• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
پارس وی دی اس
3

قانون اساسی نگاه ویژه‌ای به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دارد

  • کد خبر : 8684
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
قانون اساسی نگاه ویژه‌ای به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دارد
صدای خاوران-نیک‌بین در پاسخ به این سؤال که آیا قوانین موجود از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند؟ خاطر نشان کرد: قانون اساسی نگاه ویژه‌ای به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دارد و ضابط قضایی و آمر به معروف مصونیت‌هایی در این قانون دارند.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ گفت: قانون اساسی نگاه ویژه‌ای به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دارد و ضابط قضایی و آمر به معروف مصونیت‌هایی در این قانون دارند.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم ترشیز در مجلس ‌شورای‌اسلامی با اشاره به حادثه ضرب‌وجرح منجر به فوت یک آمر به معروف در سبزوار، اظهار کرد: به خود می‌بالم که در سرزمین جوانان خوش‌غیرت و نیک فطرتی همچون شهید والامقام حمیدرضا الداغی زندگی می‌کنم و البته از عملکرد خود که باعث ایجاد این‌گونه مصائب می‌شود، شرمسارم.

وی با بیان این‏که این شهید عزیز و باغیرت، با خون خود حرارتی در وجود همه جوانان ایران و جهان ایجاد خواهد کرد، افزود: این حوادث نشان داد که هنوز راه شهادت باز است و نگاه به زمان و مکان و سن‌وسال نمی‌کند، هنوز درختِ انقلاب با خونِ قلبِ باغیرت این شهدا حیات دارد.

نیک‌بین در پاسخ به این سؤال که آیا قوانین موجود از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند؟ خاطر نشان کرد: قانون اساسی نگاه ویژه‌ای به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دارد و ضابط قضایی و آمر به معروف مصونیت‌هایی در این قانون دارند.

وی با تأکید بر این‏که اگر طبق ضوابط و قوانین دستورالعمل امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر عمل شود مطمئناً حمایت‌های لازم انجام می‌گیرد، تصریح کرد: موضوع سبزوار یک موضوع دفاع از یک انسان و دفاع از حریم یک زن است، دو نفر که اوضاع معلومی داشتند مزاحم دو خانم می‌شوند.

حجت‌الاسلام نیک‌بین اذعان کرد: شهید الداغی برای دفاع از حریم زن وارد می‌شود، جان خود را از دست می‌دهد و شهید می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8684
  • نویسنده : غلامحسین دباغ یزدی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.