• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
پارس وی دی اس
12
با هدف معرفی جاذبه‏ های گردشگری

دوچرخه سوار کاشمری زادگاه تا مزار شیخ احمد جامی را رکاب می‎زند

  • کد خبر : 1734
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
دوچرخه سوار کاشمری زادگاه تا مزار شیخ احمد جامی را رکاب می‎زند
رئیس اداره ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری کاشمر گفت: برای اولین بار دوچرخه سوار کاشمری زادگاه تا مزار شیخ احمد جامی از عارفان و صوفیان بنام قرن پنجم و ششم هجری قمری را رکاب می‎زند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران، رضا یوسفی افزود: امید امینی مقدم، دوچرخه سوار 43 ساله مسیر خود را از روستای نامق زادگاه شیخ احمد جامی در بخش کوهسرخ آغاز و تا مزار وی در تربت جام ادامه می‎دهد.
وی بیان کرد: این حرکت برای اولین بار با هدف معرفی بخش کوهسرخ و جاذبه‌های گردشگری این منطقه انجام می‎شود.
رئیس اداره ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری کاشمر با بیان اینکه منطقه کوهسرخ به رغم پتانسیل‌ها و استعدادهایی که دارد اما تاکنون به خوبی معرفی نشده است، گفت: این دوچرخه سوار با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و همچنین گردشگری داخلی اقدام به رکاب زنی با دوچرخه کرده است.
در ادامه امید امینی مقدم، گفت: قصد دارم از این طریق برای معرفی گردشگری بخش کوهسرخ از روستای نامق تا مزار شیخ احمد جامی در تربت جام را رکاب بزنم.

وی که از شش سال قبل به صورت حرفه‎ای دوچرخه‌سواری می‎کند، افزود: براساس پیش بینی صورت گرفته 1800 تا 2 هزار کیلومتر کل مسیری خواهد بود که رکاب می‌زنم.
امینی مقدم بیان کرد: ضمن اینکه سه تا چهار هفته زمان می‎برد تا این مسیر به پایان برسد، روزانه 10 تا 12 ساعت رکاب زنی مفید خواهم داشت.
وی اظهار کرد: در این سفر که از روستای نامق آغاز می‎شود برای رسیدن به تربت جام از شهر ریوش، روستای البلاغ، سبزوار، شمال خراسان و شهرهای بجنورد، شیروان، قوچان، اسفراین، مشهد و سرخس عبور خواهم کرد.
این دوچرخه سوار افزود: با 43 سال سن از 6 سال قبل دوچرخه‎سواری را به صورت حرفه‎ای ادامه داده‎ام و بعد از پایان این حرکت در مسیر تخت سلیمان رکاب زنی خواهم کرد.
به گزارش ایسنا، شیخ الاسلام احمد ابن ابوالحسن جامی نامقی ترشیزی معروف به شیخ احمد جامی در سال ۴۴۰ هجری قمری در روستای نامق به دنیا آمد و اکنون مدفن و مقبره وی با قدمتی نزدیک به ۸۰۰ سال در شهرستان تربت جام در استان خراسان رضوی است و قدمت این بنا مربوط به سدهٔ ۹ تا ۱۲ ه‍جری قمری است که داخل شهر تربت جام واقع شده است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1734
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.