• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
پارس وی دی اس
4

دفتر گمرک در کاشمر راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 8648
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
دفتر گمرک در کاشمر راه‌اندازی می‌شود
صدای خاوران-جعفری اظهار کرد: با توجه به این‏که صدور مجوز و موافقت اولیه واردات محصولات کشاورزی توسط وزارت جهادکشاورزی صادر می‌شود، پیشنهاد داده‌ایم برای کاهش زمان تفویض اختیار کنند تا مجوزها در استان صادر گردد.

 

ناظر گمرکات استان خراسان‌رضوی و مدیرکل گمرک مشهد گفت: موافقت کلی برای ایجاد دفتر گمرک در کاشمر انجام شده است.

جواد جعفری در نشست فعالان اقتصادی منطقه ترشیز، اظهار کرد: با توجه به واحدهای تولیدی مستقر در شهرستان کاشمر پتانسیل خوبی برای راه‌اندازی گمرک وجود دارد.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های گمرکی ارتباط اقتصادی و تجاری بین کشورهاست و اگر گمرک نباشد قطعاً این ارتباط برقرار نخواهد شد.

ناظر گمرکات استان خراسان‌رضوی بیان کرد: با توجه به استعدادهای بالقوه و بالفعلی که در سطح شهرستان وجود دارد گمرک هم مجاب شده که این دفتر در کاشمر ایجاد شود به‌خصوص در صادرات که محصولات متنوعی دارد.

وی افزود: صحبت‌ها و موافقت کلی برای ایجاد دفتر گمرک در کاشمر انجام شده و باید زیرساخت‌های موردنیاز از جمله مکان مناسب، زیرساخت ارتباطی و… نیز در شهرستان ایجاد گردد.

جعفری با بیان این‌که به‌محض ایجاد زیرساخت‌ها فعالیت گمرکی با اولویت صادرات از سطح شهرستان انجام خواهد شد؛ خاطر نشان کرد: فقط ایجاد گمرک زمینه صادرات نیست، بلکه در کنار آن باید سازمان مرتبط هم استقرار یابند، این‏که فقط گمرک مستقر شود هیچ سودی برای شهرستان نخواهد داشت.

ناظر گمرکات استان خراسان‌رضوی افزود: تسهیلات بسیار خوبی در اختیار واحدهای تولیدی توسط گمرک استان جهت واردات گذاشته می‌شود، این واحدها می‌توانند از انبار اختصاصی استفاده کرده و تشریفات گمرکی در همان واحد تولیدی انجام گیرد و هیچ محدودیتی ندارد.

جعفری اظهار کرد: با توجه به این‏که صدور مجوز و موافقت اولیه واردات محصولات کشاورزی توسط وزارت جهادکشاورزی صادر می‌شود، پیشنهاد داده‌ایم برای کاهش زمان تفویض اختیار کنند تا مجوزها در استان صادر گردد.

وی با بیان این‏که پیش‌بینی نیروی موردنیاز دفتر گمرک کاشمر شده است، گفت: امیدواریم هر چه زودتر منطقه ویژه اقتصادی نیز در کاشمر شروع به فعالیت کند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8648
  • نویسنده : سعید علیخانی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.