• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
پارس وی دی اس
6

رفت‌وآمد کاشمری‌ها به کوهسرخ دردسرساز شد!

  • کد خبر : 5967
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
رفت‌وآمد کاشمری‌ها به کوهسرخ دردسرساز شد!
سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ گفت: اگر در روزهای پایانی هفته و تعطیلات رفت‌وآمد کاشمری‌ها به کوهسرخ نباشد و منطقه در قرنطینه باشد، قطعاً مشکل خاصی نخواهیم داشت.

عمید شمسایی، گردشگرپذیر بودن کوهسرخ را یکی از مشکلات جدی در دوران کرونا دانست و افزود: کوهسرخ، ییلاقِ کاشمری‌ها محسوب می‌شود و بسیاری از جمعیت این شهرستان در روزهای تعطیل به سمت کوهسرخ گسیل می‌شوند حتی در زمستان که برف می‌آید جمعیت زیادی به پیست اکبرآباد می‌آیند و این خود در افزایش آمار مبتلایان به کرونا تأثیر مستقیمی دارد.

وی تصریح کرد: مراودات بسیار زیاد بین کاشمر و کوهسرخ و هم‏چنین وجود جمعیت شناور حدود 15 هزار نفر که مدام در رفت‌وآمد هستند در شرایط فعلی نگران‌کننده است.

شمسایی عنوان کرد: با توجه به این‏که تمام جمعیت منطقه حاشیه‌نشین حسین‌آباد کاشمر کوهسرخی هستند، پایان هفته همه به این منطقه می‌آیند و همین رفت‌وآمدها دردسرساز است.

وی مطرح کرد: اگر رفت‌وآمد کاشمری‌ها به کوهسرخ نباشد و منطقه در قرنطینه باشد قطعاً مشکل خاصی نخواهیم داشت، بیشتر مشکل ما از سمت این شهرستان است.

شمسایی هم‏چنین با انتقاد از باز و فعال بودن جمعه‌بازار کاشمر گفت: 50 درصد فروشند‌گان جمعه‌بازار کاشمر از کوهسرخ هستند و از سویی جمعیت بسیار زیادی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این مکان مراجعه دارند این افراد ناقل بوده و ویروس کرونا را به کوهسرخ منتقل می‌کنند.

وی با اظهار نگرانی از این‏که فعالیت جمعه‌بازار کاشمر لطمه‌های بسیار جدی به کوهسرخ می‌زند، ابراز امیدواری کرد؛ مسئولان شهرستان کاشمر هرچه زودتر این مکان را تعطیل کنند زیرا در شرایط فعلی، فعالیت این مکان ضرورتی ندارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ گفت: اگرچه جمعه‌بازار کاشمر به سیدمرتضی انتقال داده شده اما در پایان هر هفته شاهد حضور جمعیت بسیاری از دیگر شهرستان‌ها مثل بردسکن، سبزوار، خلیل‌آباد و… در این امامزاده هستیم و این مشکلات را دوچندان نموده و قسمت عمده‌ای از مشکلات کاشمر در بحران کرونا از جمعه‌بازار این شهر نشأت می‌گیرد.

وی مطرح کرد: با توجه به این‏که سلامت مردم خط قرمز ما است بدون‏شک اگر وضعیت به همین منوال ادامه داشته باشد، هر زمانی که احساس خطر کنیم و بخواهد به مردم لطمه وارد شود قطعاً محدودیت‌هایی در رفت‌وآمد به کاشمر اعمال خواهیم نمود همان‌گونه که قبلاً هم چندین مرتبه این محدودیت‌ها اعمال شد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5967
  • نویسنده : سعید علیخانی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.