وی با بیان این‌که قرار نیست با مردم لج‌بازی کنیم، بلکه باید نظر کارشناسان استان را قبول نمائیم؛ گفت: هرچند اعضای شورای‌شهر هم کارشناس هستند، اما کارشناسان استان سابقه ۳۰ ساله دارند ولی اعضای شورای شهر پنج ماه است که به شورا راه یافته‌اند.

مسئولان استان، گزینه انتخابی شورای‌شهر را به صلاح ندانستند

در همین خصوص جواد زاده‌اکبر، عضو شورای‌شهر کاشمر در گفت‌وگویی با آوای‌کاشمر با بیان این‌که مسئولان استانی گزینه انتخابی شورای‌شهر را برای تصدی پست شهرداری به صلاح ندانسته‌اند، گفت: نظر بالادستی‌ها برای ما بسیار مهم است.

وی افزود: هدف ما همیشه بر همدلی و پیشرفت شهرستان بوده و به هیچ عنوان تک‌روی را به مصلحت شهر نمی‌دانیم، بنابراین بدون شک برای انتخاب شهردار کاشمر باید به اجماع برسیم.

زاده‌اکبر عنوان کرد: اگر اعضای شورای‌شهر به نتیجه رسیدند که گزینه فعلی به صلاح نیست که باشد یا خودش انصراف دهد، بدون شک در انتخاب و معرفی گزینه بعدی، اقدام خواهیم نمود.

وی بیان کرد: اگر اعضای شورا به این نتیجه برسند که فردی برای دادن رانت به افراد و اشخاص خاص برای شهردار شدن تلاش داشته و به دنبال آبادانی شهر و خدمات‌دهی به مردم نبوده، از وی حمایت نخواهیم کرد، حال هر کسی می‌خواهد باشد.

این عضو شورای‌شهر کاشمر گفت: حتی اگر انتخاب هم شود و در ادامه به این نتیجه برسیم که صلاحیت لازم را برای پست شهرداری ندارد از ادامه فعالیتش جلوگیری خواهیم نمود.

***

جا دارد شورا پس از دو انتخاب ناموفق و بدون نتیجه، در انتخاب سوم بر مبنای تخصص و تجربه و صلاحیت و توانمندی و با رزومه در حد و قواره پنجمین شهر بزرگ استان، عملکرد و کارنامه نسبتا ضعیف خود را بهبود بخشد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6231
  • نویسنده : علیرضا افتخاری ترشیزی
  • منبع : پایگاه صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.