• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
پارس وی دی اس
4

روزانه یک مورد شکایت از کارفرمایان شد

  • کد خبر : 8848
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
روزانه یک مورد شکایت از کارفرمایان شد
صدای خاوران-رئیس مجمع نمایندگان کارگران خراسان رضوی تصریح کرد: اگرچه کارفرمایان به نسبت تورم قیمت اجناس و کالاهای خود را افزایش می‌دهند، اما در حق کارگران بسیار ظلم می‌شود. وی گفت: به‌جز هزینه‌های خورد و خوراک، هزینه‌های اجاره منزل، آب، برق، گاز و تلفن و شهریه مدارس دانش آموزان و... زندگی را بسیار سخت‌تر کرده است، اگر در این بین هزینه‌های درمان هم تحمیل شود باید همان ابتدای ماه تمامی حقوق را صرف هزینه درمان کرد.

 

رئیس مجمع نمایندگان کارگران خراسان‌رضوی گفت: پارسال کارگران روزانه یک مورد شکایت از کارفرمایان داشتند که برخی از آن‌ها منجر به سازش شده است.

مجتبی صادقی افزود: طی سال‌های اخیر هزینه‌های بسیاری بر قشر جامعه کارگری منطقه ترشیز تحمیل شده هرچند امکانات  شهرهای بزرگ را ندارد.

وی گفت: در منطقه ترشیز معادن بسیاری داریم و از توان این عزیزان بسیار استفاده می‌شود، اما به رفاهیات کارگران رسیدگی و توجهی نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران خراسان رضوی تصریح کرد: اگرچه کارفرمایان به نسبت تورم قیمت اجناس و کالاهای خود را افزایش می‌دهند، اما در حق کارگران بسیار ظلم می‌شود.

وی گفت: به‌جز هزینه‌های خورد و خوراک، هزینه‌های اجاره منزل، آب، برق، گاز و تلفن و شهریه مدارس دانش آموزان و… زندگی را بسیار سخت‌تر کرده است، اگر در این بین هزینه‌های درمان هم تحمیل شود باید همان ابتدای ماه تمامی حقوق را صرف هزینه درمان کرد.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: متأسفانه کارفرما به هر دلیل می‌تواند عذر کارگر را خواسته و او را اخراج کند، به همین دلیل امکان فشار به کارفرما نیست.

صادقی با اشاره به اینکه پارسال کارگران روزانه یک مورد شکایت داشتند که برخی از آن‌ها منجر به سازش شده است، اظهار کرد: سال گذشته در مجموع حدود 20 درصد شکایت‌ها منجر به اخراج کارگران شده که پرونده برای رسیدگی و مطالبه‌گری حق و حقوقات آنان به شورای حل اختلاف ارجاع گردید.

وی با بیان این‌که بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حال انجام کارهای سطح پائین هستند، وضعیت زنان را به‌مراتب بدتر از مردان اعلام کرد و افزود: کارفرمایان در بسیاری مواقع زنان را به‌کارگیری می‌کنند تا حق و حقوقات کمتری پرداخت نمایند.

صادقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین اجحافی که در حق کارگران می‌شود مربوط به مزایای شغلی‌شان است که پرداخت نمی‌شود.

وی گفت: امیدواریم با توجه به اینکه جامعه کارگری گرداننده اصلی چرخه صنعت و خدمات هستند نگاه ویژه‌ای به این قشر از جامعه کم‌ادعا بشود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8848
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.