• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
3

رییس شورای هماهنگی بانکها: تامین مالی طرحها در کشور ما دچار ایراد است

  • کد خبر : 7703
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
رییس شورای هماهنگی بانکها: تامین مالی طرحها در کشور ما دچار ایراد است
پایگاه خبری صدای خاوران به نقل از ایرنا - رییس شورای هماهنگی بانکها گفت: تامین مالی طرحها در کشور ما دچار ایراد است و به عبارتی پیش از آن که به خود طرح فکر شود باید به تامین مالی آن اندیشید.

محمدرضا فرزین چهارشنبه شب و در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: با توجه به این که نقدینگی فقط در سرمایه در گردش صنایع، تاثیرگذار است باید از سایر روشهای جذب مالی که در دنیا هم از آن استفاده می‌شود از جمله صکوک و اوراق مشارکت نیز بهره برد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به رشد اقتصادی هشت درصد در کل کشور دست پیدا کنیم باید به سراغ منابع خارجی برویم و با اهرم کردن آن، طرح های زیربنایی کشور را به نتیجه برسانیم از سوی دیگر، خراسان رضوی جذابیت سرمایه گذاری بسیار زیادی دارد.

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: این بانک، بزرگترین شعب خارج از کشور را در میان بانک های ایرانی در اختیار دارد همچنین بانک ملی در بخش کمک های اجتماعی خود، به موضوع مدارس در کشور بسیار توجه داشته است.

فرزین افزود: استان خراسان رضوی، از نعمات گسترده ای همچون حوزه های زیارت، گردشگری و صنعت برخوردار است که می‌تواند منفعت مالی خوبی عاید سرمایه گذاران در صنعت کند.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: وضعیت اقتصادی استان در گذشته مشخص نبود اما اکنون با احصای مسایل و به دست آمدن مزیتهای استان، این مسیر مشخص شده است.

یعقوبعلی نظری افزود: برای تحول و ایجاد حرکت جهشی در استان، ایجاد قرارگاه های تخصصی پیگیری شد تا با کمک بخش حاکمیتی بتوان به نتایج بهتری دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: ساماندهی تشکیلاتی با توجه به مسایل راهبردی ایجاد شد و در نهایت جهت گیری استان بر اساس مزیت هایش از جمله مرز و موقعیت ترانزینی، زیارت و منابع طبیعی به دست آمد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با مشخص شدن رقم ۷.۲ درصدی رشد اقتصادی استان، قرارگاه تامین مالی استان ایجاد شد تا با تعیین تکلیف برای قرارگاه های دیگر، منجر به رشد اقتصادی استان و در نهایت کشور شود و بر همین اساس این ادعا در استان وجود دارد که ۹۰ درصد تکلیف در بخش زیرساخت و اقتصاد استان مشخص است که این هدف گذاری باعث شد تا جهت دهی دستگاه ها برای تحقق این رشد قابلیت نظارت و اندازه گیری باشد.

نظری اضافه کرد: به دلیل نبود زنجیره صنایع پیشران، بخش خودرو و صنایع معدنی در اولویت قرار گرفت که می تواند در حرکت جهشی خراسان رضوی تاثیر گذار باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در موضوع حمل و نقل و انرژی، عقب ماندگیهایی از گذشته در استان وجود داشت که باید حل می‌شد و این در حالی است که خراسان رضوی به عنوان یک منطقه راهبردی در ترانزیت و ارتباط کشورهای شمال به جنوب و شرق به غرب جایگاه ویژه ای دارد.

نظری افزود: راه اندازی قطار سریع السیر تهران –مشهد و همچنین آزاد راه حرم تا حرم در کنار تکمیل مسیر بزرگراهی مشهد –چناران که مسیر دسترسی شمالی کشور را فراهم می‌کند در همین زمینه  قابل پیگیری است.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر و پیش بینی رسیدن به بیش از ۵۰ میلیون زائر، شهر فرودگاهی مشهد که می‌تواند در رونق تجاری استان تاثیر گذار باشد در دست برنامه ریزی اجرایی است.

استاندار خراسان رضوی به موضوع نهضت ملی مسکن اشاره و اضافه کرد: با توجه به نبود زمین در شهر مشهد، قطعه زمینی با آستان قدس رضوی تهاتر شد تا امکان خانه دار شدن در شهر مشهد دور از دسترس نباشد و حتی قرار شد تا با در اختیار قرار دادن زمین به صنایع بزرگ، آنها امکان ساخت مسکن برای کارکنان خود را فراهم آورند.

لینک خبر در ایرنا

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7703
  • منبع : ایرنا
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.