• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
9

راه‌اندازی ادارات در فرح ‏دشت شرط دارد!

  • کد خبر : 5973
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
راه‌اندازی ادارات در فرح ‏دشت شرط دارد!
بخشدار بخش‌ فرح‌دشت کاشمر گفت: بر اساس آنچه اعلام‌شده راه‌اندازی ادارات و یا نمایندگی‌های آن‌ها مانند ادارات آب، برق و گاز منوط به ارتقاء مرکز بخش به شهر است.

مهدی نظری‎زاده عدم استقرار ادارات خدمات‎رسان، نامناسب بودن راه‌های روستایی و فرسوده بودن شبکه آب‌رسانی را از جمله مشکلات روستائیان این بخش دانست و افزود: بخش فرح‌دشت با ۱۳ روستا، شش هزار خانوار و ۱۶ هزار نفر جمعیت است که شغل ۷۰ تا ۸۰ درصد ساکنان کشاورزی و دامپروری است.

وی با اشاره به این‏که بخش فرح‌دشت ۱۰ روستای دارای دهیاری و سه روستای فاقد دهیاری دارد، عنوان کرد: به‌رغم این‏که بخش فرح‎دشت از سال ۹۸ تأسیس شده اما زیرساخت‌های جاده‌های روستایی در آن فراهم نیست، هرچند اقداماتی تاکنون انجام شده اما به دلیل کمبود اعتبار زمان‌بر خواهد بود.

بخشدار بخش‌ فرح‌دشت مطرح کرد: علی‏رغم این‏که هم‌زمان با تأسیس بخش فرح‌دشت ادارات خدماتی نیز باید فعالیت خود را آغاز می‌کردند اما تاکنون این مهم انجام نشده و روستائیان برای انجام کارهای اداری باید به شهر کاشمر بروند.

نظری‌زاده یکی از مشکلات جدی بخش فرح‌دشت را اشتغال جوانان روستایی عنوان کرد و گفت: در راستای رفع این مشکل برخی دوره‌های آموزشی برای فرآوری محصولات باغی، لبنی و کشاورزی و صنایع‌دستی برگزار شده و تا حدی مثمر ثمر بوده است.

بخشدار بخش‌ فرح‌دشت ادامه داد: علی‏رغم این‏که ۴۰ تا ۵۰ درصد جمعیت بخش را جوانان تشکیل می‌دهند، اما امکانات ورزشی و رفاهی جوابگوی نیاز این قشر از جامعه نیست و مجبورند از امکانات شهری استفاده کنند.

وی گفت: در سفر پارسال استاندار به منطقه، دو زمین چمن مصنوعی برای بخش فرح‌دشت مصوب شد که در مرحله انعقاد تفاهم‌نامه به‌صورت مشارکتی بین دهیاری و اداره کل ورزش و جوانان هستیم.

نظری‌زاده اظهار کرد: اگرچه اقتصاد روستاها اکثراً مبتنی بر کشاورزی و دامپروری هستند اما همان‌ها هم وضعیت خوبی ندارند، و به خاطر خشک‌سالی وضعیت امسال به‌مراتب بدتر از سال‌های قبل است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5973
  • نویسنده : سعید علیخانی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.