• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
پارس وی دی اس
5

دومینوی تعطیل کارخانه‌ها در کاشمر متوقف شده است

  • کد خبر : 5573
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
دومینوی تعطیل کارخانه‌ها در کاشمر متوقف شده است
صدای خاوران-فرماندار کاشمر گفت: نه‌تنها هیچ واحد تولیدی طی دو سال گذشته در کاشمر تعطیل نشده بلکه تعدادی از واحدهای نیمه فعال و حتی واحدهای جدید فعال شده‌اند.

مسلم ساقی نقش رسانه‌ها را در توسعه شهرستان حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: فعالیت خبرنگاران موجب ایجاد شفافیت در همه حوزه‌ها شده و می‌تواند از ایجاد فساد در بخش‌های مختلف جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: فساد عارضه‌ای است که ریشه در عدم شفافیت دارد، لذا مدیران شهرستان مکلف‌اند در راستای ایجاد شفافیت، اطلاع‌رسانی کرده و با قرار دادن موضوع فسادستیزی در سرلوحه کار خود، با خبرنگاران همکاری کنند.

وی با بیان این‎‌که باید مدیران صادقانه با مردم گفتگو کنند و اصحاب رسانه نیز با صداقت اخبار و اطلاعات را به مردم منتقل نمایند؛ گفت: در نظام جمهوری‌اسلامی، مردم محرم هستند و خوشبختانه در دولت تدبیر در حوزه آگاهی بخشی گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی با اشاره به اهمیت کار فعالان رسانه به‌عنوان ابزار دانایی، گفت: بستر فعالیت رسانه‌ها آگاهی‌بخشی، مهندسی افکارعمومی و روشنگری است و چه‌بسا دستاوردهای رسانه به نفع چشم‌اندازهای فرهنگ عمومی است زیرا اصلاح فرهنگ زمان‌بر است و فعالان رسانه می‌توانند به اصلاحات فرهنگی سرعت ببخشند.

فرماندار کاشمر، تقویت و ترویج روش‌های مطالبه‌گری را ضروری خواند و با تأکید بر ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای افزایش اعتماد عمومی، اظهار کرد: باید با به‌کارگیری ظرفیت رسانه با همدلی و هم‌افزایی در راستای افزایش اعتمادعمومی و توسعه شهرستان گام برداریم.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که رسانه‌ها باید در راستای افزایش اعتمادعمومی گام بردارند، از فعالان حوزه رسانه خواست؛ ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالفعل و بالقوه شهرستان را برجسته کنند و با نگاه به ارتقای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌ها در زمینه صنایع تبدیلی، کشت گلخانه‌ای، توسعه زنجیره‌های تولید، توجه به جاذبه‌های گردشگری و معرفی آن‌ها و… در راستای توسعه پایدار منطقه تلاش کنند.

ساقی هم‏چنین از فعال شدن شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای کاشمر بعد از 12 سال مسکوت ماندن خبر داد و گفت: اگرچه برای راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای تلاش‌های بسیاری شد اما تاکنون برای 30 درصد ظرفیت آن درخواست شده است.

فرماندار کاشمر با اشاره  به لزوم تقویت ساختارها و افزایش تشکل‌های غیردولتی، گفت: در دو سال اخیر دو سازمان مردم‌نهاد در حوزه شهرستان و ۴۳ سمن روستایی در کاشمر فعال‌شده‌اند، بدین ترتیب با فعالیت بخش خصوصی و نقش‌آفرینی اقشار مختلف، مسیر توسعه شهرستان هموارتر می‌شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5573
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.