• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
پارس وی دی اس
4
معاون اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی:

زیرساخت‌های شهرک صنعتی کاشمر ضعیف است

  • کد خبر : 7274
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
زیرساخت‌های شهرک صنعتی کاشمر ضعیف است
معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی از ضعیف بودن زیرساخت‌های شهرک صنعتی کاشمر خبر داد.

ابوالفضل چمندی در گفت‌وگو با آوای‌کاشمر عنوان کرد: در صنایع این شهرستان، صنایع راهبردی مهمی وجود دارد که دغدغه بیشتر آن‌ها سرمایه در گردش، آب و برق است، مشکلاتی هم از قبل به ارث رسیده که در یک بازه زمانی معقول آنها را برطرف می‌کنیم.

وی حمایت از تولید را یک مسئله اجتناب‌ناپذیر دانست و اظهار کرد: سعی می‌کنیم برنامه‌های راهبردی و سیمای اقتصادی که برای استان ترسیم کرده‌ایم را تسهیل کرده و برش‌های شهرستانی را برای اجرای عدالت در تقسیم سرمایه و منابع نقدی و مالی بانک‌ها رعایت کنیم.

چمندی عنوان کرد: کار مهمی را که باید برای کمبود آب صنایع انجام دهیم، استفاده از تصفیه پساب‌های شهری است که در اولویت سرمایه‌گذاری ما قرار گرفته و در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران مختلف هستیم تا این کار انجام شود.

وی مطرح کرد: کاشمر حدود 5.5 میلیون مترمکعب پساب شهری دارد که با راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب، بخش عظیمی از نیاز صنعت شهر برطرف می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری خراسان‏رضوی در ادامه با بیان این‏که حدود 7 زنجیره تولید گوشت در استان داریم که یکی از موفق‌ترین آن‌ها زنجیره تولید گوشت صالح کاشمر است، اظهار کرد: باید برنامه هوشمندی را برای زمان صادرات برنامه‌ریزی کنیم تا در مواقعی که این زنجیره‌ها بازاریابی صادرات انجام داده‌اند و در فصولی که با کسری مرغ مواجه هستیم بازار صادرات آن‌ها از دست نرود.

وی ابراز امیدواری کرد: با پایدار شدن کسب‌وکارهای اقتصادی در حوزه کشاورزی و دام‌پروری بعد از مردمی‏سازی طرح توزیع یارانه‌ها، این امر محقق شود.

چمندی گفت: برای حل مشکل سرمایه در گردش صنایع از محل تبصره 18 در استان منابعی داریم و می‌توانیم تسهیلات پرداخت کنیم.

وی با تأکید بر این‏که هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات نداریم، افزود: صنایع بزرگ در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند که برای این امر در دریافت استعلامات و ضمانت‌های تسهیلات مشکلات را برطرف کرده‌ایم.

معاون اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی همچنین توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر را از اولویت‌های مهم دولت در این استان دانست و تصریح کرد: حدود دو سال دیگر کسری برق استان برطرف می‌شود.

وی با اشاره به این‏که با راه‌اندازی نیروگاه‌های در حال ساخت مقدمه جهش تولید در صنایع و کشاورزی را شاهد خواهیم بود، قطعی برق را از مهم‌ترین گلایه‌های مردم، کشاورزان و تولیدکنندگان و صنایع دانست و افزود: در خراسان‌رضوی 15 هزار مگاوات کسری برق‌ داریم که امیدواریم تا 1.5 سال دیگر کسری برق در خراسان‏رضوی را جبران کنیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7274
  • نویسنده : غلامحسین دباغ
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.