• امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
پارس وی دی اس
18
به بهانه شروع به کار مجلس جدید

سخنی با نماینده ترشیز

  • کد خبر : 3153
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
سخنی با نماینده ترشیز
مجلس شورای‌اسلامی از هفتم خرداد ماه امسال دوره جدید خود را آغاز کرد. دیار ترشیز برای ده دوره قبلی شش نفر به این پارلمان فرستاده و اینک، نوبت به هفتمین نفر رسیده که با پرچم اصولگرایی برای اولین‌بار بر صندلی بهارستان تکیه بزند

حجت‌الاسلام نیک‌بین سومین روحانی است که پس از حجت‌الاسلام حسن‌زاده و عربی در کسوت روحانیت، نمایندگی مردم منطقه را در خانه ملت برعهده دارد با این تفاوت که این دو در طیف اصلاح‌طلب قرار داشتند و او اصولگراست.

اینک در آستانه شروع به کار مجلس جدید، امید داریم؛ او بتواند به دفاع از حقوق مردم بپردازد. شیخ، اما پیش از عزیمت به تهران، در دیدار با تعدادی از اصحاب رسانه، راه پیش‌رویِ خود در دوارن نمایندگی را ترسیم کرد که در این میان ذکر چند نکته در خصوص سخنان ایشان در این نشست خالی از لطف نیست.

۱ـ در نشست نماینده با اصحاب رسانه، نقل قولی از ایشان مطرح شد با این مضمون که “اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دولبه قیچی‌اند که دارند منافع مردم را قطع می‌کنند.” این در حالی است که منطقه ترشیز با صبغه و سابقه فعالیت‌های سیاسی دو جناح راست و چپ، اصلاح‌طلب و اصولگرا آشناست و همواره حمایت‌های جریان‌های سیاسی در انتخاب افراد برای موفقیت در پارلمان ملی و محلی تاثیرگذار بوده است و انتخاب “نیک‌بین” به عنوان نماینده مردم این دیار در مجلس یازدهم نیز محصول رای اصولگرایان است، لذا تبری جستن نماینده در ساعاتی پیش از آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم از خاستگاه سیاسی خویش، جای بسی شگفتی داشت. این سخن‌ و موضع‌گیری در حالی اظهار گردید که رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان قبلا فرموده‌اند؛ “بنده سه چهار سال قبل در نماز جمعه تهران گفتم؛ دو جناح این کشور مثل دو بالند که این کشور با این دو بال می‌تواند پرواز کند”.

این اظهار نظر نماینده و تبری جستن زود هنگام از خاستگاه سیاسی خود، اما و اگرهای بسیاری به همراه داشت اگرچه برخی این سخن‌ را در شرایط فعلی، نوعی همراهی با مردم گرفتار در مشکلات اقتصادی و معیشتی توجیه نمودند، اما نیاز است که منتخب مردم به جای این اظهار نظر، راهی دیگر انتخاب می‌نمود زیرا براساس تصاویر منتشر شده از ایشان در مراسم دریافت اعتبار نامه و یا در کنار مرقد آیت‌ا… مدرس، چهره‌های اصولگرا ایشان را همراهی می‌کنند. از این رو تبری جستن از اصولگرایان قدری ثقیل به نظر می‌رسد، به ویژه آن که مردم انتظار دارند نماینده به جای اظهارنظرهای سیاسی، از جایگاهی که به دست آورده اول از همه به فکر رفع مشکلات مردم باشد و جهت بهبود وضعیت آنان اقدامی محسوس انجام دهد.

۲ـ در این جلسه، حجت‌الاسلام نیک‌بین بر استفاده از تجربیات نمایندگان ادوار ترشیز و ادامه پیگیری‌های آنان در انجام امور تاکید داشت که عملیاتی شدن این مهم بسیار ارزشمند است و ‌انتظار می‌رود در ادامه عملکرد مثبت و قابل قبول نماینده قبلی در پیگیری مطالبات مردم و اخذ اعتبارات در حوزه‌های مختلف آموزشی، عمرانی و بهداشت و درمان و غیره همان روند ادامه یافته و حتی افزون گردد. اینک انتظار مردم از منتخب مجلس یازدهم این است که به اظهارنظرهایی که مخصوص ایام رقابت‌های انتخاباتی است‌ پایان دهد و به دنبال حل مشکلات باشد و مردم را پس از کسب رأی فراموش نکند و اظهارنظرها، جای خود را به اندیشه‌ورزی و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان منطقه به منظور رفع مشکلات بدهد.

۳ـ مردمی که  در انتخابات رأی می‌دهند، انتظار دارند کسانی که رأی گرفته‌اند، بر عهد خود با مردم وفادار بوده و به وعده‌هایی که داده‌اند پایبند باشند و اگر هم به هر دلیلی هرکدام از آنها را نتوانستند برآورده کنند، به صراحت و با صداقت دلایل آن را به مردم بگویند. لذا برای ایجاد این ارتباط با مردم، نیاز است دفاتر ارتباط مردمی نماینده، فعال باشند و در کنارِ داشتن تیم رسانه‌ای قوی با پرهیز از اقدامات نمایشی و فرمایشی، پیگیر رفع نیازها و مشکلات و مدافع حقوق مردم باشند. اینک ضمن تبریک به نیروهای جوانی که به عنوان مسئول در دفاتر ارتباط مردمی نماینده انتخاب شده‌اند، انتظار می‌رود؛ در کنار آنان افراد با تجربه نیز حضور داشته تا برآیند این حضور به تعالی و توسعه منطقه، شایسته سالاری و پرهیز از سیاست‌زدگی و سیاست‌بازی باشد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3153
  • نویسنده : علیرضا افتخاری ترشیزی
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.