• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
4

صعود شاخص‌های تورم در سال مهار تورم!!

  • کد خبر : 8518
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۴۰
صعود شاخص‌های تورم در سال مهار تورم!!
صدای خاوران-0در این گیرودار بد نیست بدانید؛ اظهارات عجیب یکی از «دانشمندان یک درصد برتر جهان» درباره توانایی‌های حیرت‌انگیز زبان برنامه‌نویسی پایتون خطاب به رئیس دولت سیزدهم، وزیر صمت، وزیر علوم و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در قالب «پایتون گیت» وحشتناک، ویران‌گر و بسیار بسیار جای هزاران افسوس و شرمساری را برای تمامیت دانشگاه و آنان که مدعی استاد تمامی هستند، برجای ‌گذاشت و شرمساری برای آنان که پیشوند دکتر را به‌واسطه رانت‌خواری و تولید جعلیات بیشتر یدک می‌کشند، اما فاقد ناچیزترین و نحیف‌ترین دانش هستند به همراه داشت.

 

اولین هشت‌روز هفته 1402 را در حالی آغاز می‌کنم که شعار سال به فرموده رهبری، مهار تورم و رشد تولید اعلام شد. البته ناگفته نماند که در همین اولین‌ماه از اولین فصل سال، شاخص‌های تورمی چند پله بالا رفت. از در دوستی وارد شدن کشورمان با عربستان‌سعودی و گشوده شدن دروازه‌های سفارت ایران در ریاض پس از سال‌ها، نویدبخش مختصر تغییری در سیاست‌های خارجی بود و همان‌ها که سال‌ها پیش از حمله به سفارت عربستان دفاع می‌کردند حالا  گویا دریافته‌اند که نباید در بر پاشنه دشمنی با دیگر کشورها بچرخد و تداوم دوستی‌ها و پایان دادن به دشمنی‌ها باید با منافع ملی گره بخورد وگرنه مردم و کشور در سایه برخی تعصب‌های بی‌جا متضرر می‌شوند. در همین مدت ماجرای حجاب هم همچنان داغ ماند به حدی که خیلی‌ها یادشان رفت انتخابات در روزهای پایانی سال در پیش است و برخی اظهارنظرها شاید کار دست‏شان بدهد که به‌قدر مجال این ستون به این رخدادهای ریزودرشت می‌پردازم؛

صف مرغ طولانی‌تر از صف انتخابات!

در این گیرودار در حالی‌که شعار سال مهار تورم و رشد تولید اعلام شد؛ اما شاهد افزایش قیمت کالاهای ریزودرشت بودیم؛ جالب این‌که تورم رسمی ۴۷ درصد اعلام شد و افزایش مزد ۲۷ درصد، لذا به برکت تصمیم‌گیری‌های مسئولان دردآشنا، همین اول کار 20 درصد توان خرید از کف کارگران رفت، آن‌هم برای خرید مرغ و شکر و… نه خرید خودرو و…؛ در تشریح اوضاع اقتصادی و تنگناهای معیشتی همین بس که یک نماینده مجلس پیش‌بینی کرد؛ تا پایان سال و رسیدن موسم انتخابات با در پیش گرفتن همین رویه، صف مرغ از صف انتخابات طولانی‌تر خواهد شد. اما نماینده دیگر مجلس انقلابی به سیم آخر زد و گفت: جناب رئیس‌جمهور با این عملکرد هیئت دولت، آن‌هم فقط در ۱۰ روز اول ۱۴۰۲، افزایش 35 درصدی قیمت موادغذایی، افزایش 50 درصدی قیمت میوه و افزایش 70 درصدی تعرفه گاز و… بهتر نیست که دولت را تعطیل کند؟ شاید همین واکنش‌ها باعث عزم جدی دولت برای خانه‌تکانی چهره‌های اقتصادی شد.

قطار ایران روی ریل ترکستان

درست در شرایطی که هنوز سامانه‌های هوشمند عاملان مسمومیت دختران دانش‌آموز را پس از چندماه شناسایی نکرده‌اند فرمانده انتظامی کشور از بی‌خطا بودن سامانه هوشمند شناسایی زنان بی‌حجاب خبر داد و خلق‌ا… را انگشت‌به‌دهان گذاشت. هرچند بعید نیست سرنوشت قانون دیش‌های ماهواره در انتظار الزام‌های سخت‌گیرانه‌ای که این روز‌ها درباره شیوه لباس پوشیدن متفاوت بخشی از زنان این سرزمین اجرا می‌کنند؛ روی دهد.

از شگفتی‌های این مملکت گل‌وبلبل همین بس که این روزها شاهد بودیم؛ برای متهم ردیف اول پرونده سرنگونی هواپیمای اوکراینی که طی آن  ۱۷۶ نفر کشته شدند حکم ده سال حبس صادر شده و برای برخی منتقدان وضع موجود که تنها سلاح‏شان قلم بوده احکام سنگین‌تری صادر شده است.

این روزها سخنان شیخ حسین انصاریان در زمره اولیه‌ترین رفتار حکومت با مردم در حالی مطرح شد که برخی از استخوان خردکرده‌های نظام مدعی شدند؛ اگر توصیه یک روضه‌خوان به ظلم نکردن و احترام به جامعه گذاشتن، باعث پیاده کردن او از قطار انقلاب شود شک نکنید قطار را سرقت کرده‌اند و روی ریل ترکستان انداخته‌اند!

در این گیرودار بد نیست بدانید؛ اظهارات عجیب یکی از «دانشمندان یک درصد برتر جهان» درباره توانایی‌های حیرت‌انگیز زبان برنامه‌نویسی پایتون خطاب به رئیس دولت سیزدهم، وزیر صمت، وزیر علوم و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در قالب «پایتون گیت» وحشتناک، ویران‌گر و بسیار بسیار جای هزاران افسوس و شرمساری را برای تمامیت دانشگاه و آنان که مدعی استاد تمامی هستند، برجای ‌گذاشت و شرمساری برای آنان که پیشوند دکتر را به‌واسطه رانت‌خواری و تولید جعلیات بیشتر یدک می‌کشند، اما فاقد ناچیزترین و نحیف‌ترین دانش هستند به همراه داشت.

با آرزوی قبولی طاعات تا هشت روز بعدی خدانگهدار.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8518
  • نویسنده : لیلا قرایی ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.