• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
پارس وی دی اس
6

ظرفیت شناسی برای ارتقای شهر برعهده همه ادارات است

  • کد خبر : 8305
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
ظرفیت شناسی برای ارتقای شهر برعهده همه ادارات است
صدای خاوران-امام جمعه کاشمر با بیان این‏که هر کس یک‌قدم برای این شهر بردارد به یادگار می‌ماند؛ گفت: یکی از نیازهای شهر هتل و پانسیون برای زائرین و مسافرین است؛ گرچه افرادی در این زمینه اعلام آمادگی کردند ولی متأسفانه فقط دنبال تصاحب زمین و گرفتن سرمایه و تسهیلات برای خودشان هستند که باید بنیه مالی هر سرمایه‌گذار در ابتدا سنجیده و این همان موضوعی است که باید از تجربیات گذشتگان استفاده کنیم تا در حین کار به مشکل برنخوریم.

امام‌جمعه کاشمر گفت: ظرفیت شناسی برای ارتقای شهر برعهده همه ادارات است.

حجت‌الاسلام جواد طاهری در دیدار شهردار و اعضای شورای‏شهر افزود: کاشمر دارای علمای بزرگی همچون آیت‌الله سعیدی، آیت‌الله واله و دیگر علما، چندین حوزه علمیه و هم‏چنین از نظر علمی دانشمندان و پرفسورهای به نامی در سطح کشور و دنیا دارد که از این ظرفیت هنوز به‌خوبی استفاده نشده است.

وی با اشاره به این‏که این شهر به خاطر دین‌داری و کسب علم به نام شده است؛ گفت: استفاده از ظرفیت امام‌زادگان، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها می‌تواند در ارتقاء این شهر تأثیرگذار باشد.

امام‌جمعه کاشمر با تأکید بر این‏که شورای‏ شهر فقط مربوط به شهرداری نیست و در مورد مسائل دیگر با استفاده از نخبگان و کمیسیون‌های مربوطه می‌تواند نقشه راه مهیا کند، گفت: برای زیارتگاه شهید مدرس(ره) طرح جامعی تهیه شده که باید برای اجرایی شدن این طرح هر ارگان و سازمانی که می‌تواند کاری انجام دهد تا زودتر نتیجه این طرح محقق شود.

طاهری با اشاره به این‏که در طرح جامع شهید مدرس(ره)، حوزه علمیه، آموزش‌وپرورش، شهرداری، اصناف و دیگر ارگان‌ها می‌توانند اقداماتی انجام دهند؛ عنوان کرد: امام‌زاده سیدمرتضی(ع) یکی دیگر از ظرفیت‌های این شهر است که بهتر از این می‌توان از آن استفاده کرد، گرچه همه دغدغه خشک شدن جنگل را داریم ولی می‌توان با ساماندهی جنگل توسط اداره اوقاف و شهرداری امکانات رفاهی بیشتری برای زائران ایجاد نماییم.

وی با بیان این‏که در مجموعه امام‌زاده سیدحمزه(ع) بازارچه سوغات کاشمر از نیازهای مهم است که اداره میراث فرهنگی می‌تواند در این امر تأثیرگذار باشد؛ گفت: با عقب‌نشینی خیابان فاطمیه در محدوده امام‌زاده با ایجاد واحدهای تجاری علی‌رغم زیبایی شهر منبع درآمدی نیز برای امور عمرانی امام‌زاده مهیا می‌شود.

امام جمعه کاشمر با بیان این‏که هر کس یک‌قدم برای این شهر بردارد به یادگار می‌ماند؛ گفت: یکی از نیازهای شهر هتل و پانسیون برای زائرین و مسافرین است؛ گرچه افرادی در این زمینه اعلام آمادگی کردند ولی متأسفانه فقط دنبال تصاحب زمین و گرفتن سرمایه و تسهیلات برای خودشان هستند که باید بنیه مالی هر سرمایه‌گذار در ابتدا سنجیده و این همان موضوعی است که باید از تجربیات گذشتگان استفاده کنیم تا در حین کار به مشکل برنخوریم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8305
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.