• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
4

طرح‌های وزارت نیرو از اعتبار کمی برخوردار است

  • کد خبر : 7650
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
طرح‌های وزارت نیرو از اعتبار کمی برخوردار است
صدای خاوران-نماینده شرکت سرمایه‌گذاری نیرو ایرسا گفت: متأسفانه طرح‌های وزارت نیرو از اعتبار کمی برخوردار است، به دلیل عدم پرداخت‌های به موقع وزارت نیرو سرمایه‌گذاران نتوانستند تعهدات خود را به موقع نسبت به بانک‌ها و دیگر مؤسسات انجام دهند.

قندهاری در جلسه فعالین اقتصادی منطقه ترشیز با وزیر امور دارایی و اقتصادی گفت: در حال حاضر این شرکت سرمایه‌گذاری 150 هزار نفر سهامدار و 130 هزار میلیارد ریال دارایی دارد.

وی ارزش بازار را 32 هزار میلیارد ریال اعلام نمود و افزود: اکنون 5 درصد ارزش کل بازار وابسته به این شرکت سرمایه‌گذاری است.

نماینده شرکت سرمایه‌گذاری نیرو ایرسا عنوان کرد: در مرحله اول حدود 1500 مگاوات با مدیریت این شرکت در حال بهره‌برداری است و چشم اندازه 5 هزار مگاوات در این نیروگاه سیکل ترکیبی پیش‌بینی شده است که بخش عمده‌ای از آن در صورت رفع مشکلات در قالب پارک انرژی در منطقه ترشیز محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مناقصه‌ای که اخیرأ برگزار شد 100 مگاوات از 4000 مگاوات را برنده شده‌ایم، تصریح کرد: مشکلات پیش روی این شرکت بیشتر مرتبط با وزارت اقتصادی و دارایی است.

قندهاری گفت: علیرغم اینکه در این پروژه پرداخت به صورت دلار پیش‌بینی شده ولی بازهم در یک ماه اخیر با مشکل تأمین مالی مواجه شده‌ایم.

وی قبول عاملیت پروژه‌ها توسط بانک‌ها، امکان استفاده از تسهیلات ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی، امکان استفاده از تسهیلات بانک‌ها و مؤسسات مالی و تخصیص ارز به پروژه برای بازپرداخت فاینانس داخلی و خارجی توسط بانک مرکزی را از جمله خواسته‌های این شرکت برای پیشبرد بهتر اهداف دانست.

در این جلسه حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه انرژی چشم‌انداز 50 ساله برای منطقه ترشیز دیده شده و این پروژه از امسال نیز آغاز شده است.

وی افزود: پروژه نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی توسط بخش خصوصی با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار طی مدت دو سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: برای تأمین کمبود برق منطقه و حتی خراسان رضوی به دنبال ایجاد پارک انرژی در منطقه هستیم که استارت آن با احداث نیروگاه 100 مگاواتی آغاز شده است.

حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه کاشمر هم با تأکید ضرورت راه‌اندازی پارک انرژی در کاشمر گفت: در منطقه کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی داریم که در تأمین برق مورد نیاز با مشکلاتی مواجه هستند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7650
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.