• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
10
دادستان کاشمر:

مانع تعطیلی کارخانه‌ها می‌شویم

  • کد خبر : 1880
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۷:۵۲
مانع تعطیلی کارخانه‌ها می‌شویم
دادستان کاشمر با اظهار تأسف از این‌که بانک‎های کاشمر یقه صنایع کوچک را گرفته‎اند، گفت: در این شرایط تا جایی که بتوانیم جلوی تعطیلی کارخانه‌های شهرستان را گرفته و به رونق آن‌ها کمک می‌کنیم.

غلامرضا طالعی در کمسیون حمایت قضایی از سرمایه‎گذاری شهرستان اشتغال را یکی از مهم‌ترین مسائل تأثیرگذار در همه ارکان جامعه عنوان و اظهار کرد: با توجه به این‌که در دوره تحریم و تهاجم اقتصادی از سوی دشمنان قرار داریم برای برون‌رفت از این وضعیت هیچ راهی جز توجه به تولید، تحقق اقتصاد مقاومتی و فعال کردن صنایع کوچک نداریم.

دادستان کاشمر با تأکید بر این‌که سمت‌وسوی قوانین باید در راستای حمایت از تولید باشد ولی اکنون این قوانین را نداریم و با همان قوانین گذشته کار می‎کنیم، گفت: مجلس شورای‌اسلامی وظیفه دارد برای روی آوردن سرمایه‌گذاران به صنعت و تولید و رفع مشکلات، قوانین جدیدی تصویب کند.

طالعی عنوان کرد: در شرایط فعلی و در برابر هجمه اقتصادی دشمن، حمایت از تولید نه‌تنها با شعار بلکه با اقدامات عادی و معمولی هم میسر نمی‌شود، لذا اگر بخواهیم در حمایت از صنایع بر مبنای قوانین ناقص فعلی حرکت کنیم باید اقدامات انقلابی و جهادی انجام داد.

وی با اشاره به این‌که نیاز است دولت به‌صورت شفاف با کنار گذاشتن بروکراسی اداری از صنایع حمایت کند، افزود: درد امروز جامعه بروکراسی اداری است و بدون‏شک با این وضعیت نمی‌شود از تولید حمایت کرد.

دادستان کاشمر ادامه داد: به‌رغم تمامی مشکلات و پیچیدگی‌های موجود، دستگاه قضا با تشکیل کمیسیون حمایت قضایی از صنعت و سرمایه‌گذاری‌های مشروع به‌صورت جدی در زمینه حمایت از صنایع ورود کرده است.

وی با بیان این‌که برخی چالش‎های پیش‌روی صنایع از سوی دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌شود، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات دامن‌گیر اکثر پرونده‌های تشکیل‌شده در دستگاه قضا، موضوع بانک‌هاست.

وی افزود: اگر فقط در شهر کاشمر مشکل صنایع با بانک‌ها رفع شود، 90 درصد مشکلات آن‌ها رفع می‌شود، هرچند باید به تولید کمک ملی کرد اما دستگاه قضا هم تا جایی که بتواند جلوی تعطیلی کارخانه‎ها را خواهد گرفت.

طالعی بر حمایت از مصرف‌کنندگان تأکید و ابراز کرد: واحدهای تولیدی در شهرستان که موردحمایت قرارگرفته و از سرمایه‌ و خدمات شهرستان استفاده می‌کنند ابتدا باید نیاز شهرستان را برطرف کنند و در صورت مازاد، تولیدات خود را به سایر مناطق ارسال کنند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1880
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.