• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
13

شهرک گلخانه ‎ای ترشیز پس از 12 سال رکود احیا می‎شود

  • کد خبر : 2539
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۶:۲۱
شهرک گلخانه ‎ای ترشیز پس از 12 سال رکود احیا می‎شود
نایب رئیس شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: به‌رغم رکود 12 ساله شهرک گلخانه‎ای ترشیز اما با فراهم شدن زیرساخت‎های لازم از جمله آب، برق و گاز در شهرک گلخانه‎ای ترشیز، این مکان احیاء می‎شود.

کریم مهری در جلسه بررسی وضعیت شهرک گلخانه‎ای ترشیز اظهار کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی با هدف هدایت، حمایت و نظارت بر احداث و توسعه‌ شهرک‌های کشاورزی با فن‌آوری نو به‌منظور بهبود بهره‌وری عوامل تولید از طریق تسهیل و تسریع فرآیند سرمایه‌گذاری و کارآفرینی ایجاد شده است.

نایب رئیس شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور افزود: اگر می‎خواهیم رونق تولید پایدار داشته باشیم باید به سمت واحدهای تولیدی کنترل شده و گلخانه‎ای برویم تا نیازهای داخلی کشور را تأمین نماییم.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و گاز شرکت گلخانه‎ای ترشیز در حال اجراست، برای شروع به کار این مجموعه باید طی فراخوانی  به همه علاقه‎مندان و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی به‌صورت عمومی اطلاع‌رسانی شود.

مهری با بیان این‌که اولویت با افراد واجد شرایط بومی است تا بتوانند در این مجتمع فعالیت نمایند، گفت: باید برای تسریع در روند اجرای این مجموعه در کاشمر طی یک برنامه زمان‌بندی و واقع‏بینانه تعهدات طرفین مشخص گردد.

فرماندار کاشمر نیز در ادامه اظهار داشت: محور اقتصاد شهرستان کشاورزی است لذا کشت‎های گلخانه‎ای به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری در راستای زنجیره‌های تولید کشاورزی می‌تواند در اشتغال و توسعه کشاورزی شهرستان به‌عنوان یک ظرفیت و پتانسیل بالا محسوب شوند.

مسلم ساقی افزود: با راه‌اندازی مجدد مجتمع گلخانه‌ای ترشیز با 29 هکتار مساحت پس از 12 سال رکود، زمینه اشتغال مستقیم 100 نفر فراهم خواهد شد.

وی گفت: اقدامات زیر بنایی در خصوص تأمین آب، برق و گاز این مجتمع  در حال اجراست که برای گازرسانی و اجرای پروژه آب نیز بیش از 70میلیارد ریال اعتبار پیش‏بینی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با همراهی و هم‌افزایی همه مدیران شهرستان و تعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در آینده نزدیک شاهد احیا و راه‌اندازی این مجموعه در شهرستان باشیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2539
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.